HelenaN Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Tusen takk for alle snille og morsomme tilbakemeldinger i tråden! Det ble en hyggelig og inspirerende oktoberfest. twoeyes, he he! Ja, kanskje kunne ha valgt en annen nivå, men jeg liker ikke å ha press på meg, så det föles bedre slik. Planen med denne festen var å kunne bestemme meg for hvilket av de to objektivene jeg skal selge, men jeg er fortsatt i tvil... Jeg har gått gjennom alle hovedbildene og ser at av totalt 28 bilder er 20st tatt med 35L, men det er noen typer av bilder som Zeissen er mye bedre på. Jeg må også huske at etter at ha brukt utelukkende ZE 35/1.4 i nesten seks månader kanskje 35L har et "nyhetens behag" (vet ikke om dere sier det på norsk også) som snart forsvinner. Dessuten kommer jeg å tape penger om jeg selger Zeissen, så det vore dumt å gjöre det för jeg er 100% sikker på at det er det jeg vil. Tror jeg beholder begge noen månader til. Dag 31: Siste dagen på festen. Hadde håpet å kunne avslute med et blinkskudd, men fikk bare tatt to bilder idag, så det ble ikke slik. Det er dog noe med det som jeg liker. EXIF: Zeiss 35mm, 1/640, f/5, ISO 100. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 "Fri som fuglen". Bildet gir masse assosiasjoner. Jeg har sagt det før, men kommer til å gjenta det med jevne mellomrom: Jeg synes du bør aktivt selge bildene dine. Jeg er sikker på at det er et marked for dem. I første omgang går det an å bare sette opp en webside av typen Zenfolio, det er enkelt og relativt billig. Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 En av de absolutt beste oktobertfestene. Mange veldig flotte bilder. Søppelbildet med speilingen , flott lys og skyene som "strekker seg" er helt i min gate Og det lyset som er på noen av dem har jeg ikke sett noe av her på Lade Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Ja, du har gjort det sterkt denne gangen også Helena....virkelig profft alt sammen Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ja skal si meg enig der, en virkelig flott fest med mange favoritter. Flott jobba Helena! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Lurer på om jeg har blitt en "spoiler-junkie", men i dag 28 så foretrekker jeg nok en gang spoileren altså. Ikke at hovedbildet er dårlig, så langt der i fra. Men spoileren hadde det lille ekstra som gjør det til et blikkfang. Det blir også en sterk kontrast med en lys lastebil mot mørke omgivelser. Nesten litt magisk. I dag 29 var jo også spolieren morsom og ikke minst velkomponert. Men her er det ingen tvil om at hovedbildet tross alt er best. Fin, rolig vinterstemning med knall speilinger foran båten. Kan være enig i din egen beskrivelse av dag 30. Kanskje det hadde tålt litt mer dybdeskarphet også? Vanskelig å si helt uten å ha sett flere varianter. 31. er nok et eksempel på alle de flotte himlene du finner. Fuglesilhuettene er fint strødd utover som krydder i tilværelsen. Når du er på ditt beste (noe du ofte er tydeligvis) så lager du svært severdige saker. Det har vært en fornøyelse å følge tråden din. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Tror du vil få et problem med å plukke ut de tre beste bildene - her var det mange å velge blant. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Her har du levert en sterk fest med utroligt mange flotte bilder, har prøvd å velge ut en favoritt og tror det faller på trehytten i spoiler dag 26. Andre favoritter er #4, #5, #8, #9, #12, #14, #18, #22, #25 og #29. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Ser de tre utvalgte bildene du har lagt inn - godt valg, det var tre varierte, jeg likte dem. Men sannelig kunne det ikke være lett for deg å velge, alle bildene dine i denne Oktoberfesten er jo helt topp! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 2. november 2012 Forfatter Del Skrevet 2. november 2012 "Fri som fuglen". Bildet gir masse assosiasjoner. Jeg har sagt det før, men kommer til å gjenta det med jevne mellomrom: Jeg synes du bør aktivt selge bildene dine. Jeg er sikker på at det er et marked for dem. I første omgang går det an å bare sette opp en webside av typen Zenfolio, det er enkelt og relativt billig. Bykatt, så snilt sagt! Det er sikkert masse konkurrense, så jeg vet ikke, men kanskje er det vert å pröve. Skal sjekke Zenfolio. Takk for tipset! En av de absolutt beste oktobertfestene. Mange veldig flotte bilder. Søppelbildet med speilingen , flott lys og skyene som "strekker seg" er helt i min gate Og det lyset som er på noen av dem har jeg ikke sett noe av her på Lade Takker! Du får ta en tur til Heimdal. Ja skal si meg enig der, en virkelig flott fest med mange favoritter. Flott jobba Helena! Mange takk! Lurer på om jeg har blitt en "spoiler-junkie", men i dag 28 så foretrekker jeg nok en gang spoileren altså. Ikke at hovedbildet er dårlig, så langt der i fra. Men spoileren hadde det lille ekstra som gjør det til et blikkfang. Det blir også en sterk kontrast med en lys lastebil mot mørke omgivelser. Nesten litt magisk. I dag 29 var jo også spolieren morsom og ikke minst velkomponert. Men her er det ingen tvil om at hovedbildet tross alt er best. Fin, rolig vinterstemning med knall speilinger foran båten. Kan være enig i din egen beskrivelse av dag 30. Kanskje det hadde tålt litt mer dybdeskarphet også? Vanskelig å si helt uten å ha sett flere varianter. 31. er nok et eksempel på alle de flotte himlene du finner. Fuglesilhuettene er fint strødd utover som krydder i tilværelsen. Når du er på ditt beste (noe du ofte er tydeligvis) så lager du svært severdige saker. Det har vært en fornøyelse å følge tråden din. Takk igjen for alle velskrivne og inspirerende kommentarer, og for konstruktiv kritikk! Tror du vil få et problem med å plukke ut de tre beste bildene - her var det mange å velge blant. Takk, takk! Her har du levert en sterk fest med utroligt mange flotte bilder, har prøvd å velge ut en favoritt og tror det faller på trehytten i spoiler dag 26. Andre favoritter er #4, #5, #8, #9, #12, #14, #18, #22, #25 og #29. Takk for hyggelig tilbakemelding! Ser de tre utvalgte bildene du har lagt inn - godt valg, det var tre varierte, jeg likte dem. Men sannelig kunne det ikke være lett for deg å velge, alle bildene dine i denne Oktoberfesten er jo helt topp! Tusen takk for dine fine kommentarer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå