Jonas. Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Hvor skal du? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Roma for uken. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Ta det pent, AnewZ Lenke til kommentar
fkm Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Joa, gå litt mindre generelt eller? Slips/sløyfe? Farge? mansjettknapper? Farge på dress? Etc. I tillegg er spørsmålet om det går an å få tak i en dress som går an i Tønsberg, eneste stedet jeg kan tenke meg at de har noe ihvertfall er Burre. Ikke svart dress. Følger du den regelen er du allerede kommet langt. Lenke til kommentar
SML Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Roma for uken. Have fun! husk kamera+laptop så du kan poste bilder løpende av det du kjøper Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 31. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2010 Dropper hvertfall laptop, litt usikker på om jeg tar med kamera eller ei. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Må finne et "elegant antrekk" til uka. Tenkte svarte jeans som jeg har, skjorte og vest. Problemet er hvilken farge skjorte skal være og om jeg skal ha slips; isåfall hvilken farge på slipset. Skjortefargene som jeg har er: mørkerød/mørkburgunder svart hvit med tynne, svarte striper Slipsfargene jeg har er: rødt, litt glinsende Svart med rolig grått mønster Hvitt (sølvaktig) Eventuelt andre farger jeg kan trenge? Vest: Dette må jeg kjøpe. Forslag til hva slags type/hvor jeg kan få tak i en? Pris må være så billig som overhode mulig, snakker 200kr - lever på kraftig studentredusert lommebok. Mulig å få noe hjelp? Endret 1. februar 2010 av Tufte Lenke til kommentar
fkm Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Dropp vesten, det ser meget sjelden bra ut uten dressjakke over. Hvis du har en pen v-hals eller cardigan kan du bruke det i stedet. Bruk pengene du skulle bruke til vesten på en hvit skjorte. Siden du ikke har så mye å bruke kan du gå på H&M for å kjøpe skjorte. Dropp slipset. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Whatever that guy said^ Du var da svært tidlig på nett, Fredrik? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Det hender jeg gidder å stå opp for å gå i forelesninger vet du Endret 1. februar 2010 av fkm Lenke til kommentar
Kruuger Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Hvilken skole går du på fkm? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg svarer for han jeg. Han går på BI, sammen med Charles. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg lurer på en ting ofte på skjorter så er knappehullet til den nederste knappen vannrett i stede for loddrett som de andre. Hvorfor er det sånn? Noen som vet? Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Aner ikke, men kunne vært morsomt å finne ut av...si fra om du finner det ut Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Tenkte på det samme når jeg strøk skjorter i går (helt selv også!), og jeg kom frem til at det er fordi den ikke skal gå opp når den er nedi en bukse. Hvis man vagler litt når man går så vil jo en loddrett åpning gjøre at knappen går lettere ut enn en vannrett en, tenker jeg. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Det er riktig som du sier Henrik. Det er for å unngå at knappen går opp når man beveger seg og skaper strekk i skjorta, det blir mest strekk i den nederste knappen, derfor er den horisontal. I tillegg er det visstnok for at tjukke og blinde lettere skal finne rett knapphull å starte med. Samt at det har fra gammelt av vært et tegn på en eksklusiv måte å lage skjorter på nettopp fordi man må snu skjorta og det krever mer arbeid enn å kun lage vertikale knapphull. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Æsj, nå hadde jeg tenkt til å briljere med mine utømmelige kleskunnskaper, men EB_veyron kom meg i forkjøpet Endret 1. februar 2010 av fkm Lenke til kommentar
dePt Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 http://www.tailorstore.no/Erfaringer? Har snart. Har en skjorte i produksjon nå. Er akkurat ferdig sydd (på Sri Lanka). Vet ikke hvor lang tid det tar før jeg har den, men kan komme med mine erfaringer når den tid kommer. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg har en skjorte fra Tailorstore. Hvordan resultatet blir avhenger veldig av hvor nøyaktige man er når man tar mål. Det enkleste er faktisk å ta mål av en skjorte man har som passer bra, evt ta mål fra flere skjorter på de delene av skjortene som passer best. Bruker man en skjorte som mål er sjansen for at det går dårlig mye lavere. Det er forresten lurt å starte med en helt enkel skjorte i et billig stoff, bare for å få en prøveskjorte, og så å korrigere målene etter den på de neste skjortene man bestiller. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 1. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Gode råd fkm. Jeg hadde desverre ingen skjorter som passet perfekt. Men jeg gikk for en billigere hverdagsskjorte nå i første omgang, så tenkte jeg å skaffe meg en skikkelig dresskjorte ved en senere anledning. Endret 1. februar 2010 av dePt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå