Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pleier disse å være iført silkeskjerf fra YSL, Gucci, Valentino eller Versace...? ;)

Er det lov å spørre hvordan du har råd til alle de plaggene?

Du må gjerne spørre, men jeg ser ikke helt relevansen. Først og fremst handler det om viljen til å prioritere. Mange her på forumet bruker en veldig stor andel av deres personlige budsjett på hardware, andre velger å bruke det på bil. Jeg bruker altså ganske mye penger på klær og reise.

 

Men, selvfølgelig, uansett hvor mye man prioriterer må det selvfølgelig komme en del inn for at en skal kunne handle mye. Delvis har jeg jobbet litt selv og deler blir subsidiert, jeg er tross alt kun en fattig student for øyeblikket. Men, før du dømmer meg nord og ned vil jeg anmode deg og eventuelt andre om å tenke litt over hvorvidt jeg egentlig prøver å fremstille meg selv som spesielt klysete eller rik, jeg unngår så sant det er mulig å diskutere min private økonomi. Jeg kan jo nødig hardnakket påstå at jeg ikke eier klær jeg faktisk har kjøpt, kun for å virke fattigere?

Endret av thomasr
Lenke til kommentar

Som sagt, så er alle produsenter av forholdsvis klassiske, eksklusive plagg. Unntaket her er vel enkelte av Donnatellas kreasjoner, som av og til spinner ut i det litt mer surrealistiske og sære (Donnatella som i 'Donnatella Versace' altså, om det skulle være uklart...). Det er en ganske stor variasjon i pris mellom de forskjellige, men ingen av de er direkte rimelige, og samtlige har butikk i/i umiddelbar nærhet av Bond Street -- det skulle vel si sitt.

Lenke til kommentar
*snip*

Bare lurte, ikke noe vondt ment.

Jeg ville nok blitt omtalt som klysete bortskjemt drittunge selv utifra mine meninger etc.

 

Er selv en fattig student om dagen og med husleie, matutgifter etc. er det heller umulig å ta seg råd til 'top of the line' moteklær. Dette da med 40% jobbstilling.

 

PiRANhA, det å kunne koste på seg plagg til over 5000,- pr. stk for en 'ungdom' uten fast jobb vil for meg være et mysterium. No offense. Bare ser at enkelte i byen sprader rundt i unormalt overprisede klær.

Lenke til kommentar
PiRANhA, det å kunne koste på seg plagg til over 5000,- pr. stk for en 'ungdom' uten fast jobb vil for meg være et mysterium. No offense.

Jobber 140% ... :p

 

Men fra spøk til alvor, har jobbet siden jeg var 14 år og har alltid kjøpt "luksustingene" mine selv som mobiltelefon etc. Nå er jeg 19 og jobber fulltid frem til studiene begynner neste år, har som sagt jobbet en del så jeg har opparbeidet meg den del kompetanse innenfor det jeg driver med. Dette verdsettes av min arbeidsgiver som igjen egentlig betyr mer lønn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
dette blir off topic, men hvor og hva jobbet du med da du var 14 og hva jobber du med nå?

Håper du skjønner at jeg ikke vil snakke ut om privalivet mitt på Norges største dataforum. ;)

Arbeid er vel egentlig ikke så veldig privat. Å si at man gikk med aviser når man var 14 og sitter i kassen på Rema som 19-åring er ikke å avsløre så veldig mye? (Sier ikke at du sitter i kassen på Rema, vet hva du jobber med)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...