Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

At prisene i NY er litt lave atm er jo ikke annet enn positivt hvis man skal kjøpe der, så får man heller investere andre steder enn der man bor. Skulle man latt intjeningsmuligheter på boligmarkedet diktere bosted kunne man sjelden bo steder over en lengre periode uansett, ettersom det ikke finnes boligmarkeder med konstant prisvekst, så imo blir det for dumt å ta hensyn til.

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At prisene i NY er litt lave atm er jo ikke annet enn positivt hvis man skal kjøpe der, så får man heller investere andre steder enn der man bor. Skulle man latt intjeningsmuligheter på boligmarkedet diktere bosted kunne man sjelden bo steder over en lengre periode uansett, ettersom det ikke finnes boligmarkeder med konstant prisvekst, så imo blir det for dumt å ta hensyn til.

Poenget er at alle kilder jeg har hørt det i fra, som er legitime kilder, mener at markedet ikke kommer til å stige betraktelig på mange år, derfor er det ikke en god kortsiktig investering.

Lenke til kommentar

med mindre man tror på doktor dom, og andre skeptikere, + litt penger på bok så kan man nok gjøre noen kupp med litt langsiktighet

Penger har aldri vært et problem, men penger skal investeres godt.

men hva definerer om inviteringen er god?

avkastningen i penger?

avkastning i materielle verdier?

avkastning i humanitær velferd?

avkastning i personlig glede?

For meg er det en god investering når jeg er fornøyd med utfallet.

Lenke til kommentar

Poenget er at det ikke er nødvendig å se på kjøp av bolig som en investering man gjør for å tjene penger. Bolig har like mye med trivsel å gjøre. Holder markedet seg nogenlunde konstant vil man få igjen pengene man gav for boligen når man evt. skal flytte igjen. Investeringer kan man da gjøre i andre, mer lukrative markeder. Så lenge man ikke taper penger på å bo der er det jo ikke et problem.

Dette gjelder selvfølgelig bare om man faktisk har lyst til å bo i NY. Vil man ikke det er det jo mye lurere å bo et sted hvor markedet faktisk stiger, så man får litt bedre ror.

Lenke til kommentar

med mindre man tror på doktor dom, og andre skeptikere, + litt penger på bok så kan man nok gjøre noen kupp med litt langsiktighet

Penger har aldri vært et problem, men penger skal investeres godt.

men hva definerer om inviteringen er god?

avkastningen i penger?

avkastning i materielle verdier?

avkastning i humanitær velferd?

avkastning i personlig glede?

For meg er det en god investering når jeg er fornøyd med utfallet.

Nettopp. Og har man lyst til å bo i NY er man jo fornøyd med utfallet ved å kjøpe bolig der selv om man ikke nødvendigvis tjener penger på den.

Lenke til kommentar

Vil bare ha alt på stell her nå:

Hvis jeg bestiller en artikkel fra f.eks USA så må jeg betale for:

Selve varen (pris oppgitt på nettsiden)

Frakt

MVA i Norge som tilsvarer 25% av varens verdi (om den er over 200kr).

Noe mer da? Tollkrav det samme som Mva eller noe annet?

Vet vi har en mva-tråd, men tror det går raskere her gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...