Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Teddy - Nikkor 85mm f/1.8 AF-S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får sette i gang sparingen til neste brennvidde. Moro å se hva du får ut av 85 f/1.8. Jeg har aldri blitt helt fortrolig med min AF-D.

1. Oktober: Her traff du skikkelig med fokus, OOF'ameg.

2. Oktober: Greit at man er forsiktig med fotoutstyret, men eksplorasjonhansker er kanskje å overdrive. Fin diagonal her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for kommentarer! :) Ordspillene kommer til å nå nye høyder i år med denne trenden! :D

Bestefar hadde vasket bilen før vi begynte på bod. Har riktignok brukt mange slike hansker de siste dagene, har rammet inn en masse bilder og ikke minst byttet mattskive fire ganger. Masse fint støv i på prismet, men det gjør da ingenting.

Skulle til å hoppe over tredje oktober, men det hadde blitt første gang jeg hoppet over en dag i en oktoberfest så langt, så ønsker å fortsette trenden selv om bildet ikke var noen høydare.

3. oktober

post-50769-0-12378400-1349381700_thumb.jpg

4. oktober

2sek f/1.8 ISO6400

post-50769-0-94492000-1349381698_thumb.jpg

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Trondster da, gutten har jo gnidd på det vinduet i timesvis. :hrm:

Pussig effekt i (det vaskede) vinduet, som å se inn i sola, og de Trondsterstripene var det som skulle til for å ane en komposisjon her.

4. oktober: Guri. Har du fanget stjernespor fjorten dager i strekk? Ganske suggererende, også fordi det er lysere inn mot midten.

Lenke til kommentar

Trondsterstriper ja, helt riktig! Stripene hører forresten til soveromsvinduet mitt. Bilvinduet får seg en vask en gang i blant.

4. oktober var jeg ferdig med ti minutter etter at jeg åpnet lukkeren. To sekunders eksponering, to minutters arbeid i Photoshop... Tidsbesparende!

5. oktober

Kjørte forbi en ulykke på vei ut av Fredrikstad da jeg satt på bussen, den skjedde like før. Så ut til at fire biler var innblandet, Opelen til venstre i bildet var nummer tre i rekken av påkjørsler bakfra. Av hensyn til de på bildet så sladdet jeg dem. Jenta i Opelen stod med hendene i ansiktet, tydelig veldig opprørt og lei seg. Ble nok en god kø.

http://www.f-b.no/nyheter/flere-biler-involvert-i-ulykke-1.7571827

post-50769-0-69622900-1349522248_thumb.jpg

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Ja, jenta var ganske opprørt. Tror mannen prøvde å trøste henne eller berolige henne. Jeg hater når folk ikke overholder tresekundersregelen. Dette hadde nok ikke skjedd om folk hadde overholdt den! Skal være veldig oppmerksom for ikke å krasje om man ligger ett-to sekunder bak forankjørende som bråbremser.

Leter etter melkeveien, men vet ikke hva jeg ser etter. Prøvde å finne den med Google Sky Map på telefonen, og tok noen bilder rett under (til venstre) for Herkules. Tror jeg må til et sted med mindre lysforurensing, og ikke minst bytte ut 85mm'ern med en 12-24mm f/2.8 eller 35mm 1.4-en. Kanskje jobbe litt med prosesseringen også. Noen som vet om det er melken jeg har fanget her?

6. oktober

6s f/1.8 ISO 25600 85mm...

post-50769-0-27715400-1349561340_thumb.jpg

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Har behandlet bildet ganske hardt, trukket ned fem trinn og justert kurvene en hel del. Får flere brede, magenta bånd venstre til høyre i bildet ved ISO, men de er ikke veldig tydelige her. De fargene som er der har jeg forsterket, men jevnt over hele bildet, ikke noe lokalt.

Vet at Melkeveien er lang, men det er vel gjerne på bilder tatt på korte brennvidder. Tenkte at jeg kanskje hadde fanget enden på den eller noe slikt her, vet at den er orientert vertikalt i bildet om det i hele tatt er den.

Si ifra hvor mange stjerner du ender med da! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...