-Teddy- Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg går for nivået kandidat med et Nikkor 85mm f/1.8 AF-S montert på Nikon D700 og D300. Har vært med tidligere, første gangen med 35mm i 2009, deretter 50mm i 2011, så denne gangen ble 85mm naturlig. Om noen få år så blir det dyrt for meg å være med. 1 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 1. oktober Meldte meg på sent, og tiden ble knapp. 2. oktober Bygger bod sammen med Bestefar (med stor B ja). Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Og da må man ha hansker. Fint. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Du får sette i gang sparingen til neste brennvidde. Moro å se hva du får ut av 85 f/1.8. Jeg har aldri blitt helt fortrolig med min AF-D. 1. Oktober: Her traff du skikkelig med fokus, OOF'ameg. 2. Oktober: Greit at man er forsiktig med fotoutstyret, men eksplorasjonhansker er kanskje å overdrive. Fin diagonal her. 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Første bildet her ble passe abstrakt og en smule psykedelisk. Kunne godt hatt dette i digert format på veggen! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Passe psykedeliske ute-av-fokus-bilder - festlige former i første, og hanskebildet fortjener da en lydeffekt! SCHWUPP! Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Takk for kommentarer! Ordspillene kommer til å nå nye høyder i år med denne trenden! Bestefar hadde vasket bilen før vi begynte på bod. Har riktignok brukt mange slike hansker de siste dagene, har rammet inn en masse bilder og ikke minst byttet mattskive fire ganger. Masse fint støv i på prismet, men det gjør da ingenting. Skulle til å hoppe over tredje oktober, men det hadde blitt første gang jeg hoppet over en dag i en oktoberfest så langt, så ønsker å fortsette trenden selv om bildet ikke var noen høydare. 3. oktober 4. oktober 2sek f/1.8 ISO6400 Endret 4. oktober 2012 av -Teddy- Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Syntes 3. oktober ble morsom, jeg - det er en mørk skygge på høyresiden - og det mørket er det eneste stedet man kan se stripene på glasset. Og snurrebildet var festlig! Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Shhhh, jeg har vasket vinduet! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Trondster da, gutten har jo gnidd på det vinduet i timesvis. Pussig effekt i (det vaskede) vinduet, som å se inn i sola, og de Trondsterstripene var det som skulle til for å ane en komposisjon her. 4. oktober: Guri. Har du fanget stjernespor fjorten dager i strekk? Ganske suggererende, også fordi det er lysere inn mot midten. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Striper både her og der. Kan fort gå i snurr etter dagens. Når det gjelder striper på frontruta - på min bil ser du de ikke pga. skitten Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Trondsterstriper ja, helt riktig! Stripene hører forresten til soveromsvinduet mitt. Bilvinduet får seg en vask en gang i blant. 4. oktober var jeg ferdig med ti minutter etter at jeg åpnet lukkeren. To sekunders eksponering, to minutters arbeid i Photoshop... Tidsbesparende! 5. oktober Kjørte forbi en ulykke på vei ut av Fredrikstad da jeg satt på bussen, den skjedde like før. Så ut til at fire biler var innblandet, Opelen til venstre i bildet var nummer tre i rekken av påkjørsler bakfra. Av hensyn til de på bildet så sladdet jeg dem. Jenta i Opelen stod med hendene i ansiktet, tydelig veldig opprørt og lei seg. Ble nok en god kø. http://www.f-b.no/nyheter/flere-biler-involvert-i-ulykke-1.7571827 Endret 6. oktober 2012 av -Teddy- Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Fikse linken ,kanske -Teddy- ? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 Hahaha, ja her gikk det litt fort i svingene! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Neppe en Ampera, men elektrisk stemning bak bildøra der. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Ja, jenta var ganske opprørt. Tror mannen prøvde å trøste henne eller berolige henne. Jeg hater når folk ikke overholder tresekundersregelen. Dette hadde nok ikke skjedd om folk hadde overholdt den! Skal være veldig oppmerksom for ikke å krasje om man ligger ett-to sekunder bak forankjørende som bråbremser. Leter etter melkeveien, men vet ikke hva jeg ser etter. Prøvde å finne den med Google Sky Map på telefonen, og tok noen bilder rett under (til venstre) for Herkules. Tror jeg må til et sted med mindre lysforurensing, og ikke minst bytte ut 85mm'ern med en 12-24mm f/2.8 eller 35mm 1.4-en. Kanskje jobbe litt med prosesseringen også. Noen som vet om det er melken jeg har fanget her? 6. oktober 6s f/1.8 ISO 25600 85mm... Endret 6. oktober 2012 av -Teddy- Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Tviler, den er vel mer langstrakt. Men en anselig samling stjerner åkke som, vent til jeg har talt ferdig... Har du lagt på den fiolette fargen? Ganske besnærende egentlig. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 Har behandlet bildet ganske hardt, trukket ned fem trinn og justert kurvene en hel del. Får flere brede, magenta bånd venstre til høyre i bildet ved ISO, men de er ikke veldig tydelige her. De fargene som er der har jeg forsterket, men jevnt over hele bildet, ikke noe lokalt. Vet at Melkeveien er lang, men det er vel gjerne på bilder tatt på korte brennvidder. Tenkte at jeg kanskje hadde fanget enden på den eller noe slikt her, vet at den er orientert vertikalt i bildet om det i hele tatt er den. Si ifra hvor mange stjerner du ender med da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå