Panerai Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg lurer rett og slett på om en Macbook pro 13" blir litt for liten? Den skal brukes til litt bilde og filmredigering. I tillegg til vanlig surfing, skriving osv. Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Synes den blir litt for liten for bilderedigering ja. Det ryktes jo om at det skal komme høyoppløste varianter av denne om ikke så lenge. Kanskje vente litt å se...? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Det er det ingen andre enn den som skal bruke den som kan avgjøre. Jeg kan komme med mine preferanser men de kan jo være rallende gale for en annen. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 Det er det ingen andre enn den som skal bruke den som kan avgjøre. Jeg kan komme med mine preferanser men de kan jo være rallende gale for en annen. Men det er jo bare å svare, så får den som spurte spørsmålet avgjøre. Nå har jeg en 15" hp pc, men den begynner å synge på siste verset. Og i den anledning vurderer jeg å gå over til Apple. Men for 15000 får man jo en ganske ok pc. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Til trådstarters bruk synes jeg 13'' blir for lite. Jeg ville f.eks sett på Sony Vaio S 15,5''. Den har bra skjerm (1920 x 1080), er lett (like lett som 13'' MacBook) og godt bygget. Men vil du ha Mac - ja da ville jeg lagi i det nødvendige for retinaversjonen, eventuelt kjøpt 13'' MacBook Air. Det viser seg nemlig at den har ikke særlig mye dårligere ytelse - tross langt mindre størrelse. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg driver med bilde/film redigering samt skriving og surfing. 15" er perfekt da, og ser at de som sitter med en 13" har lite plass på skjermen. Min anbefaling er å kjøpe 15", er veldig frustrerende å sitte på en 13" og ikke ha plass til alt, som du sier. Du har en 15" fra før av, så en 13" vil føles veldig liten. Tro meg, sitter med en låne Mac nå fra skolen, en 13". Har ikke plass til noenting, det er følelsen etter et år på 15". Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Merk at Macbook Air 13" har samme oppløsning som standard Macbook Pro 15.4". Air har også omtrent tilsvarende ytelse til MBP13 som nevnt ovenfor, i tillegg til omtrent samme pris. Dersom du ikke trenger de virkelig heftige spesifikasjonene ville jeg definitivt gått for MBA13. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) 13" er en fin størrelse. Det er kanskje litt lite til bilde/videoredigering, men du kan bruke en ekstern skjerm. Merk at en 15" macbook koster mye mer enn en 13". Standard 13" koster 9990,- og standard 15" koster 14990,-. Billigste tastatur fra apple koster 429,- og billigste mus fra apple koster 429,-. Men man trenger strengt tatt ikke en apple mus, man kan få en mye billigere, og kanskje du har det fra før. En ekstern skjerm får du fra ca. 700,- men jeg ville ihverfall ha brukt 1000,- + adapter. Hvis du regner på det så sparer du ca. 3000 kr. på å kjøpe billigste 13" hvis du gjør som jeg har skrevet. Hvis du velger den dyrere 13" så koster det ca. det samme som en 15". Endret 7. oktober 2012 av Heika98 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) En ekstern skjerm til 1000 kr til bilderedigering? Ikke få meg til å le, men noenlunde seriøs bilderedigering er ikke mulig å gjøre på billigste TN-paneler. Det er en grunn til at de er billige. Det er helt greitt å argumenter for at man kan kjøpe en 13'' + ekstern skjerm, men da legger man så mye i at man får en IPS-skjerm med gode spesifikasjoner. Endret 10. oktober 2012 av Bolson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå