Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Hvordan var Roma fkm? Når jeg reiste i februar hadde du vel bare vært i Milan? Milan vs Roma!?

Shopping er mye bedre i Milano, men det er jo selvfølgelig mer spennende i Roma ellers.

Angående Filippa K har jeg aldri vært en superstor fan av dem, men det kommer av utseende, ikke kvalitet. De er meget gode på basisvarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har en pondus du ikke er villig til å gjøre noe med, så tror jeg ikke det er så mye du får gjort. Slimfit ser ikke veldig pent ut dersom det plutselig ikke er så slim lenger.

Mitt råd ville vært å prøve å fjerne ponusen. Eventuelt så får du leve med litt større skjorter.

Er ikke for å være negativ eller noe, men det er reality. Når det er sagt, så kan jakker gjøre utrolig mye. Evt cardigans.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha slimfit uansett. Jeg avskyr slimfit. Jeg har så mange skjorter og t-skjorter som er slimfit at det er ikke morsomt engang.

Jeg liker å ha pondus. Får meg til å føle meg mer mandig og rik.

Dessuten går det ikke an å sulte den bort, så da kan det heller være det samme.

Hvorfor må forresten alle kule klær koste så mye?

Fant meg en finfin cardigan, men den kosta €175 og det har jeg virkelig ikke råd til.

Hvis jeg da ikke kutter ut all sosial aktivitet i en måned da, samt begynner å spise 3-5 ganger i uken igjen. :p

Lenke til kommentar

Haha, men da skjønner jeg. Likte tankegangen om at det ikke går ann å sulte den vekk. Lo faktisk.

Men joda, er som jeg poenkterte tidligere i tråden her (tror det var denne). At alt som er fint er dyrt, og alt jeg vil ha er dyrere. Sånn er det med klær også.

Vet dog ikke hva du bør, eller kan gjøre for å løse skjorteproblemet ditt.

Lenke til kommentar

Hva er det motsatte av slimfit egentlig?

Jeg har en pondus jeg er fornøyd med, og finner med andre ord ikke skjorter som passer meg. Eller noe særlig generelt så lenge det ikke er baggy, men baggy er ikke helt det jeg søker heller. :p

Det er alt for mye slimfit i denne verdenen.

Motsatte er jo loose-fit, også har du mellomtingen regular-fit.

Lenke til kommentar

Forresten, er det noen generelle ting man kan sjekke for å sjekke kvaliteten på et plagg? Det er jo de generelle tingene som stoff og passform og sånn, men er det noen mer "skjulte" hint?

Sekunderes! Finnes det noen måte å skille klinten fra hveten på, foruten å pugge?

Jeg ser det har blitt laget en tråd for oppskrytte merker som jeg regner med vil bli informativ med tiden, men hva er kjennetegnene på god kvalitet sånn når man går og browser i butikken?

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Hvor formelle er tweedjakker? Tenker da på slike som ligger nærmere jakker en blazere. Kjøpte en med fire knapper, albuepatches og skrå lommer. Ble litt usikker på om den ikke egner seg til hverdagsbruk.

Edit: Legger til et bilde.

post-160412-1286281642,0558_thumb.jpg

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Hvor formelle er tweedjakker? Tenker da på slike som ligger nærmere jakker en blazere. Kjøpte en med fire knapper, albuepatches og skrå lommer. Ble litt usikker på om den ikke egner seg til hverdagsbruk.

Tja, jeg kunne godt ha brukt en tweedjakke til "hverdags".

Hvilken har du på deg der forresten? Er på jakt etter en selv nemmelig.

Lenke til kommentar

Har noe lignende fra H&M (neppe tweed da :p), synes ikke den virker noe særlig formell i det hele tatt egentlig, bruker den hvert fall til hverdags.

Lenke til kommentar

Tweedjakker er ikke formelle, spesielt ikke i snittet til din jakke. Ingenting i veien for å bruke den til hverdags.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...