Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ProXimo,

Ikke ha PS og slips i samme farge. PSet kan brukes til å komplimentere skjorte/slips, men lik farge blir altfor "matchete" og du ser like dum ut som de som bruker hvitt slips kombinert med sort skjorte.

 

Jeg ville nok ikke sagt at kvaliteten er direkte dårlige, og til 90,- er det jo verdt det. Silkeslipsene er ikke like glatte/skinnende som f.eks de fra Manzini(Volt, Match osv), de er også 0,5cm bredere.

Jeg skal også være den første til å innrømme at å bedømme kvalitet på slips ikke er min sterkeste side. Antar jeg skal bruke et til helgen, så kan iallefall si fra hvis det ikke tåler en natt på byen.

 

Ok, takk! Hva slags ps anbefaler du til brunt slips?

Du får si ifra hvordan kvaliteten er, må se det an selv. Skal gå til innkjøp av en grå og en navy dress, så trenger tips om valg av farge på skjort, sko, slips og ps. :p Leser flittig på sf, så begynner å få litt mer kunnskap rundt emnet.

Lenke til kommentar

Ok, takk! Hva slags ps anbefaler du til brunt slips?

Du får si ifra hvordan kvaliteten er, må se det an selv. Skal gå til innkjøp av en grå og en navy dress, så trenger tips om valg av farge på skjort, sko, slips og ps. :p Leser flittig på sf, så begynner å få litt mer kunnskap rundt emnet.

Jeg er ikke spesielt flink til å matche PS, men det kommer jo selvsagt an på skjorta og dressen også. Jeg antar du har lagt merke til at du har mulighet til å matche skjorte/slips/dress med hverandre på flere av slipsene, inkludert de to du postet? Det er de to radene rett til høyre for bildet.

 

Sko er jo ganske enkelt å matche, navy/brun og grå/sort evt brun avhengig av nyansen.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok ikke sagt at kvaliteten er direkte dårlige, og til 90,- er det jo verdt det. Silkeslipsene er ikke like glatte/skinnende som f.eks de fra Manzini(Volt, Match osv), de er også 0,5cm bredere.

Jeg skal også være den første til å innrømme at å bedømme kvalitet på slips ikke er min sterkeste side. Antar jeg skal bruke et til helgen, så kan iallefall si fra hvis det ikke tåler en natt på byen.

Klarer slipset en natt på byen med deg, så tåler det nok alt annet også :p Hvor skal du?

Lenke til kommentar

Tja, hvor på Aker Brygge da? Jeg drar selvfølgelig dit bursdagsbarnet ønsker, men jeg kan jo alltids drive litt lobbyvirksomhet whistle.gif

 

 

Edit: Har du tips om en flink frisør i nærområdet, forresten? Forrige gang så jeg ut som en blanding av råner og nerd. Jeg tror ikke klassisk herrefrisyre helt har slått igjennom på metropoler som Jessheim.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Ok, takk! Hva slags ps anbefaler du til brunt slips?

Du får si ifra hvordan kvaliteten er, må se det an selv. Skal gå til innkjøp av en grå og en navy dress, så trenger tips om valg av farge på skjort, sko, slips og ps. :p Leser flittig på sf, så begynner å få litt mer kunnskap rundt emnet.

Jeg er ikke spesielt flink til å matche PS, men det kommer jo selvsagt an på skjorta og dressen også. Jeg antar du har lagt merke til at du har mulighet til å matche skjorte/slips/dress med hverandre på flere av slipsene, inkludert de to du postet? Det er de to radene rett til høyre for bildet.

 

Sko er jo ganske enkelt å matche, navy/brun og grå/sort evt brun avhengig av nyansen.

 

Ja, jeg har matchet litt der, men var mest ps jeg så på.

Med sko har jeg lest at med navy skal man ha mørkebrun og grå skal man ha lysebrun. Jeg har forsåvidt de lysebrune sko, men passer disse med en mørkegrå dress? :) Prøver å suge til meg litt kunnskap her. :p

Lenke til kommentar

Hva synes folket om noen sånne:

 

 

image1xxl.jpg

 

 

De er fra asos, og er relativt billige, så er vel ikek beste kvaliteten, men blir noke ikke de som blir brukt mest uansett.

 

Så blir det denne:

 

 

Suede_Leather_Rabbit_Fur_Aviator_Hat_Brown_1276.jpg

 

 

 

Og til slutt så spør jeg om noen har kommet over noen hansker i semsket mørkebrunt skinn (ca. som lua)?

 

Har et par steder å se igjen her i byen, men har ikke store forhåpninger. Og har ikke funnet noe på nettet så langt.

 

Sko: naaaaa… Jeg vet ikke helt om jeg likte den kombinasjonen av brogues og boots.

 

Ushanka: *grøsse* Med mindre man er soldat i den russiske hær, stasjonert i Sibir, så mener jeg man bør la disse ligge i butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...