phsyco Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 hvordan kan man legge inn prog el. lignende i oppstarten på Red Hat maskiner? alla oppstart i startmenyen i windows... keep in mind at jeg er totalt n00b på Linux Lenke til kommentar
foolish Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Bare så det er helt klart så er n00b et ord man ikke skal bruke med mindre man er 13 år og spiller CS. Hvordan man legger til ting i oppstarten? Det spørs. Om det er et program som ikke krever X (grafisk grensesnitt) så legger man bare path til bin fil i /etc/rc.local Om det er et grafisk program, så varierer det med gnome eller KDE, jeg bruker KDE og aner ikke hvordan man gjør dette i gnome. I KDE ligger der en katalog, /home/bruker/.kde/Autostart der man bare legger en snarvei til programmet man vil gjøre. Som sagt, aner ikke hvordan det er i gnome. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 I gnome går du til preferences:///MorePreferences, åpner Sessions og velger Startup programs tab-en Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 oki. Funker nå. takker for alle svar Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 I gnome går du til preferences:///MorePreferences, åpner Sessions og velger Startup programs tab-en Ikke fordum brukeren. Vi vet begge godt at man lager scripts i init.d (dersom du bruker System V init, altså). Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 I gnome går du til preferences:///MorePreferences, åpner Sessions og velger Startup programs tab-en Ikke fordum brukeren. Vi vet begge godt at man lager scripts i init.d (dersom du bruker System V init, altså). men hvis jeg vil at *term skal starte når jeg starter gnome, så gjelder jo ikke dette. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 I gnome går du til preferences:///MorePreferences, åpner Sessions og velger Startup programs tab-en Ikke fordum brukeren. Vi vet begge godt at man lager scripts i init.d (dersom du bruker System V init, altså). men hvis jeg vil at *term skal starte når jeg starter gnome, så gjelder jo ikke dette. Så sant, så sant... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå