Turin Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hei. Jeg har Telenor Avidi kabel-nettverk som i utgangspunktet fungerte fint, og har kjøpt meg 3Com 11Mbps accesspoint og USB-adapter. Har fått konfigurert det til å fungere ok (hastighet målt til 540kbps hos ITavisen), men har et par problemer: 1) Når jeg spiller Battlefield eller tilsvarende på nett, opplever jeg at sånn cirka en gang pr minutt så får jeg melding om "connection problems" (på spillet). Dette varer i omtrent 3 sekunder, og rammer ikke andre spillere på samme spill. Jeg følger pingtiden kontinuerlig, og ligger på mellom 70 og 120 på de serverne jeg bruker. Det virker som om det trådløse nettverket har en slags syklus der den bruker neste hele bandvidden på noe annet i et par sekunder pr minutt. 2) Jeg kan selvfølgelig dra kabelen gjennom stua igjen, da dette fungert utmerket tidligere. Men da får jeg ikke maskinen til å skjønne at den har fått seg kabel igjen, til tross for at jeg slår på kabeltilkablingen og disabler det trådløse. Jeg får faktisk opp et symbol om at det fins en tilkobling, men internett og tilsvarende finner den ikke. Noen råd? 3) Det rådløse nettverket mitt skulle altså være 11Mbps. Men jeg klarer ikke å få det til å vise mer enn 1Mbps, tiltross for at jeg har stilt det på 11 i egenskapene til adapteret. Nå er jeg klar over at jeg ikke vil få raskere forbindelse enn 540 kbps uansett, men kanskje det første problemet kunne løst seg dersom dette bli ordnet? Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Må være driver problem slett alle driverne og installer dem igjen nøyaktig etter bruksanvisningen,dette pleier å hjelpe og ikke ha accesspoint eller wlan ruteren i nærheten av andre trådløse ting.(via 4-1 driver hvis du har via hkort). Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 3) Det rådløse nettverket mitt skulle altså være 11Mbps. Men jeg klarer ikke å få det til å vise mer enn 1Mbps, tiltross for at jeg har stilt det på 11 i egenskapene til adapteret. 11Mbps er teoretisk hastighet, den settes automatisk ned ved dårlig forbindelse. Lenke til kommentar
Turin Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Forsøkte ny driver, men det hjalp ikke. Andre forslag? Noen som vet hvordan jeg kan få kabel-tilkoblingen til å virke igjen? Lenke til kommentar
echo221 Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 ... Har fått konfigurert det til å fungere ok (hastighet målt til 540Mbps hos ITavisen), men har et par problemer: ... Fin linje du har! :smile: Lenke til kommentar
Turin Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Skjønner ikke hva du mener :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå