Gå til innhold

Oppgradere fra 580 GTX til 680/690 GTX eller vente på 700-serien+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest PingPangbv

Tittelen sier alt, kan også si at 580 GTX kortet tar lat på max uten lagg med over 30 FPS.

Hvis du sikter for å ha minst 30 FPS i alle spill kan du vel ha GTX 580 i et par år til før du trenger å oppgradere xD.
Lenke til kommentar

viss det fortsatt funker så bra, så ville jeg beholdt det og spart til den nye serien ;)

Tittelen sier alt, kan også si at 580 GTX kortet tar lat på max uten lagg med over 30 FPS.

Hvis du sikter for å ha minst 30 FPS i alle spill kan du vel ha GTX 580 i et par år til før du trenger å oppgradere xD.

Ja, funker ganske bra. Har alle spill over 30 FPS (BF3 kjører jeg med 1980x1080 med alt på Ultra med gjennomsnittlig 45 FPS).

Max Payne 3 og Witccher 2 (Ubersampling) har ejg ikke sjekket ut hvor mye FPS PCen klarer, men det lagger ikke.

Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

viss det fortsatt funker så bra, så ville jeg beholdt det og spart til den nye serien ;)

Ja, funker ganske bra. Har alle spill over 30 FPS (BF3 kjører jeg med 1980x1080 med alt på Ultra med gjennomsnittlig 45 FPS).

Max Payne 3 og Witccher 2 (Ubersampling) har ejg ikke sjekket ut hvor mye FPS PCen klarer, men det lagger ikke.

Jeg tror ikke du forstod hva jeg mente. Jeg mente at med 30 FPS vil du ikke få den bildeflyten som er optimal for de fleste PC-skjermer som er 60Hz, som da også vil si at for den mest optimale spillopplevelsen vil du ha over hvis du har 60 FPS hele tiden. Altså jo mer du ligger under 60 FPS jo mer "lagger" det.

Når det gjelder det orginale spørsmålet ditt ang GTX 580 og eventuelt bytte til GTX 680/690 så vil jeg si at 600-serie kortene er veldig gode i forhold til prisen, men selvfølgelig vil 700-serien bli bedre ytelsesmessig.

Men da trenger du å spørre deg selv igjen: Trenger du mer enn ett gtx 680 for gaming i 1080? Mitt svar på dette er nei, med ett GTX 680 vil du kunne spille alle dagens spill i 1080p med høy-maks grafikkinstilling og fortsatt ha gjennomsnittlig 60FPS. Dette gjelder kanskje også til og med lillebroren GTX 670 som er et knallgodt kort som leverer nesten samme ytelse, bare at det er nesten 1000kr billigere. (kaster bare ut forslag her da)

Endret av PingPangbv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...