Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Regner med at spørsmålstiller i tråd med moten skal ha en 1 cm tjukk spenne.

Hehe, ikke akkurat men.. :) Da ligger den an til å bli vel tung tror jeg. Så lett og tynn som mulig hadde jo vært greit :)

 

Hva med nikkel?

Vet ikke jeg. Sikkert mye som egner seg, men det bør jo tåle endel samtidig som det er mulig å arbeide med.. hvis det er mulig da? :hmm:

Lenke til kommentar

Spennen skal ha et motiv av en drage med en ramme rundt. Det er ikke verdens vanskeligste motiv å lage på egenhånd, men det går nok med endel tid om det skal fikses selv.

 

Edit: ..og det er vel en viss fare for at det er noen som har copyright på en logo som ligner veldig. :innocent: ..men jeg finner den ikke igjen i farten.

Endret av Atanatar
Lenke til kommentar
Haha, trodde du mente at det kostet 200 kroner per gang. Hvordan kan jeg vite sånt? Jeg driver jo ikke med sånne idiotiske ting.

Er det like idotisk når du tar botox når du er 40, mens jeg kan vente til 55? ;)

Har du noe dokumentasjon på at slik kjemisk peeling faktisk har en varig effekt, og motvirker tidlig aldring av huden? Eller har du bare ukritisk svelget propaganda fra produsenter som prakker på oss alskens vidunderkremer som skal gjøre oss evig unge?

 

Chemical peel, an alternative to lasers, uses a chemical solution to improve and smooth the texture of the facial skin by removing its damaged outer layers. It is helpful for those individuals with facial blemishes, wrinkles and uneven skin pigmentation. Phenol, trichloroacetic acid (TCA) and alphahydroxy acids (AHAs) are used for this purpose. The precise formula used may be adjusted to meet each patient's needs. Although chemical peel may be performed in conjunction with a facelift, it is not a substitute for such surgery, nor will it prevent or slow the aging process.

 

Kort og godt, huden din kan godt se bedre ut etter peeling (selv om en person på din alder neppe har slike behov), men det har ingen betydning for hudens aldringsprosess. Du må nok derfor belage deg på dyr botox-behandling alikevel, i tillegg til at du mest sannsynlig sløser bort penger på dyre hudprodukter i ung alder.

 

Dog fins unntak, for peeling kan hjelpe til ved enkelte hudproblemer, inkl aknearr og en meget tidlig fase av hudkreftdannelse.

 

Ønsker man å bevare huden ung er det primært to ting man bør gjøre:

- Unngå overdreven soling, og bruk høy solfaktor. Smør tykt på.

- Unngå røyking

Lenke til kommentar

Kan du ikke la meg tro at jeg kan vente lenger med botox da? :p

 

Soling er nødvending, selvom brunkrem gjør jobben greit. Og hva skjer når man bruker brunkrem? Porene blir tettet igjen. Hva skjer når man bruker peeling? Porene åpnes igjen! Man MÅ faktisk, hvis man vil ha et bra resultat, bruke peeling før man smører seg inn med brunkrem.

 

Jeg tror faktisk, TROR, kanskje jeg bare vil tro, at jeg får færre kviser når jeg har brukt peeling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...