Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bespoke er jo bare et finere ord for at du får velge passform, størrelse/lengde og stoff selv, og det får du jo vitterlig på tailorstore.

 

Feil.

 

Jeg quoter wikipedia:

 

Bespoke versus made-to-measure

Between the extremes of bespoke and ready-to-wear has existed, since the end of the 19th century,[n 4] a "grey area of garments for which the customer was measured, but that were then made up to the closest standard size, often, but by no means always, in a factory."[6] The distinction made here is between bespoke, created without use of a pre-existing pattern, and made to measure, which alters a standard-sized pattern to fit the customer.[7] Technological change makes this distinction more subtle, since "fittings are increasingly required for both bespoke and made-to-measure; a bespoke service may require an individually-cut pattern, which is then kept should further suits be required, and now made-to-measure measurements are often stored too, on a computer. Even hand-work, often cited as a benchmark of bespoke, is now increasingly found in made-to-measure garments, while machine-making plays some part in the creation of most bespoke suits".[5]

 

For å gjøre det klart, Tailorstore er made to measure, og på ingen måte bespoke.

 

Han sa jo ikke at det var skreddersydd.

 

Skreddersydd er det norske begrepet for bespoke, kløne.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Skoene ser ut til å være normale brune oxfords med cap-toe. Du finner et godt utvalg på www.herringshoes.co.uk

 

Jakken er en vanlig navy losjakke/peacoat og kan kjøpes de fleste steder når vinterklær kommer inn. Hvis du ønsker den lille detaljen med brun knapp er det ikke værre enn å sy på en når du kjøper jakken.

 

Må også gi skryt til countryattire.com Jeg bestilte en jakke i large, og jeg var medium fant jeg ut i går. De har real-time kundeservice i chatform, og de forandret bestillingen min for et par minutter siden. Fantastisk.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke bestilt enda, men det skal jeg gjøre etter at jeg blir ferdig med å flytte.

 

Sendte dog en mail om størrelser, hadde prøvd en annen Barbour-jakke og lurte på hvordan det ville passe med en annen modell, og da fikk jeg svaret som jeg postet her i tråden. Det tok under 24 timer på mail, og når jeg la noe i handlekurven som jeg aldri bestilte kom det en hyggelig mail som lurte på om noe var galt, siden jeg ikke bestilte.

Det virker som de bryr seg veldig om kundene sine, og selv om jeg kan spare en hundrelapp på å bestille fra eBay så er den servicen verdt så mye mer.

Lenke til kommentar

Country attire er en utrolig bra butikk ja! Har bare hatt gode erfaringer med å bestille derfra, og det har etterhvert blitt en del bestillinger.

 

Hvilken størrelse i dressjakke bruker du til vanlig? 52?

 

50

 

Jeg lurer på å bestille Liddesdale i XS fordi jeg vil ha den litt slim, for jeg er ikke interessert i kragen på Preppy Liddesdale. Men må få prøvd både S og XS før jeg tar sjansen.

 

 

Waka Waka ey ey

 

Jeg har Liddesdale i Small, bare husk på å si fra når vi skal ha tartardate, så kan du prøve den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Jeg er på utkikk etter en allværsjakke til vinteren, gjerne parkas. Stilmessig er jeg nok et stykke fra dere mer stilfullt kledde, og jeg går gjerne i fargede bukser osv. så trenchcoat og andre mer elegante plagg er nok ute av bildet.

 

Stilmessig ligger jeg nærme denne lille luringen: http://thegiant.blogg.no/

 

Noen som har noen forslag til jakker og farger som kan passe til en slik stil? Har sett litt på noen Woolrich jakker, men de er ganske dyre. Vil helst ikke betale mer enn 3500 kr, med mindre det er noe veldig spesielt! :)

 

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...