Keyzer28 Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Den forrige var tunfisk, så da går jeg for laks i dag. 19. oktober. Endret 19. oktober 2012 av Keyzer28 Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) mmm. Nydelig, flott speiling. Det er naturlig å sammenligne med tunfisken på dag 1 og da synes jeg det var mer trøkk i dette. Endret 19. oktober 2012 av Nelson09 Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2012 Gjorde det litt vanskelig for meg selv på tunfiskbildet ved å bruke en ganske grå vegg som bakgrunn, så det ble unødvendig mye knot med å få bakgrunnen like hvit som A4-arket som ligger under glassplata. Denne gangen tapet jeg et hvitt ark på en pappeske og brukte det som bakgrunn istedet. Det var enklere. Burde dandert plata med flere biter og litt ymse, men problemet er at jeg blir så forbanna sulten, så jeg må gjøre det fort. 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Ouch. Fikk lyst på sushi -- igjen! Lekkert! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Bra gjennomført - nesten så den kunne få meg til å spise rå fisk. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Hadde jeg likt rå fisk hadde jeg nok blitt sulten, for det er jo lekkert vist frem! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Laksen ble lekker! Ikke lett å ta gode matbilder, men du får det å se veldig fristende ut (og jeg liker ikke rå fisk ). Fine farger og speiling. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 Takker for kommentarer! Blir lite nå i helgen, men satser på å komme sterkere tilbake til uka. Tomsi42: Hvis du stikker ut i skauen når det er overskyet og krysser fingra for at det ikke skal begynne å regne, kan du banne på at det begynner å regne, og da finner du våt tømmer. Det slår slår ikke feil at det å håpe på oppholdsvær resulterer i regn, spesielt når du er en km til skogs og har glemt paraply. (Derfor kan det også være lurt å kjøpe en miniparaply som alltid ligger i kameraveska). Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Lekkert presentert, den laksen. Selv om jeg også liker fisken min kokt eller stekt. Var en tur ute i dag, og da kom regnet. Men fant desverre ingen pittoreske tømmerstokker som glinset (Men fant heldigvis noen andre motiver) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Hm, jeg synes nesten laksen ble for intenst hvitt. Kanskje en mellomting mellom laksen og tunfisken hadde passet mine øyne best. Men godt gjennomført begge to da. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Takker! Tror kanskje du har rett i at det hvite er litt for hvitt. Får nesten vondt i øynene av å stirre på den, så jeg skal ha det i bakhodet neste gang jeg fotograferer sushi. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Lekkert det siste her. Fikk like lyst på sushi som da jeg så forrige bilde. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) 23/10. Her er dagens høstbilde. Femtimillimeteren var nok hakket mer egnet enn 100mm her, men jeg kom på denne festen og skifta objektiv. Kommer ikke helt over hvor smal dybdeskarphet jeg får med 5D samtidig som jeg har svært god kontroll på skarphetsplanet i søkeren. Det er en ny verden, og jeg storkoser meg. Ender selvsagt i fella der jeg kun styrer f/2.8 og større, men det får bare være. Kommer nok over det. Er for øvrig ganske fascinert av benker. Endret 23. oktober 2012 av Keyzer28 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Liker benker jeg også. Pent bilde med fine höstfarger! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Flott bilde den 23. Er svært enig med deg i dine betraktninger rundt 5D. Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 23/10. ....... samtidig som jeg har svært god kontroll på skarphetsplanet i søkeren. Det er en ny verden, og jeg storkoser meg. Nå har jeg sagt til meg selv noen måneder at " neida, jeg trenger ikke 5D". Nesten så jeg hører reservekontoen rope... Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Takker for kommentarer. Noen høstfarger til, da under spoiler. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Enkelt og flott, likte kompen - og selvsagt fargene! Høst så det holder Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Benker er fint det, kan til og med sittes på når man trenger hvile etter intens fotografering av dem. Her er nesten alt ute av fokus, men ikke mer enn at man ser godt hva alt er. Fin bruk av L-formen på benken som leder oss inn i høstfargene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå