Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd jeg ikke er med på Fadderullan. Kunne sikkert vært gøy det, og på BI så ser det ut som de kjører den helt ut. Hvertfall i dag.

Var det pub til pub runde i dag? Var en del innom på Jacob Aall da jeg var innom for å spise i dag.

Er selv fadder på HiO IU, men ingen fadderbarn som møter opp! var 4/12 første dagen, så nå to dager med 0/0! Passer meg egentlig bra for skal på jobb i morgen kl 8.

Men rimelig sært. Hvert fall siden IU har bra fadderopplegg.

Lenke til kommentar

Har en på vennelista hvertfall som mente at det var bar til bar runde, men det kan være et annet opplegg. På hjemmesiden står det:

Årets første linjedag for studentene på Økonomi og administrasjon vil bli en av de største gjennom historien på BI i Nydalen. Sammen med Sivøk- og Forretningsjusstudenter, vil vi kle oss opp for strandliv og dra på en heftig charterferie til Eventhallen i utkanten av Oslo. Vi dekorerer for et realt beachparty hvor det vil være mulighet for innendørs beachvolley, limbo, soling, grilling, og selvfølgelig heftig sommermusikk! Det vil bli servert god drikke i baren. Når natten senker seg over “strandfesten” vil alle bli transportert inn til charterturens store natteliv, nemlig hjertet av Oslo.

Denne dagen er uten tvil blant de viktigste dagene under Fadderullan. Det er en enestående og unik mulighet til å bli kjent med medstudenter som du skal tilbringe mye tid med fremover. Vi har også valgt å være tre linjer på samme sted, da dere kommer til å ha mange felles fag i tiden som kommer.

Lenke til kommentar

multisync:

Bruker Maine-Line Industries, Tandy Leather og eBay.

Lær har jeg ikke kjøpt ennå, for jeg vil ha flere verktøy først.

Men det er nok sikkert vanskelig å lage en messengerbag ala Saddleback, men man må jo bare begynne et sted :) For meg virker det iallfall som en flott hobby. Ingenting er jo som å lage ting du kan bruke i hverdagen som du vet at du selv har lagd.

Takktakk, det ser bra ut. Og ja, det er nok en bra hobby, om noe dyr og lite sosial. (men det kan man muligens si om de fleste pc-spill også)

Jeg tror nok muligens jeg går en litt annen rute og skaffer meg en ordentlig symaskin. Annet enn det så er det ikke så sinnsykt mye mer dyrt utstyr man trenger. Tenker mest på å lage bag(er) i første omgang hvis jeg faktisk tar steget, og lommebøker etc. av scraps.

Lenke til kommentar

... Venter bare på at pengene skal bli overført til paypal-kontoen min :)

Det trenger du da ikke. Har aldri overført noe som helst til PayPal manuelt. Lar bare PayPal trekke fra kontoen min.

Takktakk, det ser bra ut. Og ja, det er nok en bra hobby, om noe dyr og lite sosial. (men det kan man muligens si om de fleste pc-spill også)

Jeg tror nok muligens jeg går en litt annen rute og skaffer meg en ordentlig symaskin. Annet enn det så er det ikke så sinnsykt mye mer dyrt utstyr man trenger. Tenker mest på å lage bag(er) i første omgang hvis jeg faktisk tar steget, og lommebøker etc. av scraps.

Symaskin som greier å jobbe med skinn på uten å brenne motoren er jo drittdyrt, men for all del! Jeg er dog litt mer på håndsying. Føler litt av sjarmen ligger i det, selv om det er tidkrevende.

Å lage bager med det første er jo et skyhøyt mål, uten at jeg prøver å være negativ til entusiasmen din. Jeg ville fokusert mest på belter og lommebøker i første omgang, om jeg var deg. Det skal ihvertfall jeg. Belter, lommebøker, nøkkelfutteral, slirer osv.

Ganske kult, lokeland. Jeg har lekt med tanken innimellom jeg også, spesielt etter jeg har sett ymse amatørarbeider som det fra SF og på noen andre forumer. Kult å kunne lage noe som varer.

Ja, det er det samme jeg tenker! Det er forbausende få som driver med dette idag også, noe jeg synes er veldig synd ettersom det er et flott håndverk. Veldig romantisk, om man velger å se på det slik.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Å overvære Pia Haraldsens presentasjon av kolleksjonen sin var ... deprimerende.

Hun har tydeligvis ikke hørt at den største synden innenfor mote er å være kjedelig.

Stygge farger, stygge stoff, stygge passformer, stygge linjer, stygge detaljer. Jeg greier ikke finne NOE jeg liker ved det. Hvordan i helvette fikk hun lov til å vise søppelsekkene sine på Oslo Fashion Week? Det er jo bedrøvelig.

Lenke til kommentar

Symaskin som greier å jobbe med skinn på uten å brenne motoren er jo drittdyrt, men for all del! Jeg er dog litt mer på håndsying. Føler litt av sjarmen ligger i det, selv om det er tidkrevende.

Å lage bager med det første er jo et skyhøyt mål, uten at jeg prøver å være negativ til entusiasmen din. Jeg ville fokusert mest på belter og lommebøker i første omgang, om jeg var deg. Det skal ihvertfall jeg. Belter, lommebøker, nøkkelfutteral, slirer osv.

Joda, er høyt mål, men trenger jo ikke være type Saddleback med en gang :p

Den jeg la ut bilde fra tidligre er ikke mer enn jeg kunne klart, om jeg bare hadde hatt utstyret og materialene.

Lommebøker er noe jeg godt kunne laget ja, men belter er liksom ikke min greie. Det blir litt anderledes da mesteparten av lærbelter kanskje må formes/lages mønster i. Man får jo kjøpt blanks til belter, og den typen lærarbeide jeg hadde giddet da er jo bare å smelle på en spenne og farge/behandle læret. Er ikke helt den kunstneriske typen :p

Lenke til kommentar

BI skal ha for det, Fadderullan er noe av det sykeste jeg har vært med på.

Glad for at jeg ikke er fadder i år ass... Russetiden er det eneste som overgår fadderuka i kleinhet som jeg har opplevd hvertfall. Men gøy var det jo...

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Joda, er høyt mål, men trenger jo ikke være type Saddleback med en gang :p

Den jeg la ut bilde fra tidligre er ikke mer enn jeg kunne klart, om jeg bare hadde hatt utstyret og materialene.

Lommebøker er noe jeg godt kunne laget ja, men belter er liksom ikke min greie. Det blir litt anderledes da mesteparten av lærbelter kanskje må formes/lages mønster i. Man får jo kjøpt blanks til belter, og den typen lærarbeide jeg hadde giddet da er jo bare å smelle på en spenne og farge/behandle læret. Er ikke helt den kunstneriske typen :p

Den ser jeg! Jeg er heller ikke personen til å drive med lærgravering.

Å kjøpe blanks til belter er jo bare tull. Det kunne jeg aldri funnet på å gjøre. Da er jo all romantikken borte. Jeg skal velge skinnet selv og kutte den til form og størrelse akkurat slik jeg vil. Hadde det vært opp til meg hadde jeg til og med smidd beltespennen selv også (ikke umulig i fremtiden i grunnen).

Jeg er dog litt interessert i svensk reinsdyrskinn. Kunne vært morsomt å lage noe av, selv om det er ganske tynt.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Joda, ser jo det at blanks er tull, men fortsatt. Det er ikke mye du lager ved et skinnbelte. Men noen må jo lage det også da.

Hvorfor akkurat svenskt reinsdyrskinn? Er da bare å ta en tur til keutokeino for å få norskt :p

(for ikke å snakke om at jeg faktisk har kontakter der oppe som sikkert vet hvor/hvordan man får tak i reinskinn)

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...