Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ekstra vinterjakke føler jeg :)

Tidligere hadde jeg to skalljakker fra Bergans som jeg mikset med en godt brukt fleece, men etter fjorårets vinter, så kjøpte jeg en meget god Bergans.

 

Når jeg forelo canada goose for en nær vennine i dag så var hun mm fra å strupe meg, så tenkte jeg fikk spørre her hva folk mener om de jeg har funnet meg?

 

http://www.altitude-sports.com/eng/products/mens-clothing/jackets/insulated-jackets/mens-chateau-parka?3426m

 

Denne liker jeg best sammen med

 

http://www.matchesfashion.com/fcp/product/Matches-Fashion/mens_nobis/nobis-NOB-Y-BARRY-coats-BLACK/42548

 

Men sistnevnte vil koste meg ca 7500 i Norge, (Skonnerud Ski) og innkjøp fra Uk kanskje 6000 ink alt? Mens Canada goose parkaen vil koste 2500-3000?

 

http://www.altitude-sports.com/eng/products/mens-clothing/jackets/insulated-jackets/mens-snow-mantra?9501m

 

Er også et alternativ, men den tror jeg kanskje blir for mye?

 

Den jeg har i dag er også kritt hvit, slik at den lett blir skitten, derfor er det greit å kunne bytte av og til tenker jeg.

 

Noen som har tanker? :)

Likte definitivt den første best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123897

Bebeluv: Yupik parka er en fin vinterjakke dersom det ikke blir altfor kaldt. Liker godt designet osv, men dersom man skal sitte stille om vinteren / være ute i lange tider så er det nok lurt å velge en jakke/parka med dun.

Lenke til kommentar

For varme, og hvis utseende ikke er særlig viktig: TNF Himalayan Parka.

 

Skikkelig mye og bra dun-kvalitet for pengene. Koster vanligvis ca 6k. Ikke så komprimerbar som andre dunjakker, men det kan hende at denne jakken blir for varm.

 

Ellers kan du kikke på disse dunjakkene, som er en del lettere og mindre varm. edit: I tillegg har man disse til under 2500kr.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Den heter Yupik tror jeg. Har ikke erfaring med den, men har den lengre versjonen, som heter Kodiak elns.

 

Etter noe leting så slo jeg meg faktisk mer til ro med:

http://eu.thenorthface.com/tnf-eu-en/men/jackets-vests/men-s-hawthorn-jacket.html?colour=593

 

til 1/4 av prisen til CG nærmest, så kan jeg kjøpe et ekstra par med vintersko muligens - har to par nå, men savnet noe mer robust i fjor :)

(Hvilke det er blir dog en annen sak; Sorrel har noen fine, Timerland hadde noen kule og Uggs hadde noen boots som liknet sorrel sine, men kostet 1200 kr mer, 2700 hos follestad og så ikke ut som tøfler)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Yupik parka. Den er fyllt med kunststoff. Fjellräven har også en dunparka (brunbeige og svart). Arktis parka er den varme

Kanskje ikke så rart prisen er halvparten av Goose da! Blir som å sammenligne RL Purple Label med Dressmann.

 

 

Bebeluv: Yupik parka er en fin vinterjakke dersom det ikke blir altfor kaldt. Liker godt designet osv, men dersom man skal sitte stille om vinteren / være ute i lange tider så er det nok lurt å velge en jakke/parka med dun.

 

Lol, er det noen av dere som i det hele tatt har både en CG og en Fjällräven? Vel, i do, og med mindre det er kaldere enn -25 ville jeg valgt Fjällräven uten å tenke meg om. Har dog bare erfaring med den lange versjonen av Fjällräven, men så vidt jeg kan skjønne er det bare lengden som er forskjellen.

 

 

Edit: Forøvrig må jeg bare le av sammenligningen mellom CG og RLPL. Skal man sammenligne CG med noe må det vel være One Piece eller Uggs...

Endret av fkm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

fkm: Jeg er enig i at sammenligningen av CG og RLPL ikke var helt på topp, men det er ingen tvil om at det er varmere med en dunfyll enn kunststoff. Siden Christian86 skulle bruke den til fotohobby osv så regnet jeg med at det ville være en del tid der man står i ro over lengre tid.

 

Tok forresten lang tid før jeg skjønte hva du mente med i do :p

 

Christian86: Likte godt jakken :)

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Stakk innom Fretex igjen i dag og fant meg en skjorte fra J.Lindeberg som satt som et skudd, til 69 kr. Ser at man må brette mansjetten dobbel der dere ser det er en brett, men hvordan er det egentlig meningen at man skal kneppe den? Skal man kneppe den slik at det blir en kant?

French%20cuff%20men.jpg

Eller skal man kneppe den slik at de overlapper hverandre, som man vanligvis gjør? Og er denne mansjettypen forbeholdt dress, eller? :hmm:

post-156082-1288277970,1644_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Edit: Forøvrig må jeg bare le av sammenligningen mellom CG og RLPL. Skal man sammenligne CG med noe må det vel være One Piece eller Uggs...

Funny. Jeg sammenlignet pris og kvalitet, ikke fjortisfaktoren.

 

Jeg skjønte det ja. Det var bare en usedvanlig dårlig sammenligning, ettersom prisforskjellen på en jakke fra RLPL og Dressmann fort kan komme opp i 50 000 og kvalitetsforskjellen er enorm, mens forskjellen i pris på CG og Fjällräven er 3000 og kvalitetsforskjellen marginal.

 

Igjen, jeg har både en CG og en Fjällräven her i huset, så i motsetning til dere vet jeg faktisk hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Definitivt ikke vante forumdeler dette, men lurer rett og slett på hva folk bruker på halvformelle middager. Blir fort litt mye å dra på med heldress og slips, og det er jo ikke spesielt mote å bruke sorte chinos, hvit skjorte og sorte seler lengre (hva man har i skapet :roll: )

 

Så, tips til grunnantrekk hvor dress blir overkill. Har noen poloer og en grønn(type vårgrønn) strikkegenser fra RL, men det er jo igjen ikke helt sesongens farger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...