Kenneth Solfjeld Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Liker stemningen på Jan Teigen bildet. Mystisk og litt urovekkende faktisk. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Lekre bilder! Liker Jahn - teksturen i bildet legger seg pent oppå takstenene og får en til å undre om ikke det reflekterte huset ikke egentlig er en del av maleriet - godt fanget! Veldig fin dybdeeffekt og krumning på broa - liker også fargevalget. God komposisjon fra kirken - forestiller meg at det er Sankt Peters perleport vi ser til venstre der. ..Som for anledningen har outsourcet driften til Securitas! :D Veldig god fest hittil - gleder meg til å følge utover! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Herlig bilde - er det der man ender når det går skeis hos tannlegen? Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Har veldig sansen for bildet av brua! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Dag 3 er tankevekkende. Korset er et sterkt symbol, og bildet er så minimalistisk at det er lett å gi de andre elementene symbolsk betydning også. Som en lukket dør. Voktet av Securitas. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Tusen takk alle! Så hyggelig med mange kommentarer. Randi, morsomt at du gikk den samme turen, etter at du hadde värt hos en svensk tannlege (min er også svensk - det bare ble slik, ikke planert). Jeg har värt bortreist tre dager, men har tatt bilder. Dag 4: Ödehus (to ekstrabilder i spoiler): EXIF: Canon 35mm, 1/40, f/4, ISO 200. Dag 5: EXIF: Canon 35mm, 1/80, f/1.4, ISO 100. Dag 6: Mekonomen: EXIF: Canon 35mm, 1/60, f/4, ISO 200. Dag 7: EXIF: Canon 35mm, 1/50, f/5, ISO 100. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Wow...utrolig flott...spesielt 4 og 5, helt i min smak...fargene og komposisjonen på det bilvraket, fantastisk. Kunne gjerne vært hengt på veggen den der...så mange detaljer og farger. Du er en ekspert, Helena! PS Du verden så stor blenderåpning du har brukt, og ikke høy iso da....godt objektiv det der.... Endret 7. oktober 2012 av RandiA Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg likte mekonomen-bildet svært godt! Kontrasten mellom fargene pluss den litt diffuse refleksjonen på den våte asfalten var veldig bra. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 4 kanonbilder på en gang, fint mønster i gardinen i oppløsning dag 4, kjempefarger dag 5, tøft grafisk rent uttrykk dag 6! Liker dette. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Den gamle bilen kler høstfargene meget godt som bakgrunn. Men alle bildene har noe ved seg jeg liker. Gått over på autofokus? Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Wow...utrolig flott...spesielt 4 og 5, helt i min smak...fargene og komposisjonen på det bilvraket, fantastisk. Kunne gjerne vært hengt på veggen den der...så mange detaljer og farger. Du er en ekspert, Helena! PS Du verden så stor blenderåpning du har brukt, og ikke høy iso da....godt objektiv det der.... Tusen takk, Randi! Ja, det er et flott objektiv, er meget fornöyd. Har hatt det siden 2008. Når jeg leste at Zeiss'en er enda bedre fikk jeg lyst å teste. Det er bedre, men på de fleste bildene ser jeg ingen forskjell og Canon'en er mer göy å bruke siden den er mindre og har autofokus. Jeg likte mekonomen-bildet svært godt! Kontrasten mellom fargene pluss den litt diffuse refleksjonen på den våte asfalten var veldig bra. Takk, takk! Fint at du liker det. 4 kanonbilder på en gang, fint mønster i gardinen i oppløsning dag 4, kjempefarger dag 5, tøft grafisk rent uttrykk dag 6! Liker dette. Takk for hyggelig kommentar! Den gamle bilen kler høstfargene meget godt som bakgrunn. Men alle bildene har noe ved seg jeg liker. Gått over på autofokus? Mange takk! 6 av 7 bilder er tatt med Canon'en.... Hmmm! Det er ikke helt hva jeg hadde ventet. Ja ja, vi får se. Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Flotte bilder Helena. Mekonomenbildet er toppers Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Flotte bilder de siste her! Må si jeg likte bilen best alle de herlige fargene passet bra på denne tiden. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Her strømmet det plutselig på. Dag 4 og dag 7 er litt over samme lest, men allikevel temmelig forskjellige. Dag 7 appelerer nok mest til meg rent fotgrafisk, pga det rene, stramme preget (som jeg liker). Men flott dokumentasjon fra ødehuset også. Dag 5 er litt sånn "in your face", med høstfarger både her og der. Mens dag 6 er temmelig morsomt og vel utført. Mye forskjellig, men jeg holder altså en knapp på dag 7 av disse. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Takk, takk! Spesielt til k.n.b som alltid skriver så gjennomtenkte kommentarer (ikke bare her). Dag 8: Solen kom frem en stund tidligere idag og jeg gikk en kort tur og fant en liten sti jeg ikke sett för. Fint lys der. EXIF: Zeiss 35mm, 1/80, f/1.4, ISO 100. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Takk, takk! Spesielt til k.n.b som alltid skriver så gjennomtenkte kommentarer (ikke bare her). Ja, den var på sin plass- han fortjener den. Dag 8:Solen kom frem en stund tidligere idag og jeg gikk en kort tur og fant en liten sti jeg ikke sett för. Fint lys der. Den der var så UTROLIG vakker Helena, at man får tårer i øynene av å se på den...noe av det fineste jeg har sett her inne...gjør seg som bok-cover og på veggen. Du er rene kunst-fotografen! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Tusen takk Randi! Kom på i etterkant at jeg borde ha takket deg også individuellt, for du skriver alltid så positive og inspirerende kommentarer. Så: Takk igjen! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg skriver bare akkurat det jeg mener, Helena...hverken mer eller mindre..du er så perfeksjonistisk at det finnes ikke maken...ikke vær redd for å legge ut et bilde du ikke er 100% fornøyd med - det kan kanskje være til hjelp for andre en gang i blant he,he... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Virkelig mange supre bilder her. Likte spesielt mekonomen, Dag 5 og 8. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg er enig med det som blir sagt her inne. Virkelig mange flotte bilder! Mine favoritter så langt er dag 1, 2, og 3. Dag 5 føler jeg kunne trengt litt horisontal utjevning, og dag 8 kunne trengt litt mer/kraftigere farger. Men flotte bilder, altså! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå