Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig at nordpolekspedisjonsbekledning i økende grad behøves langs skoleveien. Har klærne blitt dårligere, eller er folk blitt kyllinger?

 

Tror det har litt med hva man har under også. Jenter (og noen gutter) kler seg jo lettkledd selv om det er 25 minus ute, og da er det klart de må ha en hardcore nordpoljakke for å overleve ute. Før brukte man jo hjemmestrikka ullgenser og stillongs under.

Lenke til kommentar

Eller kanskje det har blitt kaldere? Jeg syns ihvertfall de siste vintrene har vært veldig kalde, og hjelper ikke akkurat å bo langs kysten heller. Kald havluft </3

 

Kyststrøkene er jevnt over mildere enn innlandet om vinteren, men mulig du bor på et veldig forblåst sted.

Lenke til kommentar

poster her også da jeg trenger raskt svar:

 

Irriterer meg over mitt skopar type sebago arlington, hvorav den ene skoens overflate har blitt ruggete og flisete. Hva kommer dette av, og ikke minst, hvordan kan jeg bedre dette? Ser ikke spesielt pent ut.

 

Impregnerte skoene 3 ganger før bruk, og det er null snø, salt og dritt på veiene hvor jeg bor.

 

Noen?

Lenke til kommentar

Ang. jakke på cubus. De ser sikkert helt grei ut, og holder nok en sesong, men bruker man den hver dag hele sesongen, så er den mest sannsynlig ikke brukendes neste sesong :) Man får stort sett hva man betaler for. Det passer jo fint hvis man uansett har lyst på en ny jakke neste sesong, men hvis man er opptatt av miljø, så blir det jo litt bruk og kast :whistle:

Lenke til kommentar

Merkelig, de fleste jakker jeg har hatt, som aldri har vært et dyrt merke, har gjerne holdt i minst to-tre sesonger. For nei, jeg kjøper sjelden jakker, men i år trengte jeg altså en. Jeg tviler på at den går i stykker i etter én sesong, jeg kan ikke fatte hvordan det skal kunne gå til. Uansett, med tanke på at den faktisk er dyrere enn jakkene jeg har kjøpt tidligere, så skal vel det mye til.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at jeg, som oftest, kjøper den rimeligste versjonen, fordi jeg vet at jeg vi ha noe nytt om en stund, jeg blir fryktelig fort lei av klærne mine og "trenger" nytt etter en liten tid. Dårlig for miljøet, iknow, men jeg kjøper også brukt, gir bort alle klærne jeg ikke bruker lenger til Fretex osv :)

Lenke til kommentar

Fra "Hvordan kle seg for å få dame":

Tips: Når jeg bruker yndlingsbuksen min (en rød cordfløyelsbukse med små hunder brodert på, fra Ralph Lauren) ser alle jenter jeg går forbi på meg. Det er selvfølgelig fordi de syns buksen er FIN, og ikke fordi de syns jeg ser rar ut, som samboeren min av en eller annen grunn tror :hmm:

 

Kan du slenge opp bilde i bildetråden, fkm? Jeg ble utrolig nysgjerrig, trenger ikke være fit-pic, men har fryktelig lyst til å se den.

Lenke til kommentar

Eller kanskje det har blitt kaldere? Jeg syns ihvertfall de siste vintrene har vært veldig kalde, og hjelper ikke akkurat å bo langs kysten heller. Kald havluft </3

 

broly.gif

 

 

Fra "Hvordan kle seg for å få dame":

Tips: Når jeg bruker yndlingsbuksen min (en rød cordfløyelsbukse med små hunder brodert på, fra Ralph Lauren) ser alle jenter jeg går forbi på meg. Det er selvfølgelig fordi de syns buksen er FIN, og ikke fordi de syns jeg ser rar ut, som samboeren min av en eller annen grunn tror :hmm:

 

Kan du slenge opp bilde i bildetråden, fkm? Jeg ble utrolig nysgjerrig, trenger ikke være fit-pic, men har fryktelig lyst til å se den.

 

Yo.

 

post-91352-1288179872,4998_thumb.jpg

 

Overse hunden (den som ikke er brodert). Han liker å legge seg på ting som faller på gulvet, lol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvor i Bergen jeg kan finne lys sommerchinos? Skal en tur til varmere strøk, men har visst blitt litt for feit til de jeg har. Haster litt, må kjøpe ila. helgen. De fleste har vel fjernet sommervarene nå?

 

Samtidig trenger jeg en en skikkelig blazer. Hvilke butikker har greit utvalg i bergen, hvis jeg er ute etter god passform til en smal og lang kropp? Tenker en ganske enkel og anvendelig navyfarget sak.

 

Vurderte å ta en liten freetexrunde først. Men sidn jeg ikke ser/vet forskjell på dressjakke og blazer, hva skal jeg se etter da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...