AnonymDiskusjon Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hadde ubeskyttet sex med en jeg ikke burde hatt det med. Viser seg såklart at vedkommende har heppattit c og sikkert masse andre ulumskheter! Så jeg har jo såklart meganoia nå. Må jeg vente før jeg går og sjekker meg eller kan jeg gå med en gang? Trenger ikke noen moral om å ikke ha ubeskyttet sex, første og fuckings siste gang! Anonym poster: 1ca5c22cf3a2fea9ae03777193422e0c Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 hpc-rna kan taes etter 1-2 uker Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) DiagnostikkAntistoffpåvisning (anti-HCV) ved ELISA test og bekreftende prøve ved RIBA test. Anti-HCV vil i ca. 80% av tilfellene være positiv innen 5-6 uker etter smittetidspunktet, og i de resterende tilfellene være positiv innen 12 uker. HCV-RNA kan påvises med nukleinsyreamplifiseringstester allerede 1-2 uker etter smittetidspunkt. Alle som har fått påvist en positiv antistoffprøve bør følges opp med HCV-RNA prøver. Ved tre negative HCV-RNA prøve i løpet av ett år kan man regne med at pasienten har kvittet seg med viruset og er smittefri. Usikker om utbredelsen av hcv-rnatester. Men anbefaler deg isåfall å kontakte hudavdelingen ved de større sykehus, som også har seksuell infeksjonsavdeling. Hvis Oslo, så er Olafia stedet. Dessuten, er seksuell smitteoverføring av hep C veldig teoretisk. Så lenge det ikke er blodkontakt (f.eks ved åpne sår hos begge) er sjansen veldig liten. Endret 4. oktober 2012 av norskgoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå