Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som mener noe om det er verdt å beholde bilen når en studerer i Oslo forresten? Jeg har for meg at kollektivtransporten er forholdsvis god, og bilen er ikke direkte billig i bruk.

 

Du trenger ikke bil til hverdagslivet i Oslo. Det er dyrt å parkere, det er lite parkeringsplasser, det er mye trafikk og piggdekkavgift :p Trikk, buss og bane går så og si overalt. Det gjelder bare å skaffe seg en oversikt over rutenettet her i byen. Jeg har bodd her i et og et halvt år nå og vet hvilke linjer jeg må ta for å komme meg dit jeg skal.

 

Trenger jeg bil har jeg alltids noe familie i stor-Oslo som er snille og lar meg få låne den. Tilogmed til Ikea går det jo gratis buss fra Jernbanetorget til døra på Slependen/Furuset.

Lenke til kommentar

Piggdekk er for pyser! Piggfritt ftw =D

 

Om jeg hadde hatt en bil og ingen andre i familien hadde hatt det, så hadde jeg beholdt den. Foretrekker å hente klær fra skredder/rens med min egen bil. Og shoppingen blir mye bedre, når man slipper å tenke på når bussen eller toget går. Selv om likevell må passe på dette i Oslo, mtp overprisa parkeringsavgift.

 

Glad jeg ikke har bil, så jeg slipper å tenke over bensin, forsikring og veiavgift. Bruker heller bare bilene vi har hjemme, om jeg skal noen steder, alltid en tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Jeg ville beholdt bilen. Det er ikke verre enn å finne leilighet med parkeringsplass, og piggdekkavgiften er ikke noe særlig høy (evt. er det bare å kjøre piggfritt).

 

Uten bil blir du den irriterende typen som alltid må sitte på med alle andre, og det vil du vel ikke? :p

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt til gode å sitte på med noen noe sted her i byen :p Oppholder meg som regel i sentrum og Frogner/St. Hanshaugen, hvor det går bra med trikk og buss. Skal jeg ut til familie i Bærum tar jeg bussen/toget.

 

Når jeg er hjemme hos mamma og pappa derimot kjører jeg alltid bil. Der går bussen en gang i timen, og dekker byen dårlig. Der skal jeg også ut på mer ting som "krever" bil enn hva det gjør i Oslo.

 

 

Har planer om å bli den som ber fkm om å få sitte på neste gang vi skal noe gøy :tease:

Lenke til kommentar

Og shoppingen blir mye bedre, når man slipper å tenke på når bussen eller toget går. Selv om likevell må passe på dette i Oslo, mtp overprisa parkeringsavgift.

 

 

S&S venner får jo 1 times gratis parkering inv_biggrin.gif

 

 

 

Dog regner jeg meg med å kvitte meg med bilen når jeg flytter til oslo for å studere...

Sparer jo flere tusen i måneden på å ikke ha bil.

 

Edit: må lære meg å skrive rett

Endret av shoop
Lenke til kommentar

Enig, sliter med å laste og det er ofte nede i lang tid.

Prøvde å slenge inn en post i en fysikktråd, skrev ganske lenge, og jeg rakk å pusse tenner, ta av linser, ta på fuktighetskrem, brette bukser, slenge andre klær til vask og litt andre småting før den faktisk klarte å komme med en feilmelding.

Lenke til kommentar

Stor sett eneste gangene jeg kjører bil fortiden er for å hjelpe andre med ting.

Evt kjøre i stede for mamma om vi er sammen.

Syns det er så greit med trikk som går dit jeg skal, ellers så har jeg flere gode venner innen gangavstand det er ganske digg :D

 

Forumet har failet ordentlig når det kommer til denne oppdateringen.

Har jo blitt sykt ustabilt.

Lenke til kommentar

Da jeg pendler til hovedstaden denne uken i forbindelse med arbeidsuke er jeg så heldig å får se folk som virkelig kan kle seg!

 

Dessverre er det et flertall av de som bruker boblejakkene og uggs..

 

Tja, jeg vil ikke akkurat si at det er en overflod av velkledde mennesker i Oslo, men er du heldig ser du vel en og annen som er bra kledd...

Lenke til kommentar

Og shoppingen blir mye bedre, når man slipper å tenke på når bussen eller toget går. Selv om likevell må passe på dette i Oslo, mtp overprisa parkeringsavgift.

 

 

S&S venner får jo 1 times gratis parkering inv_biggrin.gif

 

 

 

Dog regner jeg meg med å kvitte meg med bilen når jeg flytter til oslo for å studere...

Sparer jo flere tusen i måneden på å ikke ha bil.

 

Edit: må lære meg å skrive rett

Hehe. En time er langt i fra nok for shopping, hvertfall ikke når det gjelder S&S ;)

 

 

Tja, jeg vil ikke akkurat si at det er en overflod av velkledde mennesker i Oslo, men er du heldig ser du vel en og annen som er bra kledd...

Oslo er langt i fra noe London for eksempel. Men er du heldig treffer du kanskje fkm =D

Endret av Bebeluv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...