Raste Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Nå er jeg riktignok jusstudent, men jeg vet at det er mulig å få hjelp av forelesere dersom du spør pent. Da får du noen raske, men gode råd og vink, som regel. Videre, dersom du trenger mer hjelp, i form av oppgaveretting etc, så går det an å kontakte forelesere privat og spørre om de har tid til å ta en titt på dine oppgaver. Dette må man naturligvis betale for, men vederlaget pr. oppgave kan dere komme til en enighet om på forhånd før oppgave(ne) sendes inn for retting. Antar man kan gjøre det på samme viset på BI. Får satse på det, liker ikke at jeg står fast midt i helgen. Raste: Er det ikke bare å prøve buksen? De er helt normale i størrelsen, uansett. Hadde tenkt å bestille via internett Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Da tar jeg sjangsen å spør på torsdag, skjønner det helt grunnleggende, men når brøker og slikt blir innblandet så går det i surr Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Kall meg dum, men fy faen. Kvadratrøtter er faen meg noe møkk! Har sittet å prøvd og løst noen simple stykker uten å ha kommet noe videre! Damn. Dere som går på BI, noen som veit om læreren hjelper deg etter forelesningene om man sliter veldig? Bare å spørre i mattetråden eller sende en PM. Foreleser vil nok hjelpe deg i pausen eller etter forelesning hvis det er noen småting du lurer på, men har sikkert ikke all verdens tid (det er jo mange andre som har spørsmål òg). Endret 28. august 2010 av Jude Quinn Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Kall meg dum, men fy faen. Kvadratrøtter er faen meg noe møkk! Har sittet å prøvd og løst noen simple stykker uten å ha kommet noe videre! Damn. Dere som går på BI, noen som veit om læreren hjelper deg etter forelesningene om man sliter veldig? Bare å spørre i mattetråden eller sende en PM. Foreleser vil nok hjelpe deg i pausen eller etter forelesning hvis det er noen småting du lurer på, men har sikkert ikke all verdens tid (det er jo mange andre som har spørsmål òg). PM til deg da eller? Ja, har sett foreleseren hjelpe folk i pausen, så det går nok greit. Får heller lese i helgen, om jeg ikke finner det ut snart. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Ja, enten det, eller spørre i "den store matteassistansetråden" under skole- og leksehjelp. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Yey, da var regntøy samt gummistøvler kjøpt. Takk for tips fkm. Fikk i tillegg kjøpt en skjorte og skinnjakke på Zara. Lenke til kommentar
hogaboga Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Da var Sebago Arlington bestilt her også! Utrolig at de klarer å ta 2000kr for de hos Sebago i Oslo, når man får de så billig fra Herringshoes. Lenke til kommentar
August. Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Jeg er på nippet til å bestille sebago selv nå. Til dere som har fått skoene; hva ble totalprisen på? Da inkludert frakt, toll og moms. Mener å huske at det var noen som hadde regnet det ut her på MoV, men har søkt uten hell. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Totalpris for ett par sko fra Herring: ((49.99+15.00)* 9,690)*1,25 + 108 NOK ≈ 900 kroner ferdig fortollet. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Da jeg kjøpte et par sko fra Herring for en måneds tid siden førte de bare halv pris. Altså, jeg betalte 110 pund, men pakken var bare merket med 55. Hvis dette er vanlig praksis vil man jo spare enda litt. Edit: Prisen blir vel rundt 800 kr, da 49.99 er for britiske kunder. Du må vel trekke fra 15%, altså rundt 8 pund? Endret 28. august 2010 av Sheasy Lenke til kommentar
August. Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Totalpris for ett par sko fra Herring: ((49.99+15.00)* 9,690)*1,25 + 108 NOK ≈ 900 kroner ferdig fortollet. Takk! Eksemplet til Tjoste over og dette beroliget foreldrene mine. De som må stå for bestillingen og kan trygt si de var urolige (ikke spør) Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Edit: Prisen blir vel rundt 800 kr, da 49.99 er for britiske kunder. Du må vel trekke fra 15%, altså rundt 8 pund? Naturligvis! Herring trekker fra 17,5% VAT, så regnestykket blir da ((42,54+15,00)*9,690)*1,25+108=805 kroner ferdig fortollet. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Jeg sitter nå på nettet og ser på blazere, så står det da at blazeren er i størrelse 50 (italian size). Hva menes med "italian size", vil det si at den i realiteten er nærmere 48 i normal størrelse eller hva? Den kan da umulig være noe mindre enn 48 hvis det er 50 (italian size), slik jeg tenker det. EDIT: Ifølge yoox.com sin size-guide så tilsvarte det størrelsen L internasjonalt. Endret 29. august 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
geil Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Det betyr vel bare at str oppgis i kontinentaleuropeisk standard heller enn br./am. der den ville tilsvart en 40. Stemmer forøvrig med L i bokstavstørrelse. Endret 29. august 2010 av geil Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Nei gutta, vi må ha en liten soiree i den nye leiligheten min en dag snart! 1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Hvis dere kommer dere bortover til vestlandet (Stavanger er regnet for vestlandet, ikke sant?) kan jeg friste med hvitvin i Ikea-glass og en 18 kvm stor studioleilighet. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Hva synes dere om denne blazeren? http://www.yoox.com/item/YOOX/HUGO+BOSS/dept/men/tskay/107180D8/rr/1/cod10/41187712CM/sts/sr_men80 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Hva slags jakke passer egentlig sammen med Arlingtons? Mangler nemlig en jakke jeg kan bruke sammen med dem og trenger jo også en høstjakke. Har sett på en grå blazer-sak (tror ikke det er en blazer, men kan ligne litt) på H&M, men finner ingen bilder av den på nettet ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå