Gå til innhold

Internettet kobles av hver kveld

Anbefalte innlegg

Hei :)

Vi er noen gutter som bor på internat. Og her på internatet så mister vi internett hver kveld klokka 23.00.

Vi har prøvd å komme oss rundt det og ha internett døgnet rundt men vi kommer ingen vei. Det vi håper på er at noen har bra tips eller vet hvordan man får internett døgnet rundt.

mvh. 18 gutter på internat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Vi er noen gutter som bor på internat. Og her på internatet så mister vi internett hver kveld klokka 23.00.

Vi har prøvd å komme oss rundt det og ha internett døgnet rundt men vi kommer ingen vei. Det vi håper på er at noen har bra tips eller vet hvordan man får internett døgnet rundt.

mvh. 18 gutter på internat

Jeg gikk på internatskole (KVS-Lyngdal), for endel år siden og der var det nettverk satt opp, og da var det snakk om å stenge det på natten for det var de som satt oppe hele natten å spillte CS.

Skoleledelsen hadde ikke noe imot spillingen direkte men det var det at noen bare ikke klarte å la være og det gikk betydelig utover oppmøte, og karakterer så det var diskutert å koble det av på nattestid for elevenes beste.

Jeg tenker at samme resonoment ligger bak avstengningen av deres nett, og det er en veldig god og fornuftig grunn, (selv om jeg forstår frustrasjonen), jeg ville hørt med skoleledelsen, for uten å hacke hvaenn utstyr som kutter det automatisk så er det ingenting dere kan gjøre, (kan være det er en fysisk cutoff på strømmen til switchen da det er den mest rasjonelle løsningen, for å få tidstyrt av og på, på et nettverk, og da er det ingenting annet enn å overtale skoleledelsen til å forandre det som vil hjelpe).

-frank

• Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som internettilgangen kuttes kl 23 hver dag. Det er ikke noe særlig avansert funksjon å ha tidsstyrte tilganger. Jeg mener jeg har samme funksjon på routeren min. At internett forsvinner på samme tidspunkt er et sterkt hint om at det er meningen at det skal skje.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De kobler ikke ut switchen, vi mister internett kontakt. Vi er kobla til selve nettverket.

Ikke noe problem å ha tidsur på internettilkoblingen, uten å påvirke resten av nettverket.

Det kommer selvfølgelig an på oppsettet deres, men jeg har f.eks. internett fra Get. Der er det en egen boks som er "modemet". Denne boksen er koblet i en trådløs router. Det er routeren som deler ut IP-adresser, så hvis strømmen til modemet forsvinner, vil resten av nettverket fungere som det skal. Man kommer seg bare ikke ut på internett. Når modemet slås på igjen, vil routeren (forhåpentligvis) finne ut av det på egen hånd, slik at maskinene på internnettet igjen får kontakt med omverdenen.

Ellers finnes det selvfølgelig også routere som lar deg sette opp at nettilgang skal stenges i bestemte tidsrom. Uansett tror jeg ikke dere skal prøve å hacke dere til tilgang hvis det er det som brukes her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...