fkm Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Lol. En dress til 15-20k til konfen blir bare latterlig. Altså, 15-20 er de absolutt billigste. Uansett blir de ikke solgt i Norge, så da må man ta en tur til NY... Edit: FVL, hvorfor ikke bare "kreve" en Rubinacci når du først er i gang? Siden du tydeligvis kan kreve hva du vil... Endret 28. januar 2010 av fkm Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg går utifra at de ikke er off-the-rack også. Målsøm? Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 thrice: Vi elitister bruker da virkelig "prêt-à-porter" og ikke "off-the-rack"! Lenke til kommentar
fkm Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Man får OTR Purple Label, men de fleste velger nok målsøm vil jeg tro. Skal man ha for 20 000 er det OTR man får. Men OTR fra Purple Label kommer med uferdige skuldre og ermene og bena er ikke sydd opp, så man må uansett ta den til skredder. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Skal vi være eksklusive er det kun bespoke som gjelder, Kavinsky. Er dog noen år til slikt blir økonomisk reelt, hvis det noen gang blir det fkm, Aha. Så en blanding mellom otr og målsøm hvis jeg forstår det riktig? Endret 29. januar 2010 av thrice Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hehe, jeg pratet om fagterminologi da Lenke til kommentar
thrice Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Aha. Fransk eller ingenting? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Liker at det er mye action her fortiden. Vært hos en kompis å tatt noen pils og når jeg kommer hjem er det 4 nye sider i cafe'en og noe av det sammen på div andre tråder her på motedelen. me leik! Lenke til kommentar
fkm Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Skal vi være eksklusive er det kun bespoke som gjelder, Kavinsky. Er dog noen år til slikt blir økonomisk reelt, hvis det noen gang blir det Det er absolutt ikke uoppnåelig! Man får meget bra bespoke til gode priser dersom man er villig til å handle fra de litt mindre kjente skredderhusene. I london får man bespoke-dresser helt ned mot 12-13 000 om man går et annet sted enn Savile Row. Man må bare vite hvem som er bra, og da er jo AAAC, SF og London Lounge geniale. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Såpass ja. Da stiller det seg fort veldig annerledes! Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Lol. En dress til 15-20k til konfen blir bare latterlig. Altså, 15-20 er de absolutt billigste. Uansett blir de ikke solgt i Norge, så da må man ta en tur til NY... Edit: FVL, hvorfor ikke bare "kreve" en Rubinacci når du først er i gang? Siden du tydeligvis kan kreve hva du vil... Jeg forstår at du/dere er veldig skeptiske til det at en faktisk hadde en purple label, men for meg går det regnestykket ganske godt opp når vedkommende har en far som er blant de rikeste i Norge. Selv var jeg ikke klar over prisen på en slik da jeg nevnte at jeg ønsket meg en slik. Jeg kan på ingen måte kreve en Purple Label, det vil jeg aldri få, men det hindrer meg ikke fra å drømme om en. Jeg vil tippe at jeg får en dress til konfen som er maks 5K, der går det en helt klar grense for hva jeg får av klær når jeg vokser så fort som jeg gjør og da det er en veldig begrenset periode en dress faktisk passer i alderen jeg er i nå. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg er ikke skeptisk til at en eller annen random person har en PL-dress. Jeg reagerte bare litt på at du skulle "kreve" en dress. Hørtes utrolig drittunge ut. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Aha. Fransk eller ingenting? Oui, évidemment! Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Det var på ingen måte meningen å fremstå som sutrende, drittunge eller en som får alt, det er jeg på ingen måte. Det jeg prøvde å uttrykke var at jeg virkelig kunne tenke meg en slik dress etter å ha sett den nevnte, men ser at jeg kunne formulert det på en mye bedre måte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Mens vi er inne på RL PL. Det er salg på det på gilt.com, men aldri i verden om jeg bruker så mye penger på noe jeg ikke får prøve på kroppen først. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Str. er tilnærmet det samme som vanlig RL. Men jeg hadde ikke tatt sjansen jeg heller Lenke til kommentar
Atald Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg er på jakt etter en pen pea-coat i Trondheim, men nå mot slutten av salget er det så fordømt vanskelig å finne noe som helst i normale størrelser. Tips til hvor kan jeg kan ta en kikk? Prisområde rundt et par tusen. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Okey, jeg har kun brukt de franske uttrykkene, men off the rack = Prêt-à-porter? Bespoke = Haute couture? Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Bespoke = skreddersydd På fransk brukes vel ofte "fair sur mesure" for skreddersydd og "couture" for skreddersøm. Haute couture blir jo ofte en kunstnerisk og limitert avart av dette igjen. Endret 29. januar 2010 av Kavinsky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå