fkm Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 Jeans er også bomullsbukser Skotre Lenke til kommentar
thrice Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Edit: Har booket fly og leilighet i Amsterdam nå med noen kamerater. Noe som jeg absolutt må få med meg utenom det vanlige som coffeshops, redlight, heineken-fabrikken, sexshow osv? Endret 11. september 2010 av thrice Lenke til kommentar
fkm Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 Edit: Har booket fly og leilighet i Amsterdam nå med noen kamerater. Noe som jeg absolutt må få med meg utenom det vanlige som coffeshops, redlight, heineken-fabrikken, sexshow osv? Haha, "ikke stoner" du liksom. Jeg vet hvorfor du skal til Amsterdam Du burde få med deg et tulipanshow. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 Du har egentlig ramset opp det meste som er å se i Amster. Anbefaler å ikke dra på coffeshops før man drar ned på redlight. Har erfaring med at det fort blir ganske skummelt der om natten når man er høy. Heineken-fabrikken anbefales, du burde også dra innom van gogh museet om slikt er av interesse. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Holder meg for god for narkotika, fkm Tulipan show ja. Er det et fancy navn for noe annet, og ikke om vel, tulipaner? Vowels, Museet er notert. Liker å få med meg litt kultur når jeg er ute å farter også. Noe mer? Lokale designere, gode second-hand butikker, utesteder, resturanter osv? Endret 11. september 2010 av thrice Lenke til kommentar
fkm Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 Tulipan show ja. Er det et fancy navn for noe annet, og ikke om vel, tulipaner? Nei, det er bokstavelig talt blomstershow Det høres kanskje litt, tja.. kjedelig ut, men jeg vet jo at du liker å ta deg en rev, og da er det sikkert chill å gå rundt i de fine blomsterhagene Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 Tja, har egentlig ikke brydd meg så mye om restauranter når jeg har vært der, men husker godt det ene stedet der de hadde en katt som del av personalet. Katten hadde eget bord som man satt matrester på, slik at den "spiste" tallerkenen ren. Regner med de vasket de ordentlig etterpå dog. Rimelig spesielt. Fant en link til spisesteder her forresten: http://www.dinside.no/800722/ti-topp-restauranter-i-amsterdam Trøfler er også lovlig i Amsterdam, if you're into that. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 (endret) fkm,Det så faktisk veldig fint ut. Når du skrev show trodde jeg man skulle sitte å se på en eller annen person lage blomsterdekorasjoner på en scene Takk for linken, Vowels. Har aldri smakt trøfler. Blir dog en veldig økonomisk tur for min del. Endret 11. september 2010 av thrice Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 Å spise trøfler er vel ikke ulovlig noe sted, det er vel heller innsamling og "jakt"? Visse steder krever et kurs og tillatelse for å drive trøffeljakt. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Regner vel nesten med at Vowels ikke referer til trøfler. Endret 11. september 2010 av Jørgen Lenke til kommentar
thrice Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 Tror faktisk han gjør det. Han har allerede nevnt farene med å gå ruset rundt i redlight på kvelden. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 Vel så vidt meg bekjent var sopp, ikke av den typen man spiser på en fin restaurant, lovlig tidligere i Amsterdam. Det er derimot ikke lovlig lenger. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Trodde det fremdeles var lovlig. Ikke det at jeg hadde turt å prøve noe psykadelisk, men dog. Endret 11. september 2010 av thrice Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 Jeg googlet det og fikk bare opp en artikkel der det sto et eller annet om at det nå var forbudt. Jeg klikket meg derimot ikke inn så det kan fort være at jeg tar feil. Nå er det jo uansett klart at du ikke ønsker informasjon om det her, og det er strengt tatt ikke lov å utveksle informasjon om nettopp det på diskusjon.no. Derfor setter vi en strek over den situasjonen så kan folk heller komme med forslag til andre ting. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Jørgen har rett her, jeg tenkte ikke på trøfler man spiser for smakens skyld. Var litt rask med å slenge ut at det var lovlig, ser at det har blitt forbudt å selge fra tidlig 2009 Men nok om det. Ferdig En annen ting jeg kan anbefale er å droppe taxi, Amsterdam er sykkelby deluxe. Flatt som en pannekake og de leier ut sykler overalt. Ser du nevner second hand butikker, jeg vet at det skal være et rimelig stort marked på Albert Cuyp. Har aldri verdt der selv, men det er veldig kjent. Endret 11. september 2010 av Vowels Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 Besøk Museumplein thrice! Stor og fin plass utenfor Van Gogh-museet og Rijksmuseum. Ellers er det fint å dra litt utenfor byen, er en del parker og koselige strøk der også. Nede ved Apollolaan er det ganske fint, bodde på Hilton-hotellet der. Fint strøk med et par små handlegater der du kan finne noe koselig. Heineken-museet tar litt lang tid å gå gjennom, men absolutt spennende å se hvordan de brygger øl. I tillegg har du jo disse blomstermarkedene som er ganske fantastiske, der selger de også marijuana på hermetikkbokser (sånn at hunder ikke lukter det, og så planter du de selv når du kommer hjem) Og sopp er vel såvidt jeg vet blitt ulovlig, leste en artikkel i GQ om en som jobbet et par dager på en coffee shop, og han nevnte at en turist hadde spist en av disse psykideliske soppene og så hoppet utfor et hustak. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 en turist hadde spist en av disse psykideliske soppene og så hoppet utfor et hustak. :!: Lenke til kommentar
thrice Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 Og sopp er vel såvidt jeg vet blitt ulovlig, leste en artikkel i GQ om en som jobbet et par dager på en coffee shop, og han nevnte at en turist hadde spist en av disse psykideliske soppene og så hoppet utfor et hustak. Darwinisme ftw. Ellers takk for alle innspill gutter! Lenke til kommentar
SML Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 Er det noen som har vært på XLNT før? står at det er streng dresscode, men bildene tilsier noe helt annet... Lurer siden jeg ikke vet om det er verdt å ta turen eller ikke. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 11. september 2010 Rapporter Del Skrevet 11. september 2010 Er du over 20 år? Er svaret ja; dra for guds skyld et annet sted. Nå har jeg ikke vært der selv, men stedet er en fjortisfabrikk ut av en annen verden har jeg hørt. Det er en attenårsklubb med nok av mindreårige etter hva jeg har hørt. Dyrt å komme inn pleier det også å være. Med streng dresscode vil de vel ikke ha sneakers, joggebukser, capser, luer og t-skjorter inn der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå