Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er mye på farten og ute av Norge i arbeidsperioder og prøver å finne en abbonementsløsning som kan eliminere behovet for fast internett hjemme.

Jeg betaler ca 450,- måneden for den billigste internettløsningen til Sandefjord Bredbånd og ca halve året får jeg ikke nyttegjort den.

Jeg har for tiden ikke oversikt over hvlike løsninger som finnes og hva som er å anbefale men ideelt ønsker jeg en mobil løsning med følgende

• Lave faste kostnader siden jeg ikke får nyttegjort abbn hver måned
  • Internettløsning som er billig og rask nok til å streame Spotify/Netflix og andre normale internett/nedlastingsbehov (Ikke noe online gaming o.l.)
  • Dele internettløsning over WiFi så jeg kommer meg online med den stasjonære pc'en når jeg er hjemme
  • Ett abbn som dekker mobil og internett

Er det noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rene mobilabonnement har sjelden mer data inkludert enn 5-6 GB før hastigheten strupes. Dog har du jo noen snarveier. Prat-abonnementene til Telenor kan kombineres med samtlige mobilt bredbåndsabonnement hos Telenor, og her kan du få opptil 20 GB inkludert pr. måned. Er det en måned du ikke trenger datatrafikk på mobilen kan du fjerne tilleggstjenesten i den perioden via Mine Sider. Er det en periode du ikke trenger så mye inkludert kan du legge på en mindre og billigere pakke, for så å oppgradere eller avslutte ved behov.

Lenke til kommentar

Jeg ville sjekket ut Netcom. De har pakker med opptil 100GB inkludert, men også mindre pakker. Her kan du også kjøpe ekstra datamengde etter behov. Netcom sitt 4G nett begynner også å strekke seg utover landet, så bor du der de har 4G dekning ville jeg seriøst vurdert det.

Lenke til kommentar

Jeg er mye på farten og ute av Norge i arbeidsperioder og prøver å finne en abbonementsløsning som kan eliminere behovet for fast internett hjemme.

Jeg betaler ca 450,- måneden for den billigste internettløsningen til Sandefjord Bredbånd og ca halve året får jeg ikke nyttegjort den.

Jeg har for tiden ikke oversikt over hvlike løsninger som finnes og hva som er å anbefale men ideelt ønsker jeg en mobil løsning med følgende

• Lave faste kostnader siden jeg ikke får nyttegjort abbn hver måned
  • Internettløsning som er billig og rask nok til å streame Spotify/Netflix og andre normale internett/nedlastingsbehov (Ikke noe online gaming o.l.)
  • Dele internettløsning over WiFi så jeg kommer meg online med den stasjonære pc'en når jeg er hjemme
  • Ett abbn som dekker mobil og internett

Er det noen som har noen gode tips?

NetCom har jeg erfart at er ekstremt fleksible med sine løsninger.

Jeg kan ikke garantere at det stemmer men jeg har hørt fra andre netcom--kunder at de har fått skreddersydd løsninger som passer dem.

Kanskje du skulle ringe dem, eller sende dem en e-post og liste opp dine spesifikke behov, og om de kan lage en løsning spesielt til deg eller om de har en som basser noelunde bra.

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...