Gå til innhold

Telefonselger jobb - burde jeg eller ikke?

Anbefalte innlegg

Er en 16 åring som har mye behov for penger for tiden. Bl.a. fordi alle andre i klassen min får stipend, mens jeg bare får grunnstipend. Hva jeg bruker penger til er mye forskjellig, men poenget er:

Er det lurt å skaffe seg jobb som en telefonselger?

La oss f.eks. ta for oss Intermedia, er det fastlønn eller bare det man tjener selv?

Noen som har erfaring/peiling på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvordan Intermedia gjør det, men det er normalt med en grunnlønn (relativt lav) og provisjons basert på hvor mye du selger.

Er du en god selger så er det helt sikkert en grei jobb. Men det kan være mye jobb for lite lønn dersom du ikke selger så godt.

Det finnes nok bedre alternativer til deltidsjobber med bedre lønn, men trenger man penger så trenger man penger;)

Lenke til kommentar

Som nemt så bør du kanskje vurdere ein anna jobb dersom du ikkje har eit spesielt godt salgstalent.

Du vil uansett ikkje vare lenge i ein salgsjobb dersom du ikkje selger nok.

Ein meir vanlig jobb som f.eks i ein dagligvarebutikk o.l. vil nok gi deg ei meir forutsigbar inntekt.

Slik som eg ser det så er det største problemet med telefonselger at du blir låst til å ringe bestemte nummer i enkelte selskap. Du vil derfor i liten grad få muligheita til å kontakte kun personer som produktet retter seg mot. Du vil derfor oppleve mange avslag og mykje dritslenging retta mot deg som person.

Etter som eg forstår det så vil mykje av dei registrerte salga være at ein lurer gammle kjerringer som er så desperate etter sosialisering at dei takker ja til eit produkt som dei ikkje treng.

Dei fleste som treng eit produkt vil vanligvis kontakte selger direkte og ikkje vente på at ein selgar ringer dei med eit tilbud.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som nemt så bør du kanskje vurdere ein anna jobb dersom du ikkje har eit spesielt godt salgstalent.

Du vil uansett ikkje vare lenge i ein salgsjobb dersom du ikkje selger nok.

Ein meir vanlig jobb som f.eks i ein dagligvarebutikk o.l. vil nok gi deg ei meir forutsigbar inntekt.

Slik som eg ser det så er det største problemet med telefonselger at du blir låst til å ringe bestemte nummer i enkelte selskap. Du vil derfor i liten grad få muligheita til å kontakte kun personer som produktet retter seg mot. Du vil derfor oppleve mange avslag og mykje dritslenging retta mot deg som person.

Etter som eg forstår det så vil mykje av dei registrerte salga være at ein lurer gammle kjerringer som er så desperate etter sosialisering at dei takker ja til eit produkt som dei ikkje treng.

Dei fleste som treng eit produkt vil vanligvis kontakte selger direkte og ikkje vente på at ein selgar ringer dei med eit tilbud.

Det er jeg helt enig i! Har mye likt om det. Men jeg har kanskje litt talent i meg. I verste fall så får jeg sparken, er jo ikke noe verre enn det :p

Lenke til kommentar

Etter min erfaring som telefonselger vil jeg ikke anbefale deg det... Det kan kanskje være greit for noen, som selger mye, og ikke har problemer med en ensformig jobb med mye drittslenging. I tillegg må nok de fleste helt legge om holdningen sin til en mer... "falsk" snill holdning. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Mesteparten av jobben går ut på å psykologisk manipulere kundene dine til å kjøpe produktet.

Ville først og fremst søkt jobb på alle mulige dagligvarebutikker, klesbutikker, byggevarehandlere, biltema, tja listen er lang. Om ingenting funker får du vel revurdere telefonselgeryrket igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...