Gå til innhold

Hjelp! 17GB borte!

kaaasen

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en ny harddisk fra IBM eller Maxtor (husker ikke akkurat - men det er det samme). Plutselig, nå i dag, fikk jeg et alvorlig problem - 17BG bare forsvant!

Jeg har Windows XP og jeg bruker Partition Magic 7.0 til å partisjonere harddisken.

Jeg har C: (Win og Programmer) på 6GB, D: (Spill) på 17GB og S: (Internett og downloads) på 14,5GB. Det vil altså si at jeg manger mellom 16 og 17GB som jeg hadde tidligere i dag. Jeg hadde D: (Spill) til 35GB, men så fant jeg ut at jeg heller trengte mer plass til downloads osv. Jeg startet Partition Magic 7.0 og skulle overføre den ledige plassen til S: - MEN da skjedde det noe rart. Den ledige plassen ble til "Unallocated Space" eller noe liknende.

Jeg har prøvd å bare legge den ledige plassen til D:, jeg har prøvd å konvertere den til FAT32 igjen... men hver gang rebooter maskinen seg når den skal begynne å gjøre det om til FAT32.

Jeg er klar over at NTFS er et bra filsystem, men jeg holder meg til FAT32, så spar meg for syting og klaging om det og heller hjelp meg med problemet mitt :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jammen det var ikke noe på de 16/17GB'en som er forsvunnet... det var bare ledig plass, som jeg nå ikke får brukt :sad:

Jeg har heldigvis ikke mistet noe data, for alt er som det skal BORTSETT fra den plassen som jeg ikke får formatert/gjort som til FAT32!

Hjelp meg! Hvem som helst! Hjelp meg!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-11 18:39, kim_a55 skrev:

Jammen det var ikke noe på de 16/17GB'en som er forsvunnet... det var bare ledig plass, som jeg nå ikke får brukt :sad:

Jeg har heldigvis ikke mistet noe data, for alt er som det skal BORTSETT fra den plassen som jeg ikke får formatert/gjort som til FAT32!

Hjelp meg! Hvem som helst! Hjelp meg!

Du kan jo prøve å se om "easy recovery" kan hjelpe deg.

Kan jo hende den har en funksjon med å restore lost space eller.no? :grin:

Lenke til kommentar

Jah... det kunne jo hjelpe det :smile:

Men nå er problemet faktisk løst! Bare starta opp PM7 også var det kommet en ny valgmulighet: "FOrmat"

Da valgte jeg bare den, også valgte jeg convert to FAT32 - vips så var problemet borte :smile:

Men uansett, tusen takk for at du var villig til å hjelpe. Det er hyggelig med folk som dere :smile:

[ Denne Melding var redigert av: kim_a55 på 2002-02-11 18:53 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...