Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mote- og velværecafé.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joa, gå litt mindre generelt eller? :p

Slips/sløyfe? Farge? mansjettknapper? Farge på dress? Etc.

I tillegg er spørsmålet om det går an å få tak i en dress som går an i Tønsberg, eneste stedet jeg kan tenke meg at de har noe ihvertfall er Burre.

Ikke svart dress. Følger du den regelen er du allerede kommet langt.

Lenke til kommentar

Må finne et "elegant antrekk" til uka. Tenkte svarte jeans som jeg har, skjorte og vest. Problemet er hvilken farge skjorte skal være og om jeg skal ha slips; isåfall hvilken farge på slipset.

Skjortefargene som jeg har er:

mørkerød/mørkburgunder

svart

hvit med tynne, svarte striper

Slipsfargene jeg har er:

rødt, litt glinsende

Svart med rolig grått mønster

Hvitt (sølvaktig)

Eventuelt andre farger jeg kan trenge?

Vest:

Dette må jeg kjøpe. Forslag til hva slags type/hvor jeg kan få tak i en? Pris må være så billig som overhode mulig, snakker 200kr - lever på kraftig studentredusert lommebok.

Mulig å få noe hjelp? :)

Endret av Tufte
Lenke til kommentar

Dropp vesten, det ser meget sjelden bra ut uten dressjakke over. Hvis du har en pen v-hals eller cardigan kan du bruke det i stedet. Bruk pengene du skulle bruke til vesten på en hvit skjorte. Siden du ikke har så mye å bruke kan du gå på H&M for å kjøpe skjorte. Dropp slipset.

Lenke til kommentar

Det er riktig som du sier Henrik. Det er for å unngå at knappen går opp når man beveger seg og skaper strekk i skjorta, det blir mest strekk i den nederste knappen, derfor er den horisontal. I tillegg er det visstnok for at tjukke og blinde lettere skal finne rett knapphull å starte med. Samt at det har fra gammelt av vært et tegn på en eksklusiv måte å lage skjorter på nettopp fordi man må snu skjorta og det krever mer arbeid enn å kun lage vertikale knapphull.

Lenke til kommentar

Jeg har en skjorte fra Tailorstore. Hvordan resultatet blir avhenger veldig av hvor nøyaktige man er når man tar mål. Det enkleste er faktisk å ta mål av en skjorte man har som passer bra, evt ta mål fra flere skjorter på de delene av skjortene som passer best. Bruker man en skjorte som mål er sjansen for at det går dårlig mye lavere. Det er forresten lurt å starte med en helt enkel skjorte i et billig stoff, bare for å få en prøveskjorte, og så å korrigere målene etter den på de neste skjortene man bestiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...