Gå til innhold

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får vel ikke stipend om du bor hjemme tror jeg. Bare lån. Eller så får du mindre i stipend. Er ikke helt sikker jeg... Men hvis jeg var deg ville jeg bare satt opp at du ikke bor hjemme, og gitt dem adressen til bestemoren din eller noe som hybeladresse. Gratis penger er ikke så dumt..

Hvor mye i stipend får du?

Lenke til kommentar

Du får vel ikke stipend om du bor hjemme tror jeg. Bare lån. Eller så får du mindre i stipend. Er ikke helt sikker jeg... Men hvis jeg var deg ville jeg bare satt opp at du ikke bor hjemme, og gitt dem adressen til bestemoren din eller noe som hybeladresse. Gratis penger er ikke så dumt..

Hvor mye i stipend får du?

Uh, vet ikke helt. Rundt 6000 i måneden kanskje, men en del av det er vel lån tror jeg. Stipendet er ikke akkurat hovedinntekten min for å si det sånn, og ikke er det jeg som kommer til å betale tilbake lånet heller, så jeg har ikke helt oversikt...

Lenke til kommentar

Uh, vet ikke helt. Rundt 6000 i måneden kanskje, men en del av det er vel lån tror jeg. Stipendet er ikke akkurat hovedinntekten min for å si det sånn, og ikke er det jeg som kommer til å betale tilbake lånet heller, så jeg har ikke helt oversikt...

Jeg kommer bare å søke om fullt stipend trur jeg. Om det hadde vært på 6000,- så hadde jeg vært mer enn fornøyd! De sjekker vel ikke opp adressen du skriver at du bor? Tenkte jeg skulle bruke tanta mi sin adresse.

Lenke til kommentar

Sebago gir deg gnagesår om du kjøper riktig størrelse. Det har jeg erfart med to par.

Forresten, Spotted today. Quilted jacket, brown loafers and black slim fit jeans. På BI. Kan det være en herfra? Første jeg tenkte på var fkm. Klokken var ca ti og personen gikk ut av skolen :)

Passer vel bedre å svare fra den andre tråden her. Jepp, jeg går på BI nå. Pendler dog fra Hamar til å begynne med, så har hoppa over et par "uviktige" dager, men fra neste uke er jeg skikkelig på plass. Linje havna du på?

Havnet på Øk/ad, hva med deg? Håper du havnet på det samme, så har jeg hvertfall en jeg "vet" hvem er :p

Finans, skjønt vi har vel de fleste fag felles. I alle tilfeller treffes vi sikkert. Du får forresten full utbetaling fra Lånekassen, 89k per år pluss skolepengestøtte, men til forskjell fra borteboere er alt lån og ingenting blir omgjort til stipend etter bestått eksamen. Men er bare å gjøre som fkm skriver, å gi dem adresse til slekt eller venner, null etterkontroll.

Endret av geil
Lenke til kommentar

Finans, skjønt vi har vel de fleste fag felles. I alle tilfeller treffes vi sikkert. Du får forresten full utbetaling fra Lånekassen, 89k per år pluss skolepengestøtte, men til forskjell fra borteboere er alt lån og ingenting blir omgjort til stipend etter bestått eksamen. Men er bare å gjøre som fkm skriver, å gi dem adresse til slekt eller venner, null etterkontroll.

Hyggelig! Sjekk PM :) Men hvor mye av dette er stipend om jeg består eksamene? Alt? :O

Fant det ut med støttekalkulatoren.

Stipend: kr 35 600

Lån: kr 53 400

Kunne like greit ta lån, å la pengene i banken rente videre.

Endret av Bebeluv
Lenke til kommentar

Kjøpte Sebago skoene på Gunnar Øye. Det var få par igjen ;)

Hvordan var de i størrelsen? Sees på mandag btw :)

Vanligvis er jeg 9, men her passet 9.5 godt. Også plass til tykkere sokker mot vinteren.

Ses på mandag ja ;) gled deg til fadderuken :roll:

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å trekke frem et sitat fra en kompis på Facebook:

Helt herlig å ta trikken hjem kanonfull klokka 7 om morran i fullt Zorro kostyme sammen med en haug med folk på vei til jobb!

Livet blir vel rett og slett ikke bedre enn i fadderuka!

Synd jeg må dra hjem i morgen for å feire min egen bursdag og momo sin 70-årsdag. Kjedelig å gå glipp av nesten hele fadderuka. :/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...