thrice Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Jippi, fikk endelig henta testskjorta mi fra Modern Tailor hos Posten på 3. forsøk - Posten er noen forbanna rotehuer. Uansett, tenkte å bestille en ny lyseblå dresskjorte. Hvilken vevteknikk er vanlig på penskjorter? Sea Island cotton og poplin hvis jeg ikke tar feil. Poplin er billigere. Endret 18. oktober 2010 av thrice Lenke til kommentar
fkm Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Ser den. Er jo mulig å kun ta bilde av plaggene, eller sladde ansiktet da. Men nå følte jeg meg masete. Jeg kan ta bildene av klærne hver for seg, men ikke på Du har jo link til bloggen din i signaturen din da, og den er full av bilder av deg, i tillegg til fullt navn Lenke til kommentar
Coa Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Ble en del nye klær på fkm og meg i dag. Jeg fikk meg 3 crew-neck gensere, to blåe og en rød, en v-hals fra Ralph Lauren og en Hansen&Jacob-skjorte. Bildetråd? Er ikke så keen på å vise verden hva jeg har kjøpt/bli gjenkjent i Oslos gater, men vi får se Du linker jo til bloggen din der du har postet bilder av deg selv. Og hvor mange lesere har du? 7 millioner eller noe sånt? Jeg tror nok det er ganske mange som kjenner deg igjen Edit: Tydeligvis noen som kom meg i forkjøpet. Endret 18. oktober 2010 av Coa Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Ser den. Er jo mulig å kun ta bilde av plaggene, eller sladde ansiktet da. Men nå følte jeg meg masete. Jeg kan ta bildene av klærne hver for seg, men ikke på Du har jo link til bloggen din i signaturen din da, og den er full av bilder av deg, i tillegg til fullt navn Det er noe annet å være nettkjendis enn fjortisskjendis med bilder i speilet! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Jippi, fikk endelig henta testskjorta mi fra Modern Tailor hos Posten på 3. forsøk - Posten er noen forbanna rotehuer. Uansett, tenkte å bestille en ny lyseblå dresskjorte. Hvilken vevteknikk er vanlig på penskjorter? Sea Island cotton og poplin hvis jeg ikke tar feil. Poplin er billigere. Hva med twill og herringbone? Sea Island var litt over prissjiktet mitt, og de har jo typisk nok ikke en egen kategori for poplin. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 For å gjøre dette litt vanskeligere for deg: Herringbone er en type twill. De kan fint brukes til dress. De er dog litt "røffe", men på en annen måte enn f.eks. oxford. De er for røffe til å brukes til de peneste anledningene. Skal se gjennom stoffene og si fra om jeg finner noe.. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Cotton batiste, kan også gå under navnet Swiss batiste. Skal visst være et veldig lett og fint stoff. Edit: Du kan se på threadcount. Et høyt antall tråder skal som oftest vise til god kvalitet. Bare søk på pure cotton og f.eks 100s og 120s. Endret 18. oktober 2010 av thrice Lenke til kommentar
fkm Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 "Kantega sky blue" eller "kantega dusk blue". Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Finner ingen stoff som heter noe med Kantega. Hadde egentlig ikke tenkt til å bruke så mye heller. Ser det er noe som funker til $140, men har allerede gått over budsjettet så vil prøve å holde kostnadene nede så langt det er mulig. Damn, savner å ikke bry meg og bare kjøpe det første i XS jeg fant i den første butikken jeg gikk inn i. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Hvilken farge skal du ha? Edit: Hvis du har målene dine kan du alltids se på tailorstore.no også Endret 18. oktober 2010 av thrice Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Tenkte en plain lys, lys blå. Planla å ta det hos Modern Tailor fordi jeg innbiller meg at sømmene fra Modern Tailor er bedre enn hos Tailorstore, men Modern Tailor gjorde kravene på testskjorta mi bittelitt skeiv, så man kan vel ikke utelukke Tailorstore. Har samme mål på begge sider, så den er jo grei. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Ser den. Er jo mulig å kun ta bilde av plaggene, eller sladde ansiktet da. Men nå følte jeg meg masete. Jeg kan ta bildene av klærne hver for seg, men ikke på Du har allerede et usladdet bilde i bildetråden hvis jeg husker rett, men det kan selvsagt være at jeg husker feil også. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Det kan godt hende, men det skal ikke bli en uvane Lenke til kommentar
fkm Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Finner ingen stoff som heter noe med Kantega. Hadde egentlig ikke tenkt til å bruke så mye heller. Ser det er noe som funker til $140, men har allerede gått over budsjettet så vil prøve å holde kostnadene nede så langt det er mulig. Damn, savner å ikke bry meg og bare kjøpe det første i XS jeg fant i den første butikken jeg gikk inn i. Trodde du skulle bestille på tailorstore jeg.. Det er der du finner stoffene jeg snakket om hvertfall. Tror nok ikke det er særlig forskjell på TS og MT. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Tenkte på å ordne meg ei ny skjorte + slips og pocketsquare-combo og lurte i det tilfelle på om det var nokon her som har eit godt forslag til ein kombinasjon som vil fungere fint til ein mørkegrå dress med lyse pinstripes. Tar imot forslag til både farge og mønsterkombinasjonar med takk. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Finner ingen stoff som heter noe med Kantega. Hadde egentlig ikke tenkt til å bruke så mye heller. Ser det er noe som funker til $140, men har allerede gått over budsjettet så vil prøve å holde kostnadene nede så langt det er mulig. Damn, savner å ikke bry meg og bare kjøpe det første i XS jeg fant i den første butikken jeg gikk inn i. Trodde du skulle bestille på tailorstore jeg.. Det er der du finner stoffene jeg snakket om hvertfall. Tror nok ikke det er særlig forskjell på TS og MT. Ah, da faller brikkene på plass. Vel, sjekket ut Kantega Sky Blue og syntes den virket litt mørk. Det nettopp derfor jeg ikke liker Tailor Store - de har et utrolig dårlig utvalg. =/ Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Herringbone går vel forsåvidt under et visst type mønster? Brukte 2-3 timer i Roma om en fyr i et gammelt kloster som fortalte om alle jævla murstenene i det tempelet som var "herringbone" - huff. Så anbefalte han oss en bok som han hadde vært med på å skrevet om mursten, 10 000 sider. LOL Så dere diskuterte jeans bak her, vil tro mitt neste par blir Acne Max Raw, eller se om jeg finner noe pent av Edwin. Herringbone går vel forsåvidt under et visst type mønster? Brukte 2-3 timer i Roma om en fyr i et gammelt kloster som fortalte om alle jævla murstenene i det tempelet som var "herringbone" - huff. Så anbefalte han oss en bok som han hadde vært med på å skrevet om mursten, 10 000 sider. LOL Så dere diskuterte jeans bak her, vil tro mitt neste par blir Acne Max Raw, eller se om jeg finner noe pent av Edwin. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Herringbone (stofftype) og herringbone (mønster). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå