AndyPanda Skrevet 12. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2010 Var frislid jeg mener ja Noen ting jeg burde passe på? Blir i såfall mitt første ordentlige dresskjøp etter konf-dressen. Er også usikker på fargen. Noen som har noen bra bilder av dresser i ulike farger? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 12. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2010 Nå vet jeg ikke noe om kroppsfasongen din, men du burde lese deg opp og tenke selv. Det finnes de selgerne som selger deg hva som helst. Bildene med forklaring burde gi deg den kunnskapen du trenger. http://www.gq.com/how-to/fashion/200608/how-to-buy-a-suit http://www.gq.com/how-to/fashion/200707/gq-primer-suit-your-shape http://www.gq-magazine.co.uk/style Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 12. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2010 Velger du navy dress og brune sko, vil jeg anbefale en dyp brunfarge på skoene. Til grå derimot, kan du velge et langt lysere par Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2010 Nå vet jeg ikke noe om kroppsfasongen din, men du burde lese deg opp og tenke selv. Det finnes de selgerne som selger deg hva som helst. Bildene med forklaring burde gi deg den kunnskapen du trenger. http://www.gq.com/ho...w-to-buy-a-suit http://www.gq.com/ho...suit-your-shape http://www.gq-magazine.co.uk/style Takk for linkene Vil si jeg har en litt kraftig kroppsfasong, uten å være feit. 80-81 kilo fordelt over rundt 178 cm om det sier deg noe. Må si jeg heller mest mot grå, men får se hva de har å tilby på butikken der. Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Faen, utkledningsfest til fredag, og jeg har aldri vært blankere! Noen som har noen flotte forslag? Lenke til kommentar
feggy Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Noen kriterier til utkledning? Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Ingen! Lenke til kommentar
Coa Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Partille Johnny. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Hvordan er dressene fra Bruuns Bazar? Fant en på Volt i str. 44 (100% ull) som passet bra. 3500kr. Får selvfølgelig ikke lasta opp bilde her jeg sitter på Sandvika Storsenter. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har selv dress fra Bruuns som jeg hittil er svært fornøyd med, har ikke satt den på de helt store prøvelsene, men har snakket med flere tidligere som er fornøyd med kvaliteten. De er jo også, som du sikkert vet, veldig smale i snittet, noe som gjør at de sitter bra hvis man er av den litt slanke typen. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Sukk, det er jo denne suit dagen i dag... Flere typer som labber rundt i alt for store, knall svarte, posete dresser i dårlig kvalitet med begge knapper kneppet igjen... : p Og, selvfølgelig; åpen skjorte med sånn kjede med kors på. yo! Hurra for det. Verste er jo at de (nesten) er bedre kledd nå enn til vanlig, men. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har bare sett posete dresser fra Batistini i dag. Ingenting annet. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Jeg tror nok det er fordi at de som faktisk har ordentlige dresser og vet hvordan en dress skal se ut velger å overse den latterlig teite facebookgruppa om en "Suit Up-dagen" Til en som spurte om utkledningsfest, så har jeg en idè. Ble inspirert av Kill Bill som jeg så på igjen i går, og kunne funket å leke Yakuza... Sort dress, hvit skjorte, sort slips sort maske og et samuraisverd (det er vel den eneste litt skumle delen her ) Kanskje ikke det mest spennende, men et alternativ når man har begrenset med tid. Endret 13. oktober 2010 av multisync Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Hvordan er dressene fra Bruuns Bazar? Fant en på Volt i str. 44 (100% ull) som passet bra. 3500kr. Får selvfølgelig ikke lasta opp bilde her jeg sitter på Sandvika Storsenter. Har selv en grå Bruuns Bazar dress og er veldig fornøyd! Har inspisert jakken litt og den virker skikkelig i sømmene osb. Kan anbefales. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Takker for tilbakemelding! Har kommet hjem og fått lastet inn bildet: Det er str. 44, og den kunne faktisk vært litt smalere i skuldrene, men så vidt jeg vet går ikke størrelsene mindre enn som så. Men men, ingenting å gjøre med det. Betjeningen (Volt) sa de tilbød skredderarbeid, så om jeg går for den får de iallefall nok å gjøre i livet på jakka, ermene og hele buksa. Den svømmer jeg jo i, men den sitter godt i livet. Edit: Jakka ser en smule for lang ut. Er det noe skreddere kan gjøre noe med? Fun fact: Var på VIC i Drammen og ble tatt for å være 14 år (jeg er 20) av selgern. Snakk om effektiv måte å miste et potensielt salg. Endret 13. oktober 2010 av lokeland Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Synes den var grei den dressen der jeg. Som du sier, det må jo gjøres ting med armer og bein, og jeg ser weirdness akkurat rundt knappen der så de må nok trå til i livet også. Jakka er vel i utgangspunktet ikke for lang, men det er vel kanskje vanligere å gå med kortere typer dressjakker nå om dagen. Tror ikke det er stort skredderen får gjort med det, dessverre. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Både jakken og buksen ser litt for lange ut. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Synes den var grei den dressen der jeg. Som du sier, det må jo gjøres ting med armer og bein, og jeg ser weirdness akkurat rundt knappen der så de må nok trå til i livet også. Jakka er vel i utgangspunktet ikke for lang, men det er vel kanskje vanligere å gå med kortere typer dressjakker nå om dagen. Tror ikke det er stort skredderen får gjort med det, dessverre. Jeg får akkurat fingrene mine under jakka, så sånn sett er den jo passe i lengden, men jeg har kort overkropp, lange bein og lange armer, så derfor føler jeg at kanskje hadde sett bedre ut om de jakka hadde vært en smule kortere. Både jakken og buksen ser litt for lange ut. No shit! Heldigvis er de jo lagd slik for å legges opp. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 Ermene på jakken er også alt for lange. Men ellers syns jeg dressen sitter fint. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Jeg når spurte tenke jeg jo ikke helt på det åpenbare, men takk, takk. Hittil er vel lista: Livet på jakka, ermene på jakka, setet og beina på buksen og opplegg av buksen. Dog, har jo ikke kjøpt den. Får se hva jeg finner etter en tur til Vestby. Personlig hadde jeg likt jakkeslagene litt dypere og litt slankere, men ja.. Det jeg sikter etter er rett og slett å anskaffe en dress som kommer til å se fin ut om 10 år og som er så slank og moderne kuttet at jeg kan bruke jakken som blazer. Bah, jeg avskyr å kjøpe dress (dog elsker å bruke)! Endret 13. oktober 2010 av lokeland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå