Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Keyzer - Canon 100mm f/2.8 IS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjorde det litt vanskelig for meg selv på tunfiskbildet ved å bruke en ganske grå vegg som bakgrunn, så det ble unødvendig mye knot med å få bakgrunnen like hvit som A4-arket som ligger under glassplata. Denne gangen tapet jeg et hvitt ark på en pappeske og brukte det som bakgrunn istedet. Det var enklere.

Burde dandert plata med flere biter og litt ymse, men problemet er at jeg blir så forbanna sulten, så jeg må gjøre det fort. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for kommentarer! :)

Blir lite nå i helgen, men satser på å komme sterkere tilbake til uka.

Tomsi42: Hvis du stikker ut i skauen når det er overskyet og krysser fingra for at det ikke skal begynne å regne, kan du banne på at det begynner å regne, og da finner du våt tømmer. Det slår slår ikke feil at det å håpe på oppholdsvær resulterer i regn, spesielt når du er en km til skogs og har glemt paraply. :)

(Derfor kan det også være lurt å kjøpe en miniparaply som alltid ligger i kameraveska).

Lenke til kommentar

23/10.

Her er dagens høstbilde. Femtimillimeteren var nok hakket mer egnet enn 100mm her, men jeg kom på denne festen og skifta objektiv. Kommer ikke helt over hvor smal dybdeskarphet jeg får med 5D samtidig som jeg har svært god kontroll på skarphetsplanet i søkeren. Det er en ny verden, og jeg storkoser meg. Ender selvsagt i fella der jeg kun styrer f/2.8 og større, men det får bare være. Kommer nok over det. :)

Er for øvrig ganske fascinert av benker.

post-42603-0-65878900-1351004037_thumb.jpg

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar

23/10.

....... samtidig som jeg har svært god kontroll på skarphetsplanet i søkeren. Det er en ny verden, og jeg storkoser meg.

Nå har jeg sagt til meg selv noen måneder at " neida, jeg trenger ikke 5D". Nesten så jeg hører reservekontoen rope... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...