Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Småkeen på å finne meg en Canada Goose til vinteren (ja, det er 14izz og alt det der). Hvor kan jeg finne en legit side som ikke selger meg kinavarer?

Ferner og Tatler er mulig, men vil først se på weben.

Kan du gi meg EN god grunn til å kjøpe en Goose?

Varme.

Jeg sa en god grunn. Hvis du syns CG er stygt kjøper du det ikke pga at det er varmt, ettersom det finnes et uendelig antall andre jakker som er vel så varme, i alle slags stiler og prisklasser. Imo er den eneste grunnen til at folk kjøper en Goose at det er "status" (ikke at det er det, men det virker som om alle fjortiser i dette landet tror det).

Svar meg på dette: Hvis varmen er det eneste du bryr deg om, hvorfor kjøper du deg ikke en tilsvarende parkas på en sportsbutikk til halve prisen? Alle parkaser er så og si like, bortsett fra at det ikke er det samme lille merket på brystet, og kjøper du noe fra et kvalitetsmerke kan du være 100 % sikker på at det er varmt nok.

Lenke til kommentar

Selvsagt er jeg interessert i det estetiske også. Du ba meg si EN grunn, og det sa jeg. Goose er ikke de som ser verst ut, men heller ei de peneste.

Jeg har varierende erfaringer med andre merker (har hatt 1 Goose for 5-6 år siden, og den var meget varm og deilig).

Det blir fort til at man ender med å se helt idiotisk ut og man kan fort ende opp som michelinmannen med en boblejakke.

Lenke til kommentar

Hvis det er Fjällräven han sikter til så er jo det enda verre enn Goose. De ser hakket verre ut, man ser ut som michelinmannen.

Har aldri likt det merket.

I tillegg er jo Fjällräven et merke som kun dyrevernere og slike aktivister bruker i Sverige :)

LOL. Ikke drit deg ut. Greit nok at du ikke liker merket, men ikke skyld på at det ser verre ut enn goose. Det er snakk om parkaer. De er klin like (forøvrig skjønner jeg ikke helt hva du mener når du sier at dyrevernere bruker Fjällräven, ettersom stort sett alle jakker derfra har dun i seg).

Goose:

expedparkal.jpg

Fjällräven:

1390_img1_598x1196.jpg

The North Face:

The-North-Face-McMurdo-Parka.jpg

Klin like alle sammen.

Du ba meg si EN grunn, og det sa jeg.

Jeg bad deg si en god grunn. det har jeg enda ikke fått. Du kan like greit innrømme at du syns det er "kult" med Goose.

Lenke til kommentar

av de 3 må jeg si goose så best ut :p

Så mye bedre at du ville betalt 4500 mer for den enn for Fjällrävenjakka?

Jeg har en Goose selv (som jeg riktignok fikk, men whatever), så jeg skal vel ikke si så mye egentlig. Poenget er bare at jeg er dritt lei av å høre at den eneste grunnen til at folk kjøper det er at den er så varm. "Neeeida, det er ikke fordi det er "kult". Det er den eneste varme jakken på planeten skjønner du." Det er så lett å gjennomskue...

Endret av fkm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

av de 3 må jeg si goose så best ut :p

Så mye bedre at du ville betalt 4500 mer for den enn for Fjällrävenjakka?

Jeg har en Goose selv (som jeg riktignok fikk, men whatever), så jeg skal vel ikke si så mye egentlig. Poenget er bare at jeg er dritt lei av å høre at den eneste grunnen til at folk kjøper det er at den er så varm. "Neeeida, det er ikke fordi det er "kult". Det er den eneste varme jakken på planeten skjønner du." Det er så lett å gjennomskue...

har ingen anelse om hvor mye noen av de koster, bruker selv ikke slike jakker :p

napapijri hadde en finn jakke for 2 år siden, men kjøpte den ikke fordi det er harry merke her om kring

Endret av yavel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

KongKake: Jeg likte den. Har du link til produktet? Orker ikke lete gjennom hele junkyard.

Edit: Ser ut som det er kunstpels da. Er det store forskjeller i kvalitet på dette og ekte pels?

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...