Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kan da umulig være lovlig å prise varer for 200 for å slippe unna toll? ikke at jeg ikke hadde benyttet meg av det, men hva skjer hvis det oppdages? om det er ulovlig.

 

Tollvesenet kan da ikke gjøre noe. Sier selgeren at du har betalt 200, har du betalt 200.

Lenke til kommentar

De kan gjøre en skjønsmessig vurdering av pakken uavhengig av hva det står at det er betalt. For å bruke pakken som Henrik C venter som eksempel vil aldri Tollvesenet godta at den er verdt 200 kroner om de åpner den. Antageligvis vil de sjekke veil. pris, legge til frakt pluss litt margin og kreve MVA.

 

edit: brainfart

Endret av geil
Lenke til kommentar
De kan gjøre en skjønsmessig vurdering av pakken uavhengig av hva det står at det er betalt. For å bruke pakken som Henrik C venter som eksempel vil aldri Tollvesenet godta at den er verdt 200 kroner om de åpner den. Antageligvis vil de sjekke veil. pris, legge til frakt pluss litt margin og kreve MVA.

 

edit: brainfart

Takk, det jeg lurte på :)

Lenke til kommentar
Ser ut til at RalphLauren.com klarte å pakke to gensere, en bukse og to belter i en 2.6 kubikkmeter stor eske, noe som er passe stort. Ble 420 i frakt med JetCarrier, så ender totalt opp på å betale 2750, hvor drøye 1500 går til Ralph Lauren, 465 i frakt (med forsikring) og resten går til den griske staten Norge.

Litt surt, men fortsatt billigere enn Norge - da hadde det blitt mellom 1500 og 1800 for hver av genserne, rundt 800 for beltene (sånn cirka, right?) og så tipper jeg 1200-1500 for buksene.

Hvis jeg tar de laveste prisene blir det 5800 i Norge, så blir under halv pris, men fortsatt litt kjedelig at de pakker så stort.

 

Tror ikke den er 2,6 kubikkmeter :) Da hadde det kostet langt mer enn 420 kroner. Den er ikke 26 kubikkdesimeter da?

Jo, selvfølgelig, gikk litt fort i svingene der. Skylder på at jeg ikke har drevet med slikt på mange år.

Lenke til kommentar
De pratet på nyhetene idag om folk som ikke kler seg skikkelig i kulden, fordi de ønsker å se "bra" ut. Intervjuet en jente i tights som sa hun jo ikke kunne ha stilongs under tightsen...

Haha, wtf? Det bruker jeg, og det varmer veldig. Kanskje ikke like komfortabelt, men herremin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...