Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nødt til å være forklaringen, når han gjør noe så outrageous som å anbefale Roma framfor Milano.

 

Jeg anbefalte ikke Roma framfor Milan, jeg sa at Roma er en penere by (basert på mitt synspunkt på hva som er pent) - med en historie som Milan ikke når til knærne engang. Men har aldri vært i Milan, så kan ikke uttale meg noe særlig om den. Har karene på SF med meg på denne fkm, så bare fu :p Men som jeg sa: Milan gruser nok Roma når det kommer til shopping samt uteliv.

Lenke til kommentar

Når det kommer til kultur slår selvfølgelig Roma Milan, men det er ikke såå utrolig stor forskjell. Det er nok å se begge steder, for å si det mildt, men når Milan har så mye bedre shoppingmuligheter er det imo et ganske klart valg.

 

Nå skal det sies at jeg bare har kjørt gjennom Roma :p Broren min har derimot bodd både i Milano og Roma, og han hatet Roma og elsket Milano..

Lenke til kommentar

8/10 av folkene på SF hadde hvertfall Roma over Milan på top 10 byer (de fleste inkluderte ikke Milan) og stilte store spmtegn til folk som tok Milan over Roma, så det er nok veldig forskjellig hva folk mener. Hadde jeg reist til Italia nå igjen, hadde jeg deffinitivt valgt Milan, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Har du drukket AnewZ?

Hvis du ærlig talt mener Milano er en penere by enn Roma så må jeg spørre om det samme. Milano og Nord-Italia generelt er triste saker iforhold Roma og Sør-Italia. Milano er bygget opp av diverse forferdelige, overdådige, Mussolini-bygninger i all hast, mens Roma og Sør-Italia fortsatt har de Italienske stiltrekkene inntakt (Selv om Mussolini enkelte steder også her har klart å putte inn en eller annen bygning). Gå igjennom Aventino og Testaccio-områdene så ser du det temmelig klart.

Lenke til kommentar

Har du drukket AnewZ?

Hvis du ærlig talt mener Milano er en penere by enn Roma så må jeg spørre om det samme. Milano og Nord-Italia generelt er triste saker iforhold Roma og Sør-Italia. Milano er bygget opp av diverse forferdelige, overdådige, Mussolini-bygninger i all hast, mens Roma og Sør-Italia fortsatt har de Italienske stiltrekkene inntakt (Selv om Mussolini enkelte steder også her har klart å putte inn en eller annen bygning). Gå igjennom Aventino og Testaccio-områdene så ser du det temmelig klart.

 

Har jeg noe sted skrevet at Milano er penere enn Roma? Nei...

 

Det er også interessant at du mener Nord-Italia er trist. Jeg personlig syns hvertfall ikke at Venezia er så aller verst, lol...

 

 

Edit: AnewZ, igjen, kulturen i Roma er selvfølgelig mer spennende enn den i Milano. Jeg ville fortsatt valgt Milano, ettersom det er nok å se der, og shoppingen er top notch.

 

Edit 2: Når vi er inne på Italia, hvis noen er i nord-italia anbefaler jeg å ta en tur innom Gardasjøen. Det er et par småsteder rundt innsjøen som er helt herlige!

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Har jeg noe sted skrevet at Milano er penere enn Roma? Nei...

 

Det er også interessant at du mener Nord-Italia er trist. Jeg personlig syns hvertfall ikke at Venezia er så aller verst, lol...

Ikke direkte, men du presenterer Milano-by som penere eller like pent som Roma. Selv om det er smak og behag så er arkitekter verden over helt enige at Roma er hjertet i Italia.

Nå brukte jeg også ordet generelt, dvs med noen unntak. Men for meg er ikke Venezia det det en gang var, med den nye flommvollen som bygges vil utsikten til kysten (etterhvert) se stygg ut og med den massive turismen det siste 10-året i en såpass liten by som Venezia har sjarmen gått ut på dato.

 

Alt over Firenze er fysj, selv om det også er litt små irriterende å godta denne byen også.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Personlig mener jeg at Sør-Italia er ræl. Har vært i mange byer i Italia (Milan, Roma, Courmayeur (nord-grensen til Frankrike) Champoluc (samme), Napoli, Messina, Palermo, Genova, Portofino /St. Margheritha, Venezia og Civitaveccia for å nevne noen.

 

For meg som fremstår Genova som den mest ryddige og pene byen av dem alle. Den er ikke forsøplet, er ganske oversiktlig og har en pen havn. Genova er virkelig en innertier.

 

 

For å ikke spore helt av på motedebatten. I Italia finnes det en (meeeget) liten by som heter Portofino som er verdt et besøk i seg selv (ca. 20km utenfor Genova). Det som er spesielt med denne byen er at den er såpass liten men huser noen av verdens mest kjente og eksklusve merker. Hele handlegaten i byen strekker seg over 100m og når jeg var der i sommer jeg KUN dyre butikker som: Dior, Hermes, Louis Vuitton, Gucci, Armani og en klokkebutikk som solgte kun det ypperste av klokkemerker som Patek Phillippe og A.Lange & Sohne.

 

Det for å si det mildt ganske dyrt der med hoteller og lignende. Vi betalte svimlende 560EUR per natt der. Er du heldig får du se en kjendis eller ti ettersom mange av de superrike i Europa holder til der. Vi bodde på et av de fineste hotellene der og det var flere kjendiser der.

Lenke til kommentar

For meg som fremstår Genova som den mest ryddige og pene byen av dem alle. Den er ikke forsøplet, er ganske oversiktlig og har en pen havn. Genova er virkelig en innertier.

Dette var unntaket, hele Liguria-kysten er pen. Dog virker det som du ikke helt liker The Italien Way, hele Italia er i det store og hele et rot og temmelig uoversiktelig, slik skal det være.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Jaha, og hvor gjør jeg det?

Når det kommer til kultur slår selvfølgelig Roma Milan, men det er ikke såå utrolig stor forskjell. Det er nok å se begge steder, for å si det mildt.

 

(...) Og han hatet Roma og elsket Milano...

 

Les den andre setningen, så skjønner du at det er snakk om attraksjoner. Skal man være et av stedene i en uke eller to vil man på ingen måte slite med å finne noe å gjøre noen av stedene. Selvfølgelig er det mer å se i Roma, og mer interessante ting for den saks skyld, men man skal være ganske lenge i Milano før man slipper opp for interessante ting å se.

 

 

Når det kommer til hva broren min liker ser jeg virkelig ikke hvordan du klarer å få det til å ha noe som helst å gjøre med hvilken by som er penest? Det er snakk om personlig mening om to byer, noe som kommer helt klart fram av posten min. Det er rimelig mye mer som spiller inn enn hvor pen en by er, når man vurderer hvor godt man liker å bo der.

 

Jeg har skrevet flere ganger nå at Roma er penere og mer kulturelt spennende enn Milano, så det er ingen grunn til å ta sånn på vei. Det er personlige meninger det er snakk om her uansett...

Lenke til kommentar

Når det kommer til hva broren min liker ser jeg virkelig ikke hvordan du klarer å få det til å ha noe som helst å gjøre med hvilken by som er penest? Det er snakk om personlig mening om to byer, noe som kommer helt klart fram av posten min. Det er rimelig mye mer som spiller inn enn hvor pen en by er, når man vurderer hvor godt man liker å bo der

Du svarte på det selv, jeg antok selvsagt at han ikke likte Roma-by utifra hvor pent det er (Siden det var det som faktisk var diskusjonsemnet).

 

Jeg har skrevet flere ganger nå at Roma er penere og mer kulturelt spennende enn Milano, så det er ingen grunn til å ta sånn på vei.

Takk! :p

 

Det er personlige meninger det er snakk om her uansett...

Selvsagt, men skal det hindre for diskusjon? Dette gjelder også for Mote forøvrig, men alle har vær sin "faktabok" om hva som er rett og galt allikevel :)

 

Edit: Noen som vet hva stoffet "Viskose" kan sammenlignes med? Er det noe lignende lin? Dvs at det er lett og behagelig å ha på seg om sommeren.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...