Gå til innhold

Kamera til undervisning?

Anbefalte innlegg

Var ikke helt sikker på hvor denne tråden hører hjemme...

Jeg har fått tak i et Videolabs Flexcam. Det er slik ut:

flexcam.gif

Det er lagd for å bli brukt til undervisning, slik at foreleser kan vise små ting på en storskjerm for hele klassen. Kameraet er 8mm og lett å stille inn fokus på bittesmå ting. Så bruker man S-video eller scart for å vise på tv eller pc. Ganske stilig!

Eks på en fyr som bruker det til pianoundervisning:

Elsea-fig3.gif

Jeg har vurdert å selge det, så spm er: hva er et slik kamera verdt? Hvor ville det være lettest å få solgt det?

Finner ingen lignende kameraer på finn eller qxl, men har funnet samme kamera på amerikanske sider til 500-600 $.

PS dette er ikke et "salgsemne", men hvis du er interessert så kan du sende pm. ;)

Endret av DeltronZero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi går ut ifra at alle modellene som heter noe med Flexcam er helt like, så ligger de i såfall mellom 150-250 kr på ebay... dessuten vil dette i de aller fleste tilfeller ikke inkludere frakt til Norge. Når lignende kameraer ligger opp til 3-4 ganger prisen er det vel antakelig forskjeller på de.

Fint om noen med litt peiling svarer ;) (enhver idiot klarer å copy paste navnet inn i søkefeltet på ebay og oppgi de laveste prisene...)

Lenke til kommentar

Fint om noen med litt peiling svarer ;) (enhver idiot klarer å copy paste navnet inn i søkefeltet på ebay og oppgi de laveste prisene...)

Skulle gjerne ha hjulpet deg her, men liker ikke og bli kalt idiot hvis svaret mitt ikke er helt sånn som du gjerne vil ha svaret.

Endret av Nautica
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har faktisk hvert borti tilsvarende løsninger i medisinsk undervisning ja, og kunne nok ha veiledet deg noe på veien, men tonen du bruker her i posten tilsier at jeg ikke burde bruke mer tid på deg.

Synd du ikke har "hvert" borti norskundervisning, da. Skjønner ikke at du gidder å bruke tid i det hele tatt på emnet mitt siden du ikke har noe on-topic svar å komme med uansett. :)

Håper noen med peiling kan komme med en comment her!

Lenke til kommentar

Hvis vi går ut ifra at alle modellene som heter noe med Flexcam er helt like

Du har ikke oppgitt noen informasjon som skulle tilsi at ditt eksemplar tilhører den dyrere enden av skalaen. Ettersom ditt eksemplar leverer analogt videosignal (som forutsetter at en som skal bruke dette har en skjerm/fremviser som takler analogt videosignal) er det liten grunn til å anta at dette er en ettertraktet vare - du må i så fall komme med en mer presis modellbetegnelse enn bare "Videolabs Flexcam", som jeg som nevnt kan finne til en drøy hundrelapp på ebay - dette, for eksempel, ligner ganske mye på det du har lagt ut bilde av - og prisen på denne pluss frakt og moms er fortsatt ikke en god indikator på hva ditt eksemplar bør være verdt - det forutsetter at du faktisk også finner en kjøper som er interessert i å kjøpe til den prisen.

Som Nautica nevner oppnår du også fint lite med å kalle med/motdebattanter idioter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis vi går ut ifra at alle modellene som heter noe med Flexcam er helt like

Du har ikke oppgitt noen informasjon som skulle tilsi at ditt eksemplar tilhører den dyrere enden av skalaen. Ettersom ditt eksemplar leverer analogt videosignal (som forutsetter at en som skal bruke dette har en skjerm/fremviser som takler analogt videosignal) er det liten grunn til å anta at dette er en ettertraktet vare - du må i så fall komme med en mer presis modellbetegnelse enn bare "Videolabs Flexcam", som jeg som nevnt kan finne til en drøy hundrelapp på ebay - dette, for eksempel, ligner ganske mye på det du har lagt ut bilde av - og prisen på denne pluss frakt og moms er fortsatt ikke en god indikator på hva ditt eksemplar bør være verdt - det forutsetter at du faktisk også finner en kjøper som er interessert i å kjøpe til den prisen.

Som Nautica nevner oppnår du også fint lite med å kalle med/motdebattanter idioter.

Bildet jeg postet var bare en utseendemessig beskrivelse, ikke nødvendigvis samme modell som min. Kameraet du linket til på ebay sendes ikke til Norge. Så det kan vel diskuteres hvor relevant en ebay-annonse er i forhold til det norske markedet, og fastsettelse av pris til en finn-annonse (der jeg ikke finner noen lignende kameraer).

Jeg har ikke kalt noen for idiot, mener det er noe annet å si at enhver idiot kan gå inn på ebay og copy paste random priser derfra. Hvis du tok deg nær av det så beklager jeg. Ber bare om mer konstruktive svar. :) Som sagt er det ganske irrelevant info at en amerikaner gir bort et kamera som "ligner på" mitt, til en pris av 25 dollar til en med adresse i USA. Trenger som sagt hjelp til å fastsette pris til å selge i Norge!

Mer info jeg har funnet om kameraet: TeachCam Pal Composite Rev. 20.0 w/audio. Støtter PAL og NTSC.

Lenke til kommentar

Synd du ikke har "hvert" borti norskundervisning, da. Skjønner ikke at du gidder å bruke tid i det hele tatt på emnet mitt siden du ikke har noe on-topic svar å komme med uansett. :)

Hvis du forventer å ha lang fartstid og få hjelp her fra forumet håper jeg for din del du legger om holdningen din.

Edit. Reaksjoner tas som vanlig på PM.

Endret av ilpostino
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...