It's me Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Sitter nå på skolen å tortureres med en 60hz på en skjerm som takler 80hz. Problemet er at jeg ikke kan komme inn i skjerminnstillinger. Finnes det et program el. som jeg kan bruke for å tvinge skjermen til å bruke feks 70hz eller mer. Øynene og hodet klarer rett og slett ikke 60hz lengre. Hjelp meg å redde synet mitt, please Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 hva med å spørre administratoren pent om å bytte. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 eller du kan bruke rivatuner, hvis du har tilgang til å intalere det da! :wink: Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Muligens også Gainwards EXPERTools Lenke til kommentar
It's me Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 hva med å spørre administratoren pent om å bytte. lol. Da kjenner du ikke admin'en vår. For 2 år siden kunne vi gjøre hva vi ville. Nå får vi ikke gjør en dritt, men utrolig nok får vi lov til å bruke flashdisk. Jeg har en mini-minnekort leser som jeg bruker sammen med et 256MB minnekort. Kan jeg innstalere feks Powerstrip direkte på dette og få endret hz'en? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Må få lov til å tilføye; Det er ikke lov å bruke en skjerm på under 75 khz - noe administratoren din tydeligvis ikke har fått med seg.. Det er ikke bra for øynene dine.. Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 last ned ReForce funker supert, der kan du stille på hz i alle oppløsninger Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 RivaTuner kan fikse det. www.guru3d.com disse er også presset ganske lavt, tror nok Riva Tuner kan fikse det ja. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Er man inlogget som gjest er det nok fint lite man kan legge inn. Da må man somsagt ha et program som man kan kjøre ifra en exe fil. Og for og bruke Reforce må man inn i displayinstillinger så det virker ikke. Hvis du får lagt inn powerstrip (evt kopiert exefila ifra flashdisken din) så går det bra siden det ikke er avhengi av windows. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Må få lov til å tilføye; Det er ikke lov å bruke en skjerm på under 75 khz - noe administratoren din tydeligvis ikke har fått med seg.. Det er ikke bra for øynene dine.. Ikke lov skulle det gjerne vært, men det er dessverre tillatt å bruke skjermer med 60hz. Takker for alle tips og råd. På torsdag er neste time på datarom, og da skal jeg prøve ut, og kommer med tilbakemelding. Mvh Kjetil Sandnes Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 prøv å still opp eller ned oppløsningen og prøv om det går ann å øke hertzen. etterpå kan du skru tillbake oppløsningen på den du hadde uten at hertzen endrer seg, tror jeg... jeg har hvertfall gjort det Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Hvis du ikke får installert noe program, så kontakt meg så skal jeg fikse ett lite program som stiller hz på skjermen. Altså bare en .exe fil som du kjører og så får du valg på hvilken hz du skal ha. Kan også mekke slik at den fikser oppløsninga også. Jeg går på Høgskolen i Vestfold, de har også der slik sperre så har ergret meg over det jeg også. Så da er det kjekt å bare starte en liten .exe fil og fikse det. Er nyttig å kunne programmere litt vettu Lenke til kommentar
huf Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Last ned og bruk programmet Multires. Der kan du stille inn både hz og oppløsning uavhengig av tilgang til skjerminstillingene. Funker fett på min skole.. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Kjører på 60hz hjemme 24/7 jeg 8). Vurderer ny skjerm da. Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Har nå fikset ett program som ordner det. Du kan godt få kildekoden også hvis du ikke stoler på meg. Velger mellom 800x600, 1024x768, 1280x1024, 1600x1200, du kan også skrive inn ønsket oppløsning. Hvis det da ikke er en oppløsning windows ikke kjenner igjen, vil det ikke skje noe som helst. Du kan også da velge hz fra 60-65-70-75-80-85-90-95-100-105-110-115 o.s.v til 150. Du kan også skrive inn ønsket hz. Kan legge til flere funksjoner hvis du vil. Hehe Lenke til kommentar
It's me Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Hvis du ikke får installert noe program, så kontakt meg så skal jeg fikse ett lite program som stiller hz på skjermen. Altså bare en .exe fil som du kjører og så får du valg på hvilken hz du skal ha. Kan også mekke slik at den fikser oppløsninga også. Jeg går på Høgskolen i Vestfold, de har også der slik sperre så har ergret meg over det jeg også. Så da er det kjekt å bare starte en liten .exe fil og fikse det. Er nyttig å kunne programmere litt vettu Det hadde vært sinnsykt snillt for meg og øynene mine hvis du kunne fikset et slikt program. Har lagt inn Rivatuner, men det fungerte heller dårlig. Tester powerstrip nå, men en liten .exe fil hadde vært genialt og enkelt. Multires kalrte jeg ikke å finne, men hvis noen har link tar jeg dette gjerne imot. btw, Skulle veldig gjerne kunne programmere, men så er det å få lært seg det da. Tiden er der, men er vanskelig å komme igang. Noen gode måter å begynne seg å lære det? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Må få lov til å tilføye; Det er ikke lov å bruke en skjerm på under 75 khz - noe administratoren din tydeligvis ikke har fått med seg.. Det er ikke bra for øynene dine.. Ikke lov skulle det gjerne vært, men det er dessverre tillatt å bruke skjermer med 60hz. Takker for alle tips og råd. På torsdag er neste time på datarom, og da skal jeg prøve ut, og kommer med tilbakemelding. Mvh Kjetil Sandnes ..altså.. herunder arbeidsmiljølovgivningen. Og den gjelder meg bekjent også på skoler.. Mener ikke at du blir putta i kasjotten da mann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå