Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Keyzer - Canon 100mm f/2.8 IS

Anbefalte innlegg

Bruker: Keyzer

Utstyr: Canon 7D og Canon 100mm f/2.8 IS

Deltakernivå: Pingle

Jeg valgte hundremillimeteren fordi jeg tilfeldigvis brukte den like før jeg så at det var "oktoberfest" her inne, så akkurat nå angrer jeg litt på at jeg ikke valgte femtimillimeteren istedet. Dessverre hadde jeg spist opp motivet da jeg ble obs på festen, så jeg rakk ikke noe nytt bilde. ;)

Målet får være å gjennomføre.

For øvrig min første "fest".

Et lite spørsmål: Det står at jeg kan bruke andre objektiver hvis jeg føler for det (noe jeg selvsagt kommer til å føle for), men skal jeg også legge ut bilder tatt med disse her?

1. oktober.

Starter med dagens lunsj

.8043330836_71b6e246c7_b.jpg

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble temmelig lekkert dette, og da tenker jeg ikke bare gourmetmessig sett. Skarpt og sprekt med en litt diffus speiling.

Når det gjelder objektiver med andre brennvidder, så er det noe som tillates benyttet i andre sammenhenger, her bør nok bildene være tatt med en og samme brennvidde. Men legg gjerne ut bilder tatt med andre brennvidder i en off-oktoberfest-tråd eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål: Det står at jeg kan bruke andre objektiver hvis jeg føler for det (noe jeg selvsagt kommer til å føle for), men skal jeg også legge ut bilder tatt med disse her?

Det jeg prøver i si med den knotete setningen, er at når du tar bilder som ikke er relatert til denne festen, så kan du godt bruke andre objektiver. Det gjelder alle kategoriene untatt hardcore.

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer! :)

Får ikke gjort noe vettugt mht fotografering før over helga, men jeg kom på at jeg arva en del kamerautstyr etter faderen, og dro fram hans gamle utstyr.

Jeg sikler på FF-kamera for tiden, men jeg ser at jeg allerede eier noen. ;)

5. oktober.

post-42603-0-07545200-1349438596_thumb.jpg

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar

Jeg har et Minolota-kamera også. Pluss en firkanta sak fra Voigtlander (mulig jeg skrev det feil).

Får ta et bilde av dem neste uke hvis jeg sliter med å nå mine 2-3 festbilder i uka. ;) Men da bedre enn det over. Helt ufattelig at jeg brukte et kvarter på å ta bildet over. Stativ, reflektor og hele pakka, men ikke en eneste gang forsøkte jeg å å komponere bildet skikkelig. En smart ting å glemme. :hrm:

Tror nok ikke jeg kommer til å fire meg på film. Det virker knotete. ;)

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar

Film er sikkert artig og nostalgisk for dere som har holdt på med det, men for meg som begynte digitalt og ser bildet bak på en skjerm umiddelbart etter at det er tatt, for så å kose meg med fremkallingen i Lightroom, virker det ekstremt tregt å skulle løpe til fotobutikken med en film. Ikke vil jeg ha kontroll på etterbehandlingen heller. :)

(Begynn med mørkerom, si, men det frister lite).

Men jeg må innrømme at jeg liker film-looken.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt tid denne uka, men jeg får komme sterkere tilbake til helga. Gidder ikke ta bildet av noe inne bare for å ta noe. ;) Som pingle skal jeg vel ha 2-3 bilder i uka, og det bør jeg få tid til. Får bare satse på at det ikke blir regn til helga ...

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...