incitatus Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg blir sprø! Hadde et Gainward NVidia 570. Dette fikk jeg artefacts på etter en overheting av systemet. Bytta det ut med en EVGA 570. Samme problem. Bytta så ut Hovedkort for å se om dette var problemet (feilet PCI-E slots?) fra ASUS P8Z68 til MSI B75MA-P45. Fortsatt artefacts. Tok så ut EVGA kortet og kjører på Intel HD3000 integrated til i5-K2500 prosessoren. Så etter et par dager dukka det opp artefacter igjen! Samme artefactene som alltid. Hva annet er ødelagt på PC'n min? Spec: Corsair HX1000 PSU, Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB. Temperatur: 37 grader load, 31 grader idle Har en film på youtube der dette vises. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Jeg ser ingenting galt på den videoen... Lenke til kommentar
incitatus Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Det kommer ikke så veldig godt frem på filmen, men om du ser på kantene til koppen så får den en rød eller grønn hale når bildet beveger seg. På god oppløsing så ser man det svært godt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Det kommer ikke så veldig godt frem på filmen, men om du ser på kantene til koppen så får den en rød eller grønn hale når bildet beveger seg. På god oppløsing så ser man det svært godt. Filmen har maks oppløsning 480p og du bruker et dårlig kamera. For meg høres det ut som ghosting. Lenke til kommentar
incitatus Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Niks. Ghosting gir ikke hale av farge. Høyere oppløsning på en annen video: Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Ghosting kan så absolutt gi en hale av rød eller grønn farge jo. Den videoen der viser absolutt ghosting Endret 2. oktober 2012 av arni90 Lenke til kommentar
incitatus Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Hmm.. Ok.. Hvordan fikser så jeg dette? Gainward kortet mitt ble testet som defekt. EVGA kortet er nå inne til testing. Bør jeg bytte CPU, RAM og PSU? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Skaff deg en bedre skjerm, det fikser ting. 1 Lenke til kommentar
incitatus Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Så skjermen kan være problemet? Har en acer-gd245hq 120 hz. Jeg får sette opp en ny skjerm for å teste. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
incitatus Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Har tukla litt med skjerminnstillingene. Siden dette er en 3D skjerm så er den overklokka. Skrudde av Overdriven, og vips var "artefacrene" borte. Cudos til arni90 som korrekt identifiserte dette som ghosting, og gav meg en løsning på problemet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå