Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Linjer hvor du kan fortsette videre og ta en master i. Det er de linjene BI fokuserer mest på, ettersom de vil ha så gode resultater som mulig på masterstudiene, fordi alle skolerankingene tar utgangspunkt i masterstudiene.

 

Og hold deg unna markedsføring.

Lenke til kommentar
Hvordan utdanning er ikke unødvendig?

Jus og økonomi?

 

 

Alle økonomiretningene er greie. Det er derimot en del av linjene med basis i markedsføring som er ganske bortkastede. Markedsføring, kultur og ledelse osvosv..

 

Selvfølgelig er det NOEN som får greie jobber av det, men de fleste på f.eks. markedsføring ender opp med jobber man lett kunne fått uten noe annet enn videregående. Husk på at markedsføring er en ganske liten bransje, men markedsføringslinjen er den nest største linjen på BI (tror jeg). Da sier det seg selv at mange kommer til å ende opp med drittjobber.

 

Jeg leste i VG en gang at den vanligste jobben å starte i etter å ha tatt en markedsføringsutdannelse er butikkmedarbeider. Det sier det meste...

Endret av fkm
Lenke til kommentar
fkm: jeg har til nå vurdert å studere PR og Kommunikasjonsledelse på BI, men jeg regner med at det samme gjelder her?

 

 

For å få en god jobb innenfor pr og kommunikasjon er du avhengig av et godt nettverk innenfor mediebransjen. Det er bare å se på hvilke yrker de som jobber med det har hatt før. Det er et dryss av redaktører, erfarne journalister o.l.

Lenke til kommentar

Nei, altså det kommer helt an på hvilken jobb du ønsker. Hvis du har lyst til å hos f.eks geelmuyden kiese o.l. som pr-rådgiver/strateg må du bare være klar over at du vil trenge et nettverk innnefor mediebransjen.

Vanlig medie/info-arbeider i en bedrift burde gå fint hvis du f.eks skriver for en skoleavis og jobber deltid med det samme temaet. Det blir litt det samme som markedsføringsbransjen. Det er stor kamp om jobbene og kun utdanning holder ikke.

 

Du kan f.eks se her hvis det er pr-strategi, krisehåndtering o.l du er ute etter.

http://www.geelmuyden-kiese.no/innhold.asp?kat=20

http://www.dale-bang.no/

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...