Gå til innhold

Hvilken stasjonær dvd-spiller?

Anbefalte innlegg

Har fått i oppdrag å kjøpe en stasjonær dvd-spiller til faren min, her er kravene:

Den skal kobles til en gammel bang&olufson 28 tommer, og ett gammelt stereoanlegg, adekvat lyd og bilde holder dermed lenge.

Pris: mellom 1000 og 2000

MÅ kunne kjøre dvd+r, gjerne dvd-r også

Bør kunne gjøres sonefri enkelt.

Hvordan er det med surround-støtte i dvd-spillere, la oss si en film har DTS eller noe slikt, om spilleren ikke støtter dette, får man ikke lyd i det hele tatt?1 (forutsatt at dette er det eneste lydsporet), i så fall bør den støtte de vanligste lydformatene.

Takk på forhånd for alle tips

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ka-Ching! :green:

http://www.telebutikken.no/

sjekk Lite-On saken her (oppe til høyre..) dama har kjøpt den, og den funker fett! spiller DivX og greier... eneste er at den ikke har scart utgang... bare S-video, vanlig video, og faktisk RGB output! :o

her har du oxo en test av saken:

http://www.kitsapcomputers.com/lvd2001.htm

Eneste merkelige er at selve DVD-rom en bråker endel, men d er bare når den spinner disken opp heeelt i starten :-?

Lenke til kommentar
Hvordan er det med surround-støtte i dvd-spillere, la oss si en film har DTS eller noe slikt, om spilleren ikke støtter dette, får man ikke lyd i det hele tatt?1 (forutsatt at dette er det eneste lydsporet), i så fall bør den støtte de vanligste lydformatene.

du får nok lyd uansett :wink:

de fleste dvd-filmene har nokk pro logic, stereo osv i tilleg til dts.. tror ikke du får tak i dvd med kun eit lydspor

Lenke til kommentar

Takk på forhånd for alle tips

AtW

Er vel ikke mange DVD spillere som støtter DTS uten DTS dekoder. Jeg har en film som jeg lasta ned med bare DTS. Fikk ikke noe lyd i det hele tatt :cry: . Men nå har jeg broderns surround anlegg til 140 000 kr i 1 år :D:D *skryte skryte* Angående spiller, så har jeg denne bare i sølv, og er meget fornøyd. Jeg kjøpte den på elnor sonefri til 1399 eller noe, den spiller (X)(S)VCD, DVD-R, DVD+R også videre. Eneste dumme er at den ikke spiller CD/DVD'er brent med Nero noe særlig bra. Men, men, det finnes jo mange andre brenneprogram :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...