Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer sterkt en Canada Goose jakke, noen som har erfaringer med disse jakkene?

 

Stønn... CG var veldig "kult" for fem år siden. Nå er det så langt inne på fjortisnivå at til og med fjortiser syns det er fjortis. Dessuten er de hverken varmere, penere eller mer holdbare enn andre tilsvarende jakker til 1/3 av prisen. Men for all del... Du kan jo kombinere det med one piece og uggs når du først er i gang, for det er på det nivået det ligger.

Ntååå, du svarte på noe jeg ikke spurte om engang. Søtt!

 

Men for all del, tror det innlegget der sa mest om deg :)

Lenke til kommentar

Ok, tar det imorgen, så kan jeg slenge med høyde osv. :)

 

Et tips kan være å lese igjennom et par slike tråder før du starter en egen, slik at du vet hva slags info du bør oppgi om ønsket stil etc etc.

 

Start med Milanjo sin tråd.

 

Jeg leste faktisk den tråden før jeg la meg. Jeg er ca 1.80 nå, men så jeg tror ikke jeg vokser alt for mye. :hmm:

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt en Canada Goose jakke, noen som har erfaringer med disse jakkene?

 

Stønn... CG var veldig "kult" for fem år siden. Nå er det så langt inne på fjortisnivå at til og med fjortiser syns det er fjortis. Dessuten er de hverken varmere, penere eller mer holdbare enn andre tilsvarende jakker til 1/3 av prisen. Men for all del... Du kan jo kombinere det med one piece og uggs når du først er i gang, for det er på det nivået det ligger.

Ntååå, du svarte på noe jeg ikke spurte om engang. Søtt!

 

Men for all del, tror det innlegget der sa mest om deg :)

 

Haha lol. Sorry, men at du faktisk har planer om å bruke 6000+ på en jakke når du kan få en jakke som er tilsvarende i utseende, kvalitet og varmhet for 2000-ish sier alt man trenger å vite om deg. Man har ingen grunn til å kjøpe Goose bortsett fra å prøve å være like "kul" som resten av fjortisene som kjøper seg det 5 år etter at det var "kult". Den eneste grunnen til at du vil ha den jakken i stedet for andre klin like parkaser er det lille merket det står Canada Goose på. Kult ass...

 

Og bare så det er nevnt, jeg har faktisk en goose...

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt en Canada Goose jakke, noen som har erfaringer med disse jakkene?

 

Stønn... CG var veldig "kult" for fem år siden. Nå er det så langt inne på fjortisnivå at til og med fjortiser syns det er fjortis. Dessuten er de hverken varmere, penere eller mer holdbare enn andre tilsvarende jakker til 1/3 av prisen. Men for all del... Du kan jo kombinere det med one piece og uggs når du først er i gang, for det er på det nivået det ligger.

Ntååå, du svarte på noe jeg ikke spurte om engang. Søtt!

 

Men for all del, tror det innlegget der sa mest om deg :)

 

Haha lol. Sorry, men at du faktisk har planer om å bruke 6000+ på en jakke når du kan få en jakke som er tilsvarende i utseende, kvalitet og varmhet for 2000-ish sier alt man trenger å vite om deg. Man har ingen grunn til å kjøpe Goose bortsett fra å prøve å være like "kul" som resten av fjortisene som kjøper seg det 5 år etter at det var "kult". Den eneste grunnen til at du vil ha den jakken i stedet for andre klin like parkaser er det lille merket det står Canada Goose på. Kult ass...

 

Og bare så det er nevnt, jeg har faktisk en goose...

 

Kjøp Sweet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt en Canada Goose jakke, noen som har erfaringer med disse jakkene?

 

Stønn... CG var veldig "kult" for fem år siden. Nå er det så langt inne på fjortisnivå at til og med fjortiser syns det er fjortis. Dessuten er de hverken varmere, penere eller mer holdbare enn andre tilsvarende jakker til 1/3 av prisen. Men for all del... Du kan jo kombinere det med one piece og uggs når du først er i gang, for det er på det nivået det ligger.

Ntååå, du svarte på noe jeg ikke spurte om engang. Søtt!

 

Men for all del, tror det innlegget der sa mest om deg :)

 

Haha lol. Sorry, men at du faktisk har planer om å bruke 6000+ på en jakke når du kan få en jakke som er tilsvarende i utseende, kvalitet og varmhet for 2000-ish sier alt man trenger å vite om deg. Man har ingen grunn til å kjøpe Goose bortsett fra å prøve å være like "kul" som resten av fjortisene som kjøper seg det 5 år etter at det var "kult". Den eneste grunnen til at du vil ha den jakken i stedet for andre klin like parkaser er det lille merket det står Canada Goose på. Kult ass...

 

Og bare så det er nevnt, jeg har faktisk en goose...

Nevn noen jakker som er like som Goose da?

 

Er for all del ikke merket jeg er ute etter, men både med kvalitet og hvordan den satt på meg. Gikk på Ski Storsenter i går jeg, fant ingen som var like som Canada Goose jakken.

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Nevn noen jakker som er like som Goose da?

 

Er for all del ikke merket jeg er ute etter, men både med kvalitet og hvordan den satt på meg. Gikk på Ski Storsenter i går jeg, fant ingen som var like som Canada Goose jakken.

 

Uh, alle andre parkaer til over 2500 er 99 % like. There you go...

 

"Kvalitet og hvordan jakken satt på meg", yeah right, det er så latterlig enkelt å gjennomskue. Jeg har ingenting i mot at folk kjøper CG. Folk må bruke pengene sine på akkurat hva de vil for min del. Det jeg har noe i mot er at INGEN som kjøper det innrømmer at det er fordi de syns det er "kult" og "trendy". Alle kjøper det fordi det er så "varmt" og har så "god kvalitet".

 

Herregud, CG er ikke varmere og har heller ikke bedre kvalitet enn andre parkaer til halve prisen, og det er myyye mindre tilgjengelig enn det meste annet, så hvorfor annenhver tolvåring i dette landet har en CG skjønner jeg virkelig ikke. Hvis de eneste kriteriene er at det skal være varmt og ha god kvalitet er det jo bare å gå og kjøpe en fra Fjällräven/North Face/Whatever på nærmeste G-Sport. Lurer på hvorfor INGEN gjør det :hmm: Å, ja, det er sant, det er jo ikke like "trendy" som CG.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke sett en eneste jakke fra Fjällräven som ikke har synlige "skiller" (boblismusklene), Det er en av grunnene til at jeg kjøpte Goose. Den andre må være det stoffet som blir brukt på utsiden av jakken. Altså, jeg har ikke letet etter så mange andre alternativer, men prøvde å finne fra designere som Acne, Filippa K, J.Lindeberg osv, men ingen av de var spesielt varme. Og de på G-Sport ser jo helt dass ut i forhold til Goose. Også er det kanskje slik at er man fornøyd med et merke, så kjøper man det gjerne igjen.

Lenke til kommentar

:roll:Nei, så rart at du ikke fant noen fra Acne eller Filippa K... Det er jo kjente utendørsmerker, så jeg skjønner ikke hvorfor ikke de har noe :roll:

 

Den eneste andre grunnen for at folk kjøper CG enn at de tror de er "kule" jeg kan tenke meg er at de rett og slett er utrolig dumme. Og da mener jeg så dumme at de hadde gått inn på Elkjøp og kjøpt en Nokia 3210 bare fordi han bak disken sa det var det nyeste og beste.

 

 

For å illustrere poenget mitt:

 

Canada Goose expedition parka (rundt 6000 kr):

expedition_parka_black.jpg

 

The North Face (rundt 3000 kr):

the-north-face-mens-mcmurdo-parka586.jpg

 

Fjällräven (rundt 3000 kr):

80630-550.jpg

 

Forskjell i varme? Nei.

Forskjell i kvalitet? Nei.

Forskjell i utseende? Nja, ikke så mye at det er verdt 3000.

Forskjell i pris? Ja, en CG koster nærmere dobbelt så mye som de andre.

 

Hmmm... Hvorfor kjøper folk CG? Fordi det er et unikt produkt til en pris som ikke kan slåes av konkurrenters så og si tilsvarende produkter, eller fordi de vil være "kule"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...