Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - HelenaN - 35mm/1.4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes himlene på bildene dine er aldeles nydelige. Bor vi i samme by? :wee: Og nettopp fordi himmelen får plass i "kule"-bildet, liker jeg det best av de to.

Silo-bildet du valgte er flott komponert.

Tåkeinspirasjon kjenner jeg godt til - det virker alltid! (Så lenge tåka ikke blir for våt.)

Lenke til kommentar

Mmmm. Tåke...og visne greier. Utrolig hvor stemningsfullt man kan få det med enkle ingredienser. Har ventet på mer tåke selv, men den er litt pinglete av seg for tiden. Flott bruk av treet som innramming av bildet.

Det var utrolig til skyer du finner hele tiden. Stramme, harde linjer mot myke skyer. Det må vel kunne kalles en solid kontrast.

Lenke til kommentar

Gjennomgående høy kvalitet på alt her, ikke minst ser det ut til at du er flink til å legge fotograferingen til tidspunkter hvor lyset er på sitt beste.

Dag 16, 20, 22 og 23 er alle flotte, ikke minst bidrar himmelen og skyene i 16 og 23 til en luftighet og letthet som gjør i utgangspunktet hverdagslige motiver svært severdige.

Lenke til kommentar

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Jeg har merkt at man får de mest intressante skyene akkurat når det skifter fra overskyet (spesielt om det är mörke uvärsmoln) til sol, men man har ikke lang tid på seg. Det hjelper selvfölgelig at jeg jobber hjemifra og kan gå ut nesten når jeg vil.

Dag 24:

Dette flotte treet er ikke langt fra der jeg bor, så det blir sikkert fler bilder av det en annen dag. Det er forresten ikke tåke - det er snö...

post-178020-0-85125400-1351108463_thumb.jpg

EXIF: Zeiss 35mm, 1/60, f/5.6, ISO 400.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Takk Randi og Blomvik!

Dag 25:

Idag har vi fått masser av snö. Jeg tok flere bilder og er i veldig tvil om hvilket jeg skal velge for det var flere brukbare men inget blinkskudd. Alt var hvitt foruten gjerden, treer etc. og det ga en "grafiskt" effekt, så jeg har valgt å forsterke det i etterbehandlingen.

post-178020-0-10007500-1351189671_thumb.jpg

EXIF: Canon 35mm, 1/250, f/4.5, ISO 100.

post-178020-0-61001500-1351190194_thumb.jpg

post-178020-0-08737400-1351190207_thumb.jpg

post-178020-0-14643000-1351190236_thumb.jpg

post-178020-0-65780500-1351190230_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det var mye snø, ja. Og vakkert.

Takk, takk!

25 ble utrolig fint...likte også spesielt godt det siste i spoiler....hmmm.. må prøve å finne ut hvordan du har gjort det der, så kan man bruke snø-været til noe også :hmm:

Mange takk! Hva er det du lurer på? Spör gjerne, det er bare hyggelig. Det jeg har gjort med det siste i spoiler er å "slette" fargene, gjort det mye lysere og gitt det mer kontrast.

Lenke til kommentar

Veldig bra high-key snøbilde, kanskje ditt beste så langt i festen. Flott komponert med gjerdet som sikksaker innover, fint etterbehandlet, høylysene kjørt så lyst det går uten at de brenner ut, fine tynne linjer i gjerder og strå. Om man skal pirke på får jeg ikke helt tak på strukturen i treet, vet ikke om det skyldes etterbehandlingen eller om det er kombinasjonen av løv og snø som er uvant...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...