Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter prateavhengig?

Anbefalte innlegg

Har likt ei jente i ganske lang tid nå, vi går i samme klasse og går ofte hjem sammen fra ungdomsskolen, hvor vi snakker om alt fra hvordan vi har det og føler oss, til andre temaer som flmer, musikk osv, osv.

Det er alltid hun som spør om vi skal gå sammen hjem (selv om det egentlig ikke er nødvendig, for vi går sammen uansett) og starter samtalene. Lenge har jeg trodd at hun kanskje, hvis jeg var heldig, syntes jeg var en spessielt god venn eller at hun syntes jeg var søt. Jeg snakket med kompisene mine om dette, og de sendte livet mitt i grus når de sa at jenter er prateavhengig, og prater kun med meg fordi hun, nettopp vil ha noen å prate med.

Er dette sant? Er jenter så prateavhengig? Lenge har jeg trodd at hun kanskje følte noe, men nå er vist det bare tull og tøys...

FML Anonym poster: c9ad2d7e0b70058d69f8f35b3090ac30

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ting som de er. Du går på ungdomsskolen. Dette er ikke jenta du kommer til å gifte deg med, og hvis du motbeviser meg, send meg en PM så sender jeg en fancy bryllupsgave.

Anyways. Enten vil hun være venner. OK. Springbrett. Bruk henne til å bli kjent med andre jenter, som kanskje er interessert. Beste måten å alltid være sikret nye muligheter er å ha jentevenner. De varer gjerne lengre enn kjæresteforhold på ungdomsskolen også.

Eller så er hun intereressert i et forhold. Lur det inn i samtalen da, ikke tenk for mye over det. Snakker dere om en film, sier du for eksempel; Den har jeg ikke sett, skal vi se den sammen?

Ikke skap en veldig klissete situasjon. Folk som har flørting som hobby, kaller det å eskalere.

Det betyr å ta ting trinn for trinn, ikke hopp rett opp i tredje etasje, det går stort sett dårlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er enklere sagt enn gjort: Men mann deg opp, flørt med henne, be henne med ut. Prøv å kyss henne.

Og spanking på rumpa.. meh. Jeg og venninner av meg gjør det på hverandre ofte uten at det betyr noe. Anonym poster: 4f7621a598b5cfa4cfb8703a7c8bd7c8

Yeah, thats normal.

Lenke til kommentar

Er enklere sagt enn gjort: Men mann deg opp, flørt med henne, be henne med ut. Prøv å kyss henne.

Og spanking på rumpa.. meh. Jeg og venninner av meg gjør det på hverandre ofte uten at det betyr noe. Anonym poster: 4f7621a598b5cfa4cfb8703a7c8bd7c8

Yeah, thats normal.

Altså å bare slå på stumpen, uskyldig/vennskapelig flørting, ser ikke noe galt med det ;)Anonym poster: 4f7621a598b5cfa4cfb8703a7c8bd7c8

Lenke til kommentar

Det finnes jenter (og gutter) som faktisk er prateavhengige og som bruker folk som emosjonelle søppelbøtter, men de aller fleste prater med folk fordi de liker å prate med dem. Ta det som ett godt tegn.

Mye med ''friendzone''greia er også bullshit, selvsagt blir du hennes besteste bestevenn hvis du ikke har baller nok til å gi henne noen tegn til at du liker henne mer enn som en venn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som folk før meg har sagt, ta steget ut av vennefellen som du akkurat nå har hender og føtter trygt plassert i. En veldig enkel ting å gjøre er f.eks. å invitere på folk hjemme hos deg, og så kysse prøve å kysse henne etter du har bygget opp stemningen litt (flørting, gjerne massasje/stryking). Da finner du raskt ut hvilke intensjoner hun har for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...