Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fkm, du sier at CG ser helt likt ut som andre parkaser og bare er overpriset da alle andre også er like varme og fungerer til formålet.

 

En sammenligning:

 

Hvorfor kjøper du da Acne jeans til over tusenlappen? Lindex jeans ser jo så og si helt like ut, og de fungerer til formålet som bukser er skapt til. Er det da Acne som er overpriset?

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Farger på blazer da? Har en helsort, en mørk grå med tynne blå striper og en lysere grå med sorte krysstriper. Lys grå, hvit skjorte med grå stolper og en mørk dongeri for eksempel?

 

Snakker du nå om blazere eller dressjakker?

 

Uansett, sort blazer er ikke pent, og hvertfall ikke i kombinasjon med jeans, som er blå. Blazere med pinstripes er sjelden pent, og hva betyr "krysstriper?"?

Lenke til kommentar

Det er blazere, eller den sorte er vel egentlig en dressjakke, tror jeg. Har ikke sett på den på lenge. Den med pinstripes er noen år gammel, samme som IK Start brukte en periode. Med krysstriper mener jeg at det er sydd inn vann og loddrette sorte enkeltråder med mellomrom på ca 5 mm, knapt nok synlige, jakken er av ganske grov kvalitet.

Lenke til kommentar

Fkm, du sier at CG ser helt likt ut som andre parkaser og bare er overpriset da alle andre også er like varme og fungerer til formålet.

 

En sammenligning:

 

Hvorfor kjøper du da Acne jeans til over tusenlappen? Lindex jeans ser jo så og si helt like ut, og de fungerer til formålet som bukser er skapt til. Er det da Acne som er overpriset?

 

mj13.gif

Lenke til kommentar

Fkm, du sier at CG ser helt likt ut som andre parkaser og bare er overpriset da alle andre også er like varme og fungerer til formålet.

 

En sammenligning:

 

Hvorfor kjøper du da Acne jeans til over tusenlappen? Lindex jeans ser jo så og si helt like ut, og de fungerer til formålet som bukser er skapt til. Er det da Acne som er overpriset?

 

Kvalitet. Dessuten tviler jeg på at Lindex har jeans som er særlig pene.

 

 

Og du må også huske på at det er forskjell på hva formålet er. Når det er snakk om jeans er formålet å se bra ut, og å dekke til beina. Det er tilfellet uansett hvilken type jeans det er snakk om.

 

Når det kommer til CG er det tiltenkte formålet arktiske ekspedisjoner, mens det formålet f.eks. du har når du kjøper det er å bruke den til norsk vintervær. Til DET formålet (norsk vinter) vil en CG ha samme funksjon som de fleste andre parkaser, ettersom så og si alle parkaser over en viss pris holder ned til minst -25, dvs. 99 % av norske vinterdager.

 

Er en CG overpriset om man skal til arktis? Nei, selvfølgelig ikke. Er den overpriset til norsk vintervær? Ja.

 

Forøvrig oppfordrer jeg deg til å finne på en litt bedre sammenligning neste gang. Denne sugde.

 

 

 

 

det er sydd inn vann og loddrette sorte enkeltråder med mellomrom på ca 5 mm

 

Du snakker altså om det avanserte geometriske mønsteret kalt "ruter"?

Endret av fkm
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hallo!

 

Jeg kommer igjen for å grovt utnytte deres kompetanse.

Siden vinteren allerede har vært på besøk i Bergen begynner jeg å slippe opp for tid i min vinterjakke-jakt.

 

Hvilke butikker i Bergen kan anbefales? Jeg ser etter enten en fin kåpe, eller en litt røffere jakke. Først og fremst kåpe, men om jeg ikke finner noe er jeg åpen for parkas. Budsjettet mitt ligger på 1000-2000 kr ca, og den må ha kvalitet (lei av tull som går i stykker med en gang).

 

Og når jeg er ute på jakt, er ullkåper tingen å se etter? Jeg bor som sagt i Bergen, så den må ikke være ekstremt varm, men jeg kommer sikkert til å stå noen timer på stand i løpet av vinteren, så den må tåle litt.

 

(Det har vært så mye diskusjon om parkaser at jeg egentlig ikke trenger noen kommentarer på det. Der er det jo enklere å orientere seg, bare å stikke på XXL eller G-Sport.)

 

Jente, 17 år (aww, Juntafilstemning right away)

Lenke til kommentar

Jeg bor ikke i Bergen så vet ikke om noen butikker, men du bør absolutt se etter ull ja. Andre vinterkåper blir ubrukelige med en gang gradestokken passerer under -10.

image1xl.jpg

Jeg synes denne er veldig pen, og 70% ull holder.

 

Edit: Så at coaten min var kvalmt dyr (fikk den som gave), så scratch that.

Endret av Laugh
Lenke til kommentar

160 pund er ikke spesielt dyrt for en vinterjakke, og er godt innenfor prisrammen til Constanse. Jeg liker den, men vil den ikke bli fort skitten, spesielt i Bergen der det regner så mye?

 

 

Synes Barbour har en del fint til damer også. Noen av jakkene er innenfor prisrammen hvis du kjenner noen i England så du slipper ymse avgifter.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...