Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en HTC Sensation, kjøpt sommeren 2010. Det siste halvåret har telefonen pleid å slå seg av uten videre når det står at det er 10-30 % batteri igjen.

Har batteriet blitt defekt? Har jeg egentlig ikke så mye strøm igjen på telefonen som den indikerer? Vil det hjelpe å kjøpe nytt batteri?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha googlet litt har jeg kommet fram til disse mulige løsningene fra andre HTC brukere:

1. Putt en papirbit mellom batteriet og mobildekselet slik at batteriet sitter bedre mot kontaktene
  2. Hard reset / reset til fabrikkinnstillinger
  3. Nytt batteri
  4. Nytt SIM-kort
  5. Fest SIM-kortet med tape / putt en papirbit over SIM-kortet
  6. Fjern SD kortet / formater SD kortet / nytt SD kort
  7. Oppdater til nyeste versjon av Android

Da er det bare å prøve seg frem :)

Noen nevner også at batteriene til HTC generelt er dårlig.

Dette er også en garanti- / reklamasjonssak.

Lenke til kommentar

Har selv en XE som slo seg av hele tidenEtter at jeg la en avklippet bit av et gammelt kredittkort bak batteriet har den ikke slått seg av igjen. Og det er nå 4 uker siden.

Før slo den seg av 5-6 ganger i døgnet.

Garantert løsningen!..........!.....

Lenke til kommentar

Jeg tok to papirbiter og la mellom dekselet og batteriet. I tillegg en papirbit mellom simkort og simkort holder. Etter det har telefonen ikke slått seg av.

Så håper det skal holde, hvis ikke må jeg evt. prøve noe enda tykkere, f.eks. kredittkort som du nevner :)

Lenke til kommentar

off topic her men, HTC Sensation sommeren 2010? Her begynte virkelig nerde hjernen min å skrangle :p

Får håpe det funker fint nå da, at det ikke er noe annet med batteriet.

Litt dårlig at slike telefoner har slike problemer mener jeg :p

Endret av G-Man™
Lenke til kommentar

Jeg har 2 tlf, en Iphone 4s og en HTC Desire Z. HTC'en slår seg av ofte for meg og, dette er veldig irriterende. Men i følge av en av mine kamerater som også har HTC er visst det en svakhet HTC har.

Kjent feil på desire z, batteri blir byttet på garanti(dersom telefonen ikke er slagskadet eller væskeskadet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...