Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes faktisk at The North Face -parkasen så bedre ut enn GC. Uansett, hva parkaser angår, så er vel utseendet noe av det man bør fokusere minst på ...

 

Haha, jeg vet. Det er et dritstygt plagg uansett, så det at man muligens syns en type er litt mindre stygg enn de andre er ffs ikke verdt å betale 3000 kr for.

Lenke til kommentar

Forresten fkm, koster ikke den fra Fjällräven mer enn ca 3000,-? Mener de jakkene stiller på samme pris som Goose.

 

Tror nok ikke det nei.. Sjekket en del steder på nettet og tok gjennomsnittsprisen av det jeg fant. Samboeren min kjøpte nettopp den fra Fjällräven i en lengre versjon til 1500,- på G-sport, og jeg tror den var på 50 %, så det stemmer i så fall med det jeg fant på nettet.

 

Edit: Og den fra TNF er/har vært på tilbud på XXL til 1500-ish hvis jeg ikke husker helt feil.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Ingen anelse. Men varme er de hvertfall, for jeg har sett både Fjällräven og TNF i bruk i arktiske strøk på Discovery osv :p Det er klart, de kan nok ikke måle seg med en Snow Mantra f.eks., men den er jo igjen alt for varm for å brukes når det er varmere enn -15, så da faller jo litt av poenget bort.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor dere maser så mye om de jakkene? En peacoat med genser under, skjerf og hansker holder da lenge. Hvis du itillegg tar en singlet + skjorte under genseren blir det jo nesten for varmt.

 

Enig. Jeg hadde på meg dunjakke 2-3 ganger på skolen i fjor, og det var når det nærmet seg -30 og jeg skulle dra klokken 7. Ellers var det ikke bruk for det i det hele tatt. Goosen ble ikke tatt fram fra loftet engang.

Lenke til kommentar

Her jeg bor er det motsatt. Alle går med de billigere parkaene, fjortisene også (bortsett fra de 95 % som går med snowboardjakker) spesielt etter det tilbudet G-sport hadde på Fjellräven har jeg sett en del med den jakka. Har faktisk ikke sett noen med CG.

 

Synes CG ser best ut, men ikke faen at jeg bruker så mye penger på den. Den fra Northface var egentlig ikke så ille, og den fra fjellräven er helt grei, men alle går i den.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor ikke folk bruker jakkene til det de er ment å brukes til, nemlig friluftsbruk. Det er ikke hverdagsjakker.

 

Edit: Forøvrig tror jeg ikke jeg har sett mer enn 2-3 personer "live" med den fra Fjällräven, og man ser ikke den fra TNF særlig ofte heller.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min parkas for 699 kr på Cubus jeg. Den er deilig, myk og varm, den gjør nytta si helt enkelt. At folk bruker mange tusen kroner for en jakke vil jeg aldri kunne forstå, men folk må få gjøre som dem vil.

Den er ikke mye varm. Til og med ullfrakkene er varmere enn de jakkene. Har en vennine som hadde lyst på en Goose jakke, men ikke hadde råd, så kjøpte hun en slik en. Veldig tynn jakke, som ser ut som har hentet inspirasjon fra nettopp Canada Goose.

Lenke til kommentar

Vel, jeg synes det absolutt er en skikkelig jakke jeg da men, ihvertfall til mitt bruk. Hva er det som gjør en jakke til en ikke så fullt så skikkelig jakke da? Ingen skal fortelle meg at når man kjøper en Goose jakke så kjøper man ikke merkevaren. Greit, en jakke til 2000 kr kan jeg forstå, om man skal bruke den mye (hvilket jeg ikke skal, så det er liten vits for meg å kjøpe en jakke til å gå i fjellet med uansett) og man trenger noe med skikkeig kvalitet, som ikke går i stykker etter en tur eller ti. Derimot, sånn som jeg, som kun bruker jakka til og fra jobb, eventuelt trening og forelesninger, så trenger jeg ikke å kjøpe en dyr jakke som koster skjorta. Det skal mye til for at den skal bli ødelagt.

 

Den er ikke mye varm. Til og med ullfrakkene er varmere enn de jakkene. Har en vennine som hadde lyst på en Goose jakke, men ikke hadde råd, så kjøpte hun en slik en. Veldig tynn jakke, som ser ut som har hentet inspirasjon fra nettopp Canada Goose.

 

Jo, det er nettopp dét den er, kjempedeilig og varm. Cubus selger mange forskjellige jakker, så ikke sikkert vi snakker om samme jakka. At den har hentet inspirasjon fra Canada Goose er for meg ett fett altså, så lenge den er god og varm.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min parkas for 699 kr på Cubus jeg. Den er deilig, myk og varm, den gjør nytta si helt enkelt. At folk bruker mange tusen kroner for en jakke vil jeg aldri kunne forstå, men folk må få gjøre som dem vil.

Den er ikke mye varm. Til og med ullfrakkene er varmere enn de jakkene. Har en vennine som hadde lyst på en Goose jakke, men ikke hadde råd, så kjøpte hun en slik en. Veldig tynn jakke, som ser ut som har hentet inspirasjon fra nettopp Canada Goose.

 

Vel, ullfrakker er jo mer enn varme nok til mesteparten av norsk vinter, så at den ikke er like varm som det sier jo ikke så mye.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Jeg hadde en jakke jeg vil kalle en "fake CG", eller som Bebeluv sa, en CG-inspirert parka i fjor. Den kostet 900 og jeg frøs helt seriøst livsshiten ut av meg. Greit nok at vi ikke bor på Grønland, men det er faen meg godt med en god og varm parka når gradene tusler under -15.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...