Gå til innhold

SLI hjelp?


MinTek

Anbefalte innlegg

Så jeg kjøpte meg et 570 gtx kort til, slik at jeg kunne kjøre SLI. Jeg har et Gainward og et EVGA kort, begge med samme minne og clockspeed. Jeg installerte de og gikk inn i nvidia kontrollpanel for å enable SLI. Men da jeg skulle prøve et spill for å sjekke forbedringen ble jeg litt skuffet. Det var ingen endring fra tidligere, prøvde Batman Arkham City og Tribes Ascend. Så jeg lurer på om noen andre har hatt samme problem og eventuelt kan dele noen tips med meg.

 

Takker på forhånd og håper på et kjapt svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får samme framerate eller merker bare ikke forskjell? Det er godt mulig du støter på en VRAM-vegg eller sliter med microstutter.

Kjører du oppdaterte drivere? 306.23 WHQL har rapporterte problemer med SLI, så ikke bruk denne.

Har du en i5-2500k eller bedre?

Last ned 3DMark11, du skal få mer enn P10 000 med 570 SLI

 

Takk for kjapt svar.

 

Problemet er at jeg får samme framerate ja. Hadde først en utdatert driver så jeg tenkte det var problemet. Jeg oppdaterte til versjon 306.23 som du nevnte, men det hjalp ikke. Har i5-2500k som cpu. I nvidia kontrollpanel gjorde jeg følgende instillinger; Akselerasjon med flere skjermer: Ytelsesmodus for en skjerm og Strømstyringsmodus: Ønsker maksimal ytelse.

 

3Dmark testen gav disse resultatene (720p): http://www.3dmark.com/3dm11/4535159

 

Fikk følgende feilmelding første gang jeg ville starte teste:

Workload Single init returned error message: DXGI call IDXGISwapChain::SetFullscreenState failed:

The requested functionality is not supported by the device or the driver.

DXGI_ERROR_NOT_CURRENTLY_AVAILABLE

Endret av MinTek
Lenke til kommentar

Det var fort?

Hva slags innstillinger kjører du i spillet da?

 

EDIT:

Og du kjører vel fullskjerm?

 

Ja det var den testen jeg kjørte før jeg la lagde denne tråden.

Jeg kjører alt på max bortsett fra Anti-aliasing somer 8x CSAA, v sync av og uten directx 11. 1080p

 

Fps: min 36, max 120 og avg 76. SLI

 

jeg skal kjøre testen en gang til uten sli.

Lenke til kommentar

Da kjørte jeg med DirectX 11 pluss anti-aliasingen på max, og kunne se forbedringer med SLI.

 

SLI: min 25, max 84 og avg 57

Uten: min 0?, max 59 og avg 41

 

Men skal det være slik at man må kjøre alt på max med directx 11 for å kunne se forskjeller? og hvorfor er forskjellene ikke større?

Lenke til kommentar

Stort sett vil SLI vise best resultater når grafikken i spillet er tyngst, for å øke maksimal framerate med minimal grafikkkvalitet trenger man en kraftigere CPU.

 

Hvorfor forskjellene ikke er større kan komme av to ting:

  1. Driverstøtten for spillet er dårlig, alternativt dårlige drivere (som 306.23 er rapportert å være.)
  2. CPU er en flaskehals.

EDIT:

Har du PhysX aktivert? Hvis ikke er resultatene latterlig lave for et GTX 570.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Stort sett vil SLI vise best resultater når grafikken i spillet er tyngst, for å øke maksimal framerate med minimal grafikkkvalitet trenger man en kraftigere CPU.

 

Hvorfor forskjellene ikke er større kan komme av to ting:

  1. Driverstøtten for spillet er dårlig, alternativt dårlige drivere (som 306.23 er rapportert å være.)
  2. CPU er en flaskehals.

 

Har vurdert å kjøpe en prosessorkjøler slik at jeg kan overklokke den. Ville det vært en god idé? I så fall vannkjøler eller vanlig vifte?

Lenke til kommentar

er jo bare å designere kort nr 2 som physx så blir det bedre balansert for systemet da kort 1 får større load ved sli enn kort 2. det gav hvertfall meg mere frames.

Hjelper nok fint lite om PhysX spiser opp 50% av et GTX 570

 

PhysX er allerede satt på gpu nr 2. Hvordan kan jeg eventuelt slå det av?

Det skal være mulig å skru av GPU PhysX i konfigurasjonsprogrammet.

Lenke til kommentar

Ok da klarte jeg å slå av PhysX og jeg kjørte benchmark-testen på nytt.

 

SLI: min 31, max 116 og avg 79

Uten: min 5, max 64 og avg 43

 

Dette var noe helt annet, mer som forventet. :D Da var vel det løsningen. Takk for hjelpen! Setter stor pris på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...