Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Da jeg ikke har tilgang på kamera blir det vanskelig å ta bilde av de aktuelle klesplaggene, kan prøve å linke til noe liknende:

 

Woolrich-jakka er mistenkelig lik denne bare i olivengrønn + at den utrolig kort(tenk pilotjakke-kort):

polar.jpg

 

Frakken fra Tiger er rett og slett en stilren halvlang, svart frakk(når meg til knærne) med et snitt som gir innsving ved midjen.

 

Husker ikke helt hva jeg betalte for de, men jeg tror jeg gav i underkant av 3000,- (skulle mene det var 40% avslag også) for jakken og litt over 2000,- for frakken. Høres kanskje dyrt ut, men det er faktisk verdt det med tanke på kvaliteten på klærne. Jeg kunne gå uten genser i 40- i bardufoss om jeg lukket igjen Woolrich-jakken. Helt fantastisk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Størrelser er et evig problem, spesielt når forretningene ikke har vett til å ta inn alle størrelsene. I Oslo og Tønsberg finner jeg stort sett alltid det jeg vil ha i størrelsen min, her i Bergen får jeg knapt kjøpt klær -- det aller meste begynner i størrelser som er for store for meg. Til gjengjeld har jeg kjøpt en helt uavsindig mengde skjerf i det siste, og det er jo alltid et pluss.

Lenke til kommentar

JaochimR: Jeg har samme problemet med bukser. Har en del bukser jeg aldri bruker, fordi jeg av en eller annen grunn har kjøpt dem for vide. Klesstørrelser skaper fedme. :(

 

thomasr: Nå har jeg bodd i Bergen ca. 18 år lenger enn deg, vil jeg tro, men har enda problemer med å finne butikker med klær jeg virkelig liker. De bildene du har slengt ut her, eller kommentert, har hatt veldig fine klær. Du vet vel ikke hvor jeg kan få tak i slikt her i Bergen, gjerne til en litt billigere penge enn de 2000 dollarene du ville punge ut med for den jakken.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
Kommer vel litt an på hvilket merke du kjøper, JoachimR?

Nei. Europeiske merker finnes stort sett ikke i XS heller. Det har alltid vært et problem for meg, men det har jo av naturlig årsaker blitt større nå i det siste. Har alltid vært slank - og det har aldri vært noen drøm. Søsteren min får jo fint bukser på 27-32, men er du gutt er 28-32 nærmest umulig. Og ikke alt tøyet mitt er verdt en tur til skredderen.

Lenke til kommentar
Kommer vel litt an på hvilket merke du kjøper, JoachimR?

Nei. Europeiske merker finnes stort sett ikke i XS heller. Det har alltid vært et problem for meg, men det har jo av naturlig årsaker blitt større nå i det siste. Har alltid vært slank - og det har aldri vært noen drøm. Søsteren min får jo fint bukser på 27-32, men er du gutt er 28-32 nærmest umulig. Og ikke alt tøyet mitt er verdt en tur til skredderen.

Jeg mente mer at noen merker er større i størrelsen enn andre.

Lenke til kommentar

Ender som regel opp med at jeg må sy buksene opp, eller at de subber nedi bakken og blir fine og oppfliset. Meeen, fant en Lee-bukse i riktige størrelse. Dog, var den litt trang i livet (*trekke inn magen og snurpe seg så godt sammen som mulig). Problemet med Lee er at de vider seg ut i lår og rumpe, så man må kjøpe de for små for at de skal sitte.. så ender det opp med pusteproblemer :p

Lenke til kommentar
thomasr: Nå har jeg bodd i Bergen ca. 18 år lenger enn deg, vil jeg tro, men har enda problemer med å finne butikker med klær jeg virkelig liker. De bildene du har slengt ut her, eller kommentert, har hatt veldig fine klær. Du vet vel ikke hvor jeg kan få tak i slikt her i Bergen, gjerne til en litt billigere penge enn de 2000 dollarene du ville punge ut med for den jakken.

Sånn for å ha sagt det, 2000 dollar er ikke gjennomsnittsprisen på plagg jeg kjøper. De har et par forskjellige jakker i lignende stoff på Companys (en fra Tiger, en fra Bruuns Bazaar om jeg ikke husker feil), men snittet er selvfølgelig ikke i nærheten av Dior Homme-jakken. Jeg vet at Vincci kan bestille inn det aller meste av Armani, og de kan også ta imot bestillinger av målsøm fra Armani, men det er ikke helt gratis det heller.

 

Høstens økonomiske genistrek i klesveien er en sort trenchcoat fra H&M; 800 kroner er en direkte latterlig pris, jeg hadde ikke blitt overrasket om jeg hadde funnet eksakt samme plagget i en annen butikk til ti ganger prisen. Pass bare på å ikke kjøpe den for stor.

 

Om du poster noen bilder av ting du har likt så kan jeg se om jeg husker hvor jeg har sett noe tilsvarende i Bergen.

Lenke til kommentar

Nå leitet jeg litt bakover i tråden, men kom ikke over så alt for mange bilder. Eneste jeg vet er vel at du har postet et par bilder fra YLS-koleksjoner med, meget pent snitt. Noe fra Burberry, og noe tweed greier fra Tiger. Jeg er en meget smal person, som egentlig liker at klærene skal være likedan. At klærene stort sett er enkle, uten for masse knapper, merker, hemper, reimer, osv. er også et veldig stort pluss. I tillegg til dette har jeg en merkelig sans for sterke farger (grønn, oransje, gul, med flere).

 

Må ta meg en tur til byn i morgen og se om jeg kan få brukt litt penger. Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg hjem med noe jeg absolutt ikke trenger, eller kommer til å bruke.

Lenke til kommentar

Tweed-blazeren fra Tiger har de på Companys, den er absolutt å anbefale.

 

Jeg sliter selv litt med å finne ting som er smale nok, og det finnes faktisk veldig få rimelige alternativer til Dior Homme. Av smale jeans i greie prisklasser er Acne å anbefale, men kan ikke huske å ha sett det i Bergen.

 

Det skulle være mulig å rekonstruere noe som ligner på dette ut fra butikker i Bergen;

00230m.jpg

Blazeren vil jeg tro de klarer å ordne på Vincci, skjerf selges i hauger av butikker, en slik bukse har de vel på Hans H, Vincci eller Monsieur Scabal. T-skjorten burde være rimelig grei å få tak i, Companys eller Pepper er vel en grei start.

 

Edit: Angående pris på Tiger-klær. Tja. Det er jo ikke akkurat sånn at man finner noe som er noe særlig billigere i en akseptabel kvalitet? Jeg kan si meg enig i at forskjellen fra Tiger/Filippa K etc og opp til dyrere merker ikke er enorm, men stort mindre enn 2-3000 for en jakke skal det litt til for å klare seg med. Unntak finnes, et av de nevnte jeg i min forrige post.

Endret av thomasr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...