Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, hvorfor kan ikke folk lese annonseringen om toll/moms?

 

Ja, det kommer et tollgebyr (ikke det samme som toll) + moms eller MVA på 25% av produktets verdi i tillegg.

 

Hvis du derimot får familie til å sende det og merke pakken som gave og verdi under 1000 kr, så slipper du unna tollgebyr og MVA.

 

Om det lønner seg med tanke på at du må betale frakt innenfor USA (hvis ikke det er gratis da) + frakt fra USA og til Norge bør du kanskje sjekke.

I tillegg tar det nok noe lengre tid når det må innom et ledd som det.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Hmmm, fekk ein navyblue lambswool cardigan frå PRL i posten i går, men eg likte ikkje heilt passformen. Ettersom eg er rundt 175 høg tenkte eg at eg måtte ha størrelse L, men den såg litt posete ut på meg. Og eg trudde den skulle vera litt lenger. Men den kan funke.

 

Jeg er 1.88 og bruker medium, så large er vel ikke akkurat størrelsen du burde satse på...

Lenke til kommentar

Hmmm, fekk ein navyblue lambswool cardigan frå PRL i posten i går, men eg likte ikkje heilt passformen. Ettersom eg er rundt 175 høg tenkte eg at eg måtte ha størrelse L, men den såg litt posete ut på meg. Og eg trudde den skulle vera litt lenger. Men den kan funke.

 

Jeg er 1.88 og bruker medium, så large er vel ikke akkurat størrelsen du burde satse på...

 

Er rett rundt 190 selv, og bruker M. Blir for kort i noe, men armene er ALDRI for små hvertfall.

Lenke til kommentar

Apropos reise, noen som har erfaring med shopping i Beijing/Shanghai? Blir 3 uker der i påsken.

 

Her er stedene Quintessentially nevner under kategoriene for "Where to shop" i de to byene. Jeg orker ikke skrive hva alle inneholder:

 

Beijing

 

* Shin Kong Place

87 JianGuo Lu

 

* Parke Life Yintai Shopping Centre

Beijing Yintai Centre. No.2. Jianguomen Waidajie Jianguomen

 

* Seasons Place

2 Jinchengfang Street. Financial Street

 

* The Village at Sunlitun

Courtyard 19. Sanlitun Road. Sanlitun.Gongti

 

* LiuliChang Street

 

* Silk Street Pearl Market

 

* Yandai Alley

 

* Pan Jia Yuan

 

* Cottage Warehouse

4 North Ritan Road. Chaoyang District

 

* Torana Gallery

Shop 8. Kempinski Hotel

 

 

Shanghai

 

* Citic Plaza

1168 Nan Jing Xi Lu

 

* Jin Jang Dickson

400 Chang Le Lu

 

* Mansion Mode

1-3/F, 99 Huai Hai Zhong Lu

 

* Plaza 66

1266 Nan Jing Xi Lu

 

* Annabel Lee Shanghai

 

* Cashmere Lovers

 

* Lingerie and Me

Rm 28, Bldg No. 5. Lane 1173 Nanjing Road West

 

* Shiatzy Chen

9 Zhongshandong Yi Road

 

* Shanghai Tang (Xin Tian Di)

15. Lane 181, Tai Cang Lu

 

* Suzhou Cobblers

Rm 101. 17 Fuzhou Road

 

* Chang Le Road

 

* Mao Ming Road

 

* Taikang Lu

 

 

Jeg orker ikke skrive hva alle de forskjellige selger, men dette bør du nok raskt kunne finne ut av ved hjelp av menneskets beste venn: Google. Alle hadde heller ikke adresse i city guidene.

 

Så er det jo bare å luke ut det du syns er interessant!

 

You are welcome!

Lenke til kommentar

Ugh, nå følte jeg meg litt spiddet her. Jeg er ikke en person som hamster falske merkevarer hver gang jeg er utenlands, det eneste jeg kjøpte på Silkemarkedet var vel et par hyperbillige, midlertidige sandaler slipperser som skulle holde for resten av dagen til jeg fant noe bedre (og mer ekte).

Endret av Frdlr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...