MinTek Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 Så jeg kjøpte meg et 570 gtx kort til, slik at jeg kunne kjøre SLI. Jeg har et Gainward og et EVGA kort, begge med samme minne og clockspeed. Jeg installerte de og gikk inn i nvidia kontrollpanel for å enable SLI. Men da jeg skulle prøve et spill for å sjekke forbedringen ble jeg litt skuffet. Det var ingen endring fra tidligere, prøvde Batman Arkham City og Tribes Ascend. Så jeg lurer på om noen andre har hatt samme problem og eventuelt kan dele noen tips med meg. Takker på forhånd og håper på et kjapt svar. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 Du får samme framerate eller merker bare ikke forskjell? Det er godt mulig du støter på en VRAM-vegg eller sliter med microstutter. Kjører du oppdaterte drivere? 306.23 WHQL har rapporterte problemer med SLI, så ikke bruk denne. Har du en i5-2500k eller bedre? Last ned 3DMark11, du skal få mer enn P10 000 med 570 SLI Lenke til kommentar
MinTek Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Du får samme framerate eller merker bare ikke forskjell? Det er godt mulig du støter på en VRAM-vegg eller sliter med microstutter. Kjører du oppdaterte drivere? 306.23 WHQL har rapporterte problemer med SLI, så ikke bruk denne. Har du en i5-2500k eller bedre? Last ned 3DMark11, du skal få mer enn P10 000 med 570 SLI Takk for kjapt svar. Problemet er at jeg får samme framerate ja. Hadde først en utdatert driver så jeg tenkte det var problemet. Jeg oppdaterte til versjon 306.23 som du nevnte, men det hjalp ikke. Har i5-2500k som cpu. I nvidia kontrollpanel gjorde jeg følgende instillinger; Akselerasjon med flere skjermer: Ytelsesmodus for en skjerm og Strømstyringsmodus: Ønsker maksimal ytelse. 3Dmark testen gav disse resultatene (720p): http://www.3dmark.com/3dm11/4535159 Fikk følgende feilmelding første gang jeg ville starte teste: Workload Single init returned error message: DXGI call IDXGISwapChain::SetFullscreenState failed: The requested functionality is not supported by the device or the driver. DXGI_ERROR_NOT_CURRENTLY_AVAILABLE Endret 1. oktober 2012 av MinTek Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Av 3DMark-testen ser det ut som du har litt lav CPU-score, er du sikker på at CPUen kjører med akseptable temperaturer og på riktig klokkefrekvens? Endret 1. oktober 2012 av arni90 Lenke til kommentar
MinTek Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 Så at jeg hadde noen programmer oppe, så jeg kjørte testen igjen http://www.3dmark.com/3dm11/4535385. Resultatene var litt bedre men fortsatt ikke over P10 000. CPUen min har jeg aldri gjort noe med, så regner med den har standard klokkefrekvens, og jeg har aldri opplevd problemer med den når jeg spilelr (40-60 grader). Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 Da begynner det å se litt mer riktig ut ja. Hvis du kjører Arkham City benchmarken (finnes i options inne i spillet,) får du samme framerate med SLI aktivert som med deaktivert? Lenke til kommentar
MinTek Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Da begynner det å se litt mer riktig ut ja. Hvis du kjører Arkham City benchmarken (finnes i options inne i spillet,) får du samme framerate med SLI aktivert som med deaktivert? Ja det stemmer. Endret 1. oktober 2012 av MinTek Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Det var fort? Hva slags innstillinger kjører du i spillet da? EDIT: Og du kjører vel fullskjerm? Endret 1. oktober 2012 av arni90 Lenke til kommentar
MinTek Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 Det var fort? Hva slags innstillinger kjører du i spillet da? EDIT: Og du kjører vel fullskjerm? Ja det var den testen jeg kjørte før jeg la lagde denne tråden. Jeg kjører alt på max bortsett fra Anti-aliasing somer 8x CSAA, v sync av og uten directx 11. 1080p Fps: min 36, max 120 og avg 76. SLI jeg skal kjøre testen en gang til uten sli. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 DirectX9-utgaven er nok ikke stressende nok her... Lenke til kommentar
MinTek Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 Uten SLI: Min 40, max 117 og avg 74 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 DirectX9-utgaven er nok rett og slett begrenset av CPU-ytelse her Lenke til kommentar
MinTek Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 Da kjørte jeg med DirectX 11 pluss anti-aliasingen på max, og kunne se forbedringer med SLI. SLI: min 25, max 84 og avg 57 Uten: min 0?, max 59 og avg 41 Men skal det være slik at man må kjøre alt på max med directx 11 for å kunne se forskjeller? og hvorfor er forskjellene ikke større? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Stort sett vil SLI vise best resultater når grafikken i spillet er tyngst, for å øke maksimal framerate med minimal grafikkkvalitet trenger man en kraftigere CPU. Hvorfor forskjellene ikke er større kan komme av to ting: Driverstøtten for spillet er dårlig, alternativt dårlige drivere (som 306.23 er rapportert å være.) CPU er en flaskehals. EDIT: Har du PhysX aktivert? Hvis ikke er resultatene latterlig lave for et GTX 570. Endret 1. oktober 2012 av arni90 Lenke til kommentar
MinTek Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 Stort sett vil SLI vise best resultater når grafikken i spillet er tyngst, for å øke maksimal framerate med minimal grafikkkvalitet trenger man en kraftigere CPU. Hvorfor forskjellene ikke er større kan komme av to ting: Driverstøtten for spillet er dårlig, alternativt dårlige drivere (som 306.23 er rapportert å være.) CPU er en flaskehals. Har vurdert å kjøpe en prosessorkjøler slik at jeg kan overklokke den. Ville det vært en god idé? I så fall vannkjøler eller vanlig vifte? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 Det kan også hende du har PhysX aktivert i spillet og at dette hindrer god skalering siden PhysX ikke klarer å fordele seg over flere kort. Hvilken prosessorkjøler du bør kjøpe kommer an på hvor mye du har lyst til å betale og om stillhet er viktig. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 er jo bare å designere kort nr 2 som physx så blir det bedre balansert for systemet da kort 1 får større load ved sli enn kort 2. det gav hvertfall meg mere frames. Lenke til kommentar
MinTek Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 PhysX er allerede satt på gpu nr 2. Hvordan kan jeg eventuelt slå det av? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 er jo bare å designere kort nr 2 som physx så blir det bedre balansert for systemet da kort 1 får større load ved sli enn kort 2. det gav hvertfall meg mere frames. Hjelper nok fint lite om PhysX spiser opp 50% av et GTX 570 PhysX er allerede satt på gpu nr 2. Hvordan kan jeg eventuelt slå det av? Det skal være mulig å skru av GPU PhysX i konfigurasjonsprogrammet. Lenke til kommentar
MinTek Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2012 Ok da klarte jeg å slå av PhysX og jeg kjørte benchmark-testen på nytt. SLI: min 31, max 116 og avg 79 Uten: min 5, max 64 og avg 43 Dette var noe helt annet, mer som forventet. Da var vel det løsningen. Takk for hjelpen! Setter stor pris på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå