Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Musefunksjonen lever sitt eget liv

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2 år gammel Acer Aspire Timeline X 3820 i5 som jeg har vært svært misfornøyd med. Blir alt for varm, knapper løsner osv.

Nå har jeg imidlertid fått litt panikk. "Musefunksjonen" har begynt å leve sitt eget liv. Dette gjelder uansett om jeg bruker touchpad, bluetooth mus, eller vanlig trådløs mus. (Jeg har også disablet touchpad'en uten at det har hjulpet.)

Til tider responderer ikke PCen på musen i det hele tatt på flere minutter. Dette skjer ofte etter oppstart, når disken pleier å jobbe intensivt i flere minutter. Cursoren beveger seg, men klikkene gir ingen effekt. Det er heller ikke mulig å lukke eller skifte vinduer. Det virker nesten som om muse-input'en har fått for lav prioritet,

Av og til åpnes venstreklikk musemeny, uten at jeg har rørt noe i det hele tatt. Andre ganger går den i markeringsmodus (høyremuseknapp og hold nede) uten videre.

Er det noen forslag til hva jeg kan gjøre? Eller ide om hva som kan være problemet?

Håper i det lengste å slippe å resette PCen da det er alltid mye arbeid å sette den opp, og samtidig som jeg har angst for å miste data.

Jeg er også usikker på om det vil hjelpe. (Jeg har allerede forsøkt å "restore" PCen "to an earlier time", men det har feilet.)

På min forrige Dell var det en diagnostic-meny ved en F-knapp, under oppstart, men har ikke sett tilsvarende på denne. (Den ga bl.a. mulighet til å kjøre alle typer tester, inklusiv tester av knapper og mus.)

Endret av Well
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være problem med Bluetoothdriveren.

Takk for svar. Men hvorfor tror du at det kan være bluetooth driveren?

På denne Acer-PCen må bluetooth slås på manuelt, og problemet inntreffer uansett om jeg bare bruker touchpad (uten noen mus tilkoblet), eller om jeg bruker vanlig trådløs mus (med USB-sender), eller om jeg bruker bluetooth mus.

Jeg har nesten lurt på om det kunne skyldes at jeg sølte en dråpe kaffe på touchpaden, men jeg får ikke det heller til å stemme siden det også inntreffer når touchpaden er disabled....

Jeg klarer rett og slett ikke å identifisere hvor problemet kan ligge.

Jeg skulle så gjerne hatt en diagnostics funksjonalitet lik den på min forrige Dell og som testet rubb og rake, inklusiv tastrespons o.l.

Lenke til kommentar

Uansett om bluetooth er i bruk eller ikke?

Så hvordan sjekker jeg / fikser jeg det?

Jeg er litt skvetten mht å tulle med drivere etc. men nå er jo bluetooth heller ikke kritisk.

Men jeg har nesten begynt til å helle til at det kan være en kaffedråpe som har rent ned i touchpaden. Eller iallefall at det kanskje er touchpad'en som er problemet. Fordi først nå har jeg registrert, etter at jeg satt opp at touchpaden skulle vise et animated icon på taskbaren, -at den viser stadig at høyre touchpadknapp lyser for aktivitet, uten at jeg gjør noe.

Det gir ikke alltid uønskede hendelser, men innimellom settes ting i gang uten min medvirkning. Når jeg nå har igjen forsøkt å disable touchpaden, eller som nå, bare touchpad-knappene, har den fungert normalt... inntil videre. Det var ikke mitt inntrykk før, men av og til inntreffer jo kombinasjoner av tilfeldigheter som gjør det vanskelig å oppdage hva som foregår...

Og hvis det er kaffe eller den mottar høyre-touchpad-klikk-signal av andre grunner, er det noen løsning for det? (Da er det Iallefall poengløst å resette PCen.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...